19.11.2017 - Kalmthout - Stephan Aerts Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
garryfietser
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 07 nov 2014 22:10

Re: 19.11.2017 - Kalmthout - Stephan Aerts Classic

Bericht door garryfietser »

stampertjes schreef:Moet je hier grove banden hebben hebben ? Of een bandje met licht profiel? Mvg
vandaag afgepijld en parcour ligt er goed bij.Hier en daar een plas die je goed kan omzeilen.Met miijn racing ralphs geen probleem.Het heeft de laatste dagen niet veel geregend dus het water trekt snel terug de grond in.Het blijft de moeite om deze toer te rijden. :-D
Gebruikersavatar
Vissie2
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 02 okt 2009 13:19
Rijdt met: Bossen boven Antwerpen

Re: 19.11.2017 - Kalmthout - Stephan Aerts Classic

Bericht door Vissie2 »

Hopelijk is het mogelijk om ook nog na 10u te starten en worden de pijltjes niet direct ophehaald. Ik zou komen, maar wat later.
Gebruikersavatar
Strijkijzer
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 03 jan 2016 14:24

Re: 19.11.2017 - Kalmthout - Stephan Aerts Classic

Bericht door Strijkijzer »

Zoals altijd een leuk parcours.....maar de bevoorrading van de ±57km kwam pas na ±40km (samen met al de andere afstanden)....dit is veeeeeel te laat.
Je kon voor de lange afstand net na de splitsing (ik denk na ±19km) een extra post voorzien in dat industrieterrein.
Tot volgend jaar op voorwaarde dat jullie iets doen aan de bevoorrading ;)
polle m5
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 14 jul 2014 09:23

Re: 19.11.2017 - Kalmthout - Stephan Aerts Classic

Bericht door polle m5 »

Strijkijzer schreef:Zoals altijd een leuk parcours.....maar de bevoorrading van de ±57km kwam pas na ±40km (samen met al de andere afstanden)....dit is veeeeeel te laat.
Je kon voor de lange afstand net na de splitsing (ik denk na ±19km) een extra post voorzien in dat industrieterrein.
Tot volgend jaar op voorwaarde dat jullie iets doen aan de bevoorrading ;)
+1
stampertjes
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 29 apr 2009 22:25
Rijdt met: stumpjumper

Re: 19.11.2017 - Kalmthout - Stephan Aerts Classic

Bericht door stampertjes »

Hele mooie tocht ! De eerste 7-8 km was op de weg met 1 stuk off-road er in maar de rest maakte het meer dan goed ! Een bevoorrading op een Km of 40 vind ik echt triestig dat zou beter kunnen hoor VEEL beter ! Anders top rit
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 19.11.2017 - Kalmthout - Stephan Aerts Classic

Bericht door spiermassa »

ja over de zeeeeeeeer late bevoorrading zal nog veel nagepraat worden dus hier het goede nieuws dan.Vanuit het verre westvlanderen eens naar hier gekomen bedoelijng nieuwe streek te verkennen.maar daarvoor was ik eraan voor de moeite want na 8 km verhard reden we de nederlandse grens over en kwamen we aan het bos van de brabantse wal.Ja en natuurlijk ken ik deze zeer goed .Vorige week nog maar geweest en er zaten veel zelfde stukken in .Ik klaag niet want ik rij daar graag.Na de bevoorrading terug richting belgie en da was nieuw ,zeer mooie singletracks en super droog .Ja brabantse wal nog nooit zo vuil gezien ,maar wel perfect berijdbaar.Ja en weeral .......voorbijsteken in een bocht en dan remmen toe en afstappen voor een walleke omhoog..............gelukkig dat strava dit niet toont zekers da ze afstappen.......ja ik had maar 16avg maar ben nergens afgestapt en had veel plezier.conclusie als ge van de 57km er 47 van in het bos zit en goed berijdbaar kunnen we niet klagen.
Stevestrong
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 11 aug 2010 14:47
Rijdt met: Merida Ninety-six, Cube Reaction GT Race

Re: 19.11.2017 - Kalmthout - Stephan Aerts Classic

Bericht door Stevestrong »

spiermassa schreef:ja over de zeeeeeeeer late bevoorrading zal nog veel nagepraat worden dus hier het goede nieuws dan.Vanuit het verre westvlanderen eens naar hier gekomen bedoelijng nieuwe streek te verkennen.maar daarvoor was ik eraan voor de moeite want na 8 km verhard reden we de nederlandse grens over en kwamen we aan het bos van de brabantse wal.Ja en natuurlijk ken ik deze zeer goed .Vorige week nog maar geweest en er zaten veel zelfde stukken in .Ik klaag niet want ik rij daar graag.Na de bevoorrading terug richting belgie en da was nieuw ,zeer mooie singletracks en super droog .Ja brabantse wal nog nooit zo vuil gezien ,maar wel perfect berijdbaar.Ja en weeral .......voorbijsteken in een bocht en dan remmen toe en afstappen voor een walleke omhoog..............gelukkig dat strava dit niet toont zekers da ze afstappen.......ja ik had maar 16avg maar ben nergens afgestapt en had veel plezier.conclusie als ge van de 57km er 47 van in het bos zit en goed berijdbaar kunnen we niet klagen.
Ik deel deze mening volledig. Op zich een prachtig parcours, maar ik hoopte ook op iets anders dan de Brabantse wal. Vorige week Ossendrecht, volgende week Woensdrecht.... Niettemin dik geamuseerd en de tracks na de bevoorrading waren inderdaad ook niet slecht.

Als je zaterdag bij het afpijlen nog rond de plassen kon rijden, dan moet er zaterdagnacht wel echt veel regen gevallen zijn :-)
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 19.11.2017 - Kalmthout - Stephan Aerts Classic

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Gistermorgen met veel zin naar Kalmthout gereden voor denk ik mijn 5e start daar (of meer?). Dit jaar wel gekozen voor de 40 km aangezien mijn aanwezigheid vereist werd na de middag voor de aankomst van een boot vol Spanjaarden ofzo :-D
Tijdens het autorijden nog een lekkere bui gehad, aan de start droog. Vertrokken voor het gekende stuk asfalt met af en toe een paar serieuze modderstroken. De eerste lange stroken liepen voor geen meter, die regen zorgde voor een zompig effect, en dit alles werd afgewisseld door modderstukken met in mijn ogen weinig echte singletracks. Na splitsing over de baan richting ravi waar een warm soepke best welkom was. Op de ravi qua tracks beetje gedacht dat ik op mijn honger ging blijven zitten in vergelijking met vorige jaren. Misschien lag dit aan het verschil 40 km en 57 km, had ik maar de lange afstand moeten doen. Na ravi wel paar mooie tracks waarbij ik dacht "yes, nu wordt het volop genieten", maar af en toe toch paar vettige stukjes. De laatste stukken bos werden afgewisseld met langere strook asfalt, wat er allemaal voor zorgde dat ik tijdig binnen was, en ruim de tijd had om de fiets proper te krijgen. Al bij al niet echt voldaan naar huis gereden, maar door de credits die de organisatie voorbije jaren opgebouwd had, is dit waarschijnlijk volgend jaar wel beter.

Vond het wel frustrerend dat de organisatie zegt dat ze hier en daar geen toestemming meer kregen, en dan zie je naar het einde toe ganse stukken bos die omgelegd zijn. Straks blijft er geen bos meer over...
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: 19.11.2017 - Kalmthout - Stephan Aerts Classic

Bericht door dennisVO »

was van zin de 57 te doen, maar het was zo zompig dat het voor geen meter reed.
heb dan maar besloten de 40 te doen.

niet beklaagd want eerlijk gezegd, ik vond het heel erg saai.
de omgeving is erg mooi, maar daar stopt het dan wel ... voor mij althans.
missch is de 57 veel beter, dat weet ik niet.

die gratis koffie hebben ze niks van gezegd aan de start :-k
de soep was wel aangenaam aan de bevoorrading!
Plaats reactie