19.11.2017 - Drocourt (Fr)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1983
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

19.11.2017 - Drocourt (Fr)

Bericht door filiep72 »

DESCRIPTION DE L'ÉVÉNEMENT:

Le club Les cyclos de Drocourt organise le Dimanche 19 Novembre 2017 sa 2eme Randonnée VTT la Drocourtoise

Parcours VTT: de 20 à 53 Kms – Parcours famillial sur le 20 Kms.
Montant de l’inscription : 4€

Rendez vous : à partir de 7h30 – Salle Polyvalente rue d’izel 62320 DROCOURT

4 parcours sont au programme pour tout type de participant, du débutant au confirmé.
– 20 Km pour les familles
– 35 Km pour les aventuriers
– 43 Km pour les costauds
– 52 Km pour les confirmés

Nous avons fait en sorte que chacun trouve son plaisir de rider. Terrils, sous bois, chemin de campagne sont au menu de la Drocourtoise.

Voici ci dessous le descriptif des parcours, attention cela reste une indication, nous avons fait évoluer ces parcours et le tracé réel est quelque peu différent, comptez +/- 5% de delta kilométrique.

https://www.bikemap.net/fr/route/381903 ... tt-185kms/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.bikemap.net/fr/route/382094 ... vtt-35kms/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.bikemap.net/fr/route/381905 ... vtt-43kms/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.bikemap.net/fr/route/381516 ... 58/terrain" onclick="window.open(this.href);return false;

Ravito: 2 points de ravitaillement sur les parcours supérieurs à 35 Km
Accueil : café, chocolat, biscuits
au retour: 1 boisson et 1 sandwich
Sur place : Station de lavage VTT
inscription : de 7h30 à 10h00 – Fermeture de la salle à 14h00
Enfant de moins de 12 ans accompagné d’un adulte

En voiture : Drocourt (France – 62320) : A1 Lille-Paris, sortie 16.1 ; D40E1 vers Drocourt/Rouvroy

L’année dernière peu de participants à la première édition du fait des conditions climatiques déplorables (très fortes rafales de vent > 90Km/h).
On fait table rase de la météo, on oublie sa semaine de boulot et on profite des parcours.
RENDEZ VOUS LE 19 Novembre 2017 !!!

We stonden vorig jaar op het punt om daarheen te trekken maar met de storm en de talrijke bospassages werd forfait gegeven.
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1983
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 19.11.2017 - Drocourt (Fr)

Bericht door filiep72 »

Zondag staan we hier aan de start. 8 uur.
berdunnor
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: do 25 nov 2010 20:00
Rijdt met: Cube Ltd Comp

Re: 19.11.2017 - Drocourt (Fr)

Bericht door berdunnor »

Vandaag eerste keer gestart hier en was een meevaller. Het blijft toch verbazen hoeveel offroad er te vinden is in zo'n sterk verstedelijkt gebied! Parcours van de 53 km gevolgd, maar mij te lang bezig gehouden op de grote terril van Drocourt en uiteindelijk laatste stuk ingekort. Die terril was onbekend terrein voor mij persoonlijk en een leuke kennismaking. Hier kan je je wel een paar uur uitleven! De modder en de vele Fransen (waarvan sommige naar goede gewoonte op hun plechtige communie-fiets ;)) kregen we er gratis bij...
cujo
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 27 dec 2006 11:50
Rijdt met: flash 29 , epic ht

Re: 19.11.2017 - Drocourt (Fr)

Bericht door cujo »

Zeer goede terril en 'sous-bois' tocht. Door het hoge % off-road ,modder en de hm weinig recuperatie. De bepijling was niet op hetzelfde niveau(deels door de beschildering op de grond onzichtbaar geworden door modder). Hierdoor op 59km uitgekomen
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3031
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 19.11.2017 - Drocourt (Fr)

Bericht door Motorbiker »

Zon overgoten Drocourt in sixpack formatie.
Drocourt is een gehucht zoals we er veel kennen in Frankrijk. Een minimalistische sportaccommodatie warmbloedig ingericht door de Cyclos de Drocourt voelt als thuiskomen. Ze hebben er een patent op in Frankrijk.
Steven, Matthias, Frank, Filip en feelgood buddy Giovanni schrijven in en we vertrekken.
Een open hemel beloofd frisse temperaturen en evenveel zon. De vijf intelligentsia rond mij leute en amusement. Anderhalve km dorpsjungle en we verwachten – gezien de staat van de velden op de heenreis – blubber en brij. Voor de afwezigen, nu wordt het pijnlijk, kregen we 5% van dat. De overige 95% was een in passie gegoten combinatie van terrils, sous-bois, bos, singletracks en urban-jungle. Sommige terrils ons welbekend, zijn ingenieus uitgepijld. Fysiek uitdagend, technisch, geen struik kronkel of wortel onbenut, steeds dikke fun.
Met een 45km rollen we binnen. De 52 lieten we aan ons voorbijgaan want de eerste lus was veldvetzakkerij.
Mijn conditiedip speelt me parten maar ik beloof daar in de volgende weken niet meer over te zagen. Voor mij een toprit!
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1983
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 19.11.2017 - Drocourt (Fr)

Bericht door filiep72 »

6 uur vanmorgen en de reveille krijgt een dreun. Ik krijg er direct ene terug : hoofdpijn, snot, lopende ogen, keelpijn. Pff, ik kan, na de gemiste kans van vorige week in Sallaumines, onmogelijk terug forfait geven voor een terriltocht in Noord Frankrijk. Mijn drankbidon wordt geprepareerd met enkele dafelgans, een vette aspirine en een vleugje hoestsiroop. Nog rap Frank in mijn camionnetje gezwierd en wulder weg. We stonden op het gekende uur in de startblokken, 6 terrilrijders van het eerste uur : Frank, Steven, Giovanni, Christ, Matthiaske en mijzelve. Sinterklaas heeft zaterdag zijn intrede gedaan in Antwerpen, ik ben zeker dat ie met zijn gevolg eerst in Frankrijk gepasseerd is. We kregen daar al een vroeg sinterklaas geschenk met grote strik. Na enkele kilometers namelijk kwamen we al bij de grote terril van Rouvroy. Bekend terein voor ons en de terril werd nu helemaal anders bepijld dan voorgaande ritten. 3 km op en af dien zwarte berg, njamie. Enfin, ik ga letters cijfers en komma's te kort komen als ik de volgende 39 km ook moet beschrijven. Tis eigenlijk simpel : tot aan de 2e bevoorrading kwam er amper een km of 4 asfalt in voor. Terrils op en af, sous bois a volante, geen enkel verbindingsstuk. Vuil was het wel, een beetje glibberen en glijden op enkele plaatsen maar perfect berijdbaar. Van ploeteren was totaal geen sprake. Zelfs Matthias jeunde zich in de modder stroken (ook wel omdat ik zijne vélo moet kuisen ). In de laatste 15 km konden we een beetje recupereren maar de parcourbouwer wist al de fun stukjes te liggen. Straf gedaan. We kwamen zowaar op het parcours van Sallaumines te rijden. Mijn longen gingen open, al het snot was op slag uit mijn neus en ik zag zowaar eindelijk iets door mijn ogen. Het heeft wel zo zijn voordelen, rijden met tranende ogen, je moet nooit het juiste spoor kiezen, je ziet het toch niet :-)) . Verschillende ongekende paadjes werden aangedaan. Ik verdenk de plaatselijke bevolking ervan dat ze in het geniep sous bois aanplanten en de terrils verder vergroten :-) . Ik ga hier niet veel woorden aan vuil maken, het was eerste klas vanmorgen. Binnen een paar weken herkansing in Angres ;-) . Aja, voor ik het vergeet : bedankt Sint.
Plaats reactie