17.12.2017 - Sint-Denijs-Zwevegem - Seyns Krieretocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
CAS
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 12 dec 2017 23:20

Re: 17.12.2017 - Sint-Denijs-Zwevegem - Seyns Krieretocht

Bericht door CAS »

Vorig jaar genoten van deze organisatie, dit jaar terug present met enkele vrienden (o)

Deze tocht is het uurtje rijden waard, Tot zondag krierecrossers !!!
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 17.12.2017 - Sint-Denijs-Zwevegem - Seyns Krieretocht

Bericht door filiep72 »

Misschien kunnen we de 45 volgen om dan op de Saint Aubert over te schakelen naar de 55. Ik wil liefs zoveel mogelijk spielerei op dien berg ;-)
Gebruikersavatar
mtbsdvd'83
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 23 mei 2014 12:57
Rijdt met: FLANDERS

Re: 17.12.2017 - Sint-Denijs-Zwevegem - Seyns Krieretocht

Bericht door mtbsdvd'83 »

filiep72 schreef:Misschien kunnen we de 45 volgen om dan op de Saint Aubert over te schakelen naar de 55. Ik wil liefs zoveel mogelijk spielerei op dien berg ;-)

Dan zal je zeker de 55 km moeten volgen, want het verschil met de 45 km is één lus die volledig op en rond de MSA gaat, met een single-track door het bos, dus veel spielerei op de berijdbaarste klim van omstreken (o)




Na al de regen van afgelopen weken kan ik meedelen dat het parcour zeker berijdbaar blijft, natuurlijk plassen op het parcour maar je kan erlangs rijden.


Enkel foto's van de bepijling op ons facebook evenement:

https://www.facebook.com/events/3440553 ... 832049201/
Trooz
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 22 okt 2012 17:57
Rijdt met: trek

Re: 17.12.2017 - Sint-Denijs-Zwevegem - Seyns Krieretocht

Bericht door Trooz »

Gisteren een deel van de tocht gereden. Perfect berijdbaar, geen gletsige of drassige toestanden. En de plassen? Daar rijd je omheen. Super dat dit kan in de winter.
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 17.12.2017 - Sint-Denijs-Zwevegem - Seyns Krieretocht

Bericht door filiep72 »

Tegen 8 uur startensklaar morgen.
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 17.12.2017 - Sint-Denijs-Zwevegem - Seyns Krieretocht

Bericht door filiep72 »

Sint-Denijs : ik voelde het al de hele week aan mijn kleine teen, ondanks die miserabele weersomstandigheden de hele tijd, dat het parcours ging "top" liggen. Massaal werden in de week plannen gemaakt ifv de weersverwachtingen. Plan B werd vervangen door plan C die wederom werd gewijzigd in plan D die de volgende dag alweer........ Die Krierecrossers zijn dan wel de eerste de beste niet. Mountainbikers van het hoogste kaliber, zonder vrees, maar wel realistisch. Het was dan ook met veel plezier dat ik de 55 km afgefietst heb. De vorst zorgde voor een super ondergrond. Ploeteren, tjolen, baggeren,... laat ons niet lachen é. Ik zat halverwege aan een gemiddelde van boven de 20. En dat als zondagspiloot. De Mont-Saint-Aubert kwam steeds maar dichterbij en na een 1e bevoorrading konden we eraan beginnen. Er was ook nog zoiets met Strava sigmenten en dit alles werd perfect aangegeven. De eerste klim tot boven en daar werd het kaf van de koren gescheiden, de echte mannen van de pubers verwijderd en de groentjes weggehaald van tussen de anciens. Splitsing tussen 45 en 55 km dus op de MSA. Met als inzet nog 2x de puist beklimmen en afdalen. Het laatste interesseerde mij nog het meest vanalles. Klimmen aan 8 a 9 per uur. Pff. Maar dan afdalingen aan 50km+.yeepieyajeeeeee. Slijk, modder, ijsplekken, drops, wandelaars, tragere afdalers,..... waareuh? Dit alles onder een winterzonnetje. Ik heb er geen moment aan getwijfeld, die mannen doen het super goed. Een half leger aan seingevers alleen al. Merci en tot jullie zomertocht.
Marcus3
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: za 05 jan 2013 22:00

Re: 17.12.2017 - Sint-Denijs-Zwevegem - Seyns Krieretocht

Bericht door Marcus3 »

filiep72 schreef:Sint-Denijs : ik voelde het al de hele week aan mijn kleine teen, ondanks die miserabele weersomstandigheden de hele tijd, dat het parcours ging "top" liggen. Massaal werden in de week plannen gemaakt ifv de weersverwachtingen. Plan B werd vervangen door plan C die wederom werd gewijzigd in plan D die de volgende dag alweer........ Die Krierecrossers zijn dan wel de eerste de beste niet. Mountainbikers van het hoogste kaliber, zonder vrees, maar wel realistisch. Het was dan ook met veel plezier dat ik de 55 km afgefietst heb. De vorst zorgde voor een super ondergrond. Ploeteren, tjolen, baggeren,... laat ons niet lachen é. Ik zat halverwege aan een gemiddelde van boven de 20. En dat als zondagspiloot. De Mont-Saint-Aubert kwam steeds maar dichterbij en na een 1e bevoorrading konden we eraan beginnen. Er was ook nog zoiets met Strava sigmenten en dit alles werd perfect aangegeven. De eerste klim tot boven en daar werd het kaf van de koren gescheiden, de echte mannen van de pubers verwijderd en de groentjes weggehaald van tussen de anciens. Splitsing tussen 45 en 55 km dus op de MSA. Met als inzet nog 2x de puist beklimmen en afdalen. Het laatste interesseerde mij nog het meest vanalles. Klimmen aan 8 a 9 per uur. Pff. Maar dan afdalingen aan 50km+.yeepieyajeeeeee. Slijk, modder, ijsplekken, drops, wandelaars, tragere afdalers,..... waareuh? Dit alles onder een winterzonnetje. Ik heb er geen moment aan getwijfeld, die mannen doen het super goed. Een half leger aan seingevers alleen al. Merci en tot jullie zomertocht.
Haha, heerlijk verslag! Misschien volgend jaar eens naar ginder (vandaag in Hoogerheide gereden). Is even ver van Sleidinge (qua tijd toch)
CAS
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 12 dec 2017 23:20

Re: 17.12.2017 - Sint-Denijs-Zwevegem - Seyns Krieretocht

Bericht door CAS »

Iets later vertrokken dan gepland door de gladheid. Uiteindelijk met 2 maten gestart i.p.v 4, samen de 55 km gedaan en wat voor een organisatie terug,seingevers op diverse punten, zeer uitgebreide bev. en een superparcour in deze periode van het jaar (hoedje af voor de parcourbouwer). Enkele tracks lagen er al iets zwaarder bij na een paar 100 man maar zeker GEEN baggertoestanden. Ook een meerwaarde was die aangelegde track op die klim, was gewoonweg fantastisch (volgend jaar zeker uitbreiden als dit kan).
Organisatie houd duidelijk rekening met de minpunten van vorig jaar en deze zijn dus ook opgelost met een nieuwe warme sporthal, waar we een beetje te lang zijn blijven plakken na de rit volgens het thuisfront :drunk: :drunk:

Bedankt voor jullie moeite en werk, hopelijk tot volgend jaar. =D>
Gebruikersavatar
mtbsdvd'83
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 23 mei 2014 12:57
Rijdt met: FLANDERS

Re: 17.12.2017 - Sint-Denijs-Zwevegem - Seyns Krieretocht

Bericht door mtbsdvd'83 »

Alvast dank voor de positieve reacties :wink:


Vanwege het ganse krierecrosserteam wil ik de 825 deelnemers bedanken voor jullie komst, de weergoden zorgden voor een gevaarlijk wegdek tijdens de starturen, terwijl wij de organisatoren het graag anders hadden gezien.

Volgende organisaties van de krierecrossers:

07 en 08 Juli 2018: GANZENHOF-KRIERETOCHT te AVLEGEM met afstand tot + 85 km (hartje vlaamse ardennen, kluisberg, kwaremont, paterberg, hotondberg, muziekbos)

16 December 2018: SEYNS-KRIERETOCHT te ST-DENIJS ZWEVEGEM (Mont-Saint Aubert)





De krierecrossers wensen jullie allemaal een goed eindejaar en veel fietsgenot in 2018 !!!!!

http://www.krierecrossers.be/
vince79
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 03 jan 2014 11:39
Rijdt met: CUBE LTD CC

Re: 17.12.2017 - Sint-Denijs-Zwevegem - Seyns Krieretocht

Bericht door vince79 »

Toptocht , heb na 2015 de 65 , eens de 77 km gereden en geen enkele keer de grond gekust ! :-"
Het parcours gereden met 2 bar in de brede nobby nics (26) wat ideaal was voor elke ondergrond , ook de rijm en ijzelplekken wat het alleen maar spannender maakte ! :wink:
Plaats reactie