18.11.2017 - Eisden-Maasmechelen - 11e Euregio MTB Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
ronor
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 04 okt 2009 08:07
Rijdt met: Rocky Mountain Vertex 970 RSL 2015, Trek8500, Merida Scultura

Re: 18.11.2017 - Eisden-Maasmechelen - 11e Euregio MTB Class

Bericht door ronor »

YIHAAAA gewonnen
Gebruikersavatar
Jaaktrekhaak
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 08 sep 2013 12:24
Rijdt met: Radon

Re: 18.11.2017 - Eisden-Maasmechelen - 11e Euregio MTB Class

Bericht door Jaaktrekhaak »

Zeer mooie en geslaagde tocht! Wel precies wat te laat vertrokken (13.30) want bij de bevoorradingen lag al niet veel meer :) Ofwel hebben de voorgangers ervan geprofiteerd... Is geen domper op de feestvreugde geweest want heb mij toch goed kunnen amuseren! Nergens een (gevaarlijke) oversteekplaats, bijna alles in de bossen... Zo moet het altijd zijn...

Chapeau voor de organisatie!
witte555
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: 18.11.2017 - Eisden-Maasmechelen - 11e Euregio MTB Class

Bericht door witte555 »

Is het echt not done om die terril nog eens te doen tijdens de week of word dat oogluikend toegelaten zoals op de meetste terrils?
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: 18.11.2017 - Eisden-Maasmechelen - 11e Euregio MTB Class

Bericht door Wacky-S »

Terrils maken deel uit van het domein CONNECTERRA dat uitsluitend toegankelijk is voor wandelaars. Het is dus niet toegelaten om daar te fietsen (en er wordt gecontroleerd).
Het stuk van Filthy Trails mag je wel op na betaling (9 euro voor een dagticket), openingstijden zijn afhankelijk van het weer en enkel op zaterdag en zondag van 10-17 uur gedurende de herfst/winterperiode.
Ter info, Filthy Trails op zijn huidige locatie wordt per 31/12/2017 definitief gesloten. :evil:
witte555
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: 18.11.2017 - Eisden-Maasmechelen - 11e Euregio MTB Class

Bericht door witte555 »

Ik stelde mij die vraag omdat ik nergens bordjes ben tegengekomen met verboden toegang of verboden te fietsen ofzo.
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: 18.11.2017 - Eisden-Maasmechelen - 11e Euregio MTB Class

Bericht door frits motaar »

witte555 schreef:Ik stelde mij die vraag omdat ik nergens bordjes ben tegengekomen met verboden toegang of verboden te fietsen ofzo.
Dat komt omdat bij de 2de bv je door "een opengezet hek" bent gereden en zo "het park" bent binnen gereden. :wink:
scan
Mountainbiker
Berichten: 261
Lid geworden op: za 12 apr 2014 11:02

Re: 18.11.2017 - Eisden-Maasmechelen - 11e Euregio MTB Class

Bericht door scan »

Weet iemand op hoeveel km de 2de bevoorrading lag, dan kan ik een deel van de route rijden en vanaf het privé terrein de gpx aanpassen en zo daar nog de mooie stukken narijden die wel toegestaan zijn.
Gebruikersavatar
Jaaktrekhaak
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 08 sep 2013 12:24
Rijdt met: Radon

Re: 18.11.2017 - Eisden-Maasmechelen - 11e Euregio MTB Class

Bericht door Jaaktrekhaak »

scan schreef:Weet iemand op hoeveel km de 2de bevoorrading lag, dan kan ik een deel van de route rijden en vanaf het privé terrein de gpx aanpassen en zo daar nog de mooie stukken narijden die wel toegestaan zijn.
Ik dacht op 40km... Je zal daar niet op prive kunnen rijden want dat hek is normaal gesloten...
scan
Mountainbiker
Berichten: 261
Lid geworden op: za 12 apr 2014 11:02

Re: 18.11.2017 - Eisden-Maasmechelen - 11e Euregio MTB Class

Bericht door scan »

Jaaktrekhaak schreef:
scan schreef:Weet iemand op hoeveel km de 2de bevoorrading lag, dan kan ik een deel van de route rijden en vanaf het privé terrein de gpx aanpassen en zo daar nog de mooie stukken narijden die wel toegestaan zijn.
Ik dacht op 40km... Je zal daar niet op prive kunnen rijden want dat hek is normaal gesloten...
Dan ga ik eens met Basecamp daar een stuk route aanplakken in de buurt van dat hek, met paadjes waar je wel mag rijden, zo terug naar de start.
pexexpres
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: za 10 nov 2012 17:45
Rijdt met: Focus Raven

Re: 18.11.2017 - Eisden-Maasmechelen - 11e Euregio MTB Class

Bericht door pexexpres »

Inderdaad mooie tocht. Zeer goede organisatie, begon al aan de parking. Ik kwam rond 11h 30 aan met de wagen en dacht ver van de start te moeten parkeren maar niks van, er stonden 2 heren netjes de opnieuw vrijgekomen plaatsen aan te duiden, stond op 50m van de start! Super. Onderweg ook nergens verkeerd gereden dankzij de goede bepijling (ondanks de sabotage blijkbaar). En zwaarder dan verwacht 650hm op 55km ja watte dadde :-)
De terril zou iedereen moeten oprijden zo ver als men kan en desnoods te voet verder (plaats genoeg om de anderen door te laten) want het uitzicht is echt wel schitterend + de afdaling is een makkie.
Bedankt voor de leuke namiddag, tot de volgende.
Plaats reactie