15.10.2017 - Phalempin (Fr)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

15.10.2017 - Phalempin (Fr)

Bericht door filiep72 »

LE 15/10/2017 L'ETOILE CYCLO CLUB DE PHALEMPIN ORGANISE LA RANDO J LOHIER

DEPART PLACE DE LA MAIRIE

INSCRIPTIONS A PARTIR DE 7H

ACCUEIL RETOUR JUSQUE 13H

3 CIRCUITS VTT 20KM 30KM 55KM

CIRCUIT 55KM AVEC TERRILS

AIRE DE LAVAGE VELO

59133 Phalempin
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 15.10.2017 - Phalempin (Fr)

Bericht door filiep72 »

Een schoon toerke, juist over Rijsel.
Normaal gezien met een terrilke of 4-5. En nog enkele kilometers single tracks door de bossen.
Meer moet dat niet zijn voor een zondagmorgen :-)
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 15.10.2017 - Phalempin (Fr)

Bericht door spiermassa »

kben der vaneigens ook al eens geweest

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;


" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 15.10.2017 - Phalempin (Fr)

Bericht door filiep72 »

Phalempin :
5.45 zondagmorgen en mijn reveille begint luidkeels te zingen. Eindelijk! Alhoewel, mijn medebewoners delen mijn mening niet en met veel moeite kan ik een kussengevecht met mijn ega vermijden. Eindelijk de wekker dus. Jaja, het wordt een stralende dag. Terrils op het programma, bos, straffe medebikers,... Het mooie weer zorgt ervoor dat we zelfs terug op het zomeruur starten. Allee, enkele zotten toch, de rest is zoal zot genoeg en mag op het gewone uur starten. Beetje veel verbindingsstukken in het begin maar die zorgden ervoor dat we op temperatuur kwamen. Na de 1e ravito begon het betere werk. De gekende terrils lagen er voortreffelijk bij. De tussenstukken droog. Lieven en Seppe deden het schitterend als spoorzoekers-gangmakers-tempobepalers. Er werd op geen inspanning gekeken. Gelukkig reed koen op plaats 3 en kon ik mij een beetje uit de wind plaatsen. De kilometers vlogen voorbij. De terrils op en af. De single tracks, zwaar beworteld, vormden een roetsjbaan. Nog een kilometer of 8 te gaan, "dreve de mort" werd ingeslagen .De familie vanrollegem bracht het geweer in de aanslag en er werd in 1 ruk 3 vitessen hoger geschakeld. Geen doedjes, die gasten. Dat moet die wielertoerist ook gedacht hebben toen we die aan een kleine 40/uur voorbij gingen. De gas bleef erop tot aan de arrivee. Mijn beentjes waren content dat we er waren, Koen ook... Leuk toerke dus, niet de allerstrafste, en volgend jaar opnieuw. Cya
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 15.10.2017 - Phalempin (Fr)

Bericht door spiermassa »

naar jaarlijkse gewoonte hier vertrokken,parcour kenen we ondertussen van buiten maar dit jaar zaten er toch enkele iepkleine veranderingen in.nog nooit hier zo droog parcour gehad.We reden dus via mooie verbindingsstukken van ene speeltuin naar andere .Hier en daar een terrilke op en neer.Deze tocht verveelt dus nooit vooral in dit stralend weer.Veel volk ,zeer veel volk .Toch nog prijs met de vriendenkring van 3de grootste club.Enige negatieve da ik hoorde is wanneer je de 30km tocht rijdt een gans andere tocht is andere richting en zonder de mooie speelstukken......dus gelukkig de 52 die er bijna 56 waren gedaan.
Plaats reactie