22.10.2017 - Overijse - Bossen van de Druivenstreek

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: 22.10.2017 - Overijse - Bossen van de Druivenstreek

Bericht door Mister No Chaïn »

NewbieBiker schreef:Nog steeds goed berijdbaar? modder? Wat zijn de hm's op de verschillende afstanden?
Ik ben net thuis van de Nightride. Ik was verbaasd over hoe droog het parcours er bij lag, hier rond Leuven ligt het een stuk vettiger. 95% gewoon kurkdroog en op de andere 5% wat kleine plasjes waar je vlot omheen kan, geen modder gezien. Morgen met een vod wat kleine spatjes van mijn fiets vegen en hij is weer proper. 469hm's voor 36.2km had ik.
Roedie
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: za 09 okt 2010 20:50
Rijdt met: Scott Scale 60
Contacteer:

Re: 22.10.2017 - Overijse - Bossen van de Druivenstreek

Bericht door Roedie »

jazeker ..bereidbaarheid is perfect volgens de rijders deze avond. Het aantal hm varieert tussen 300 voor de 22km en 1000 voor de 65 km. (dus +/- 500 voor de 35 km en +/- 800 voor de 48 km) groeten en tot morgen !
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Re: 22.10.2017 - Overijse - Bossen van de Druivenstreek

Bericht door Z. »

Altijd met 2 woorden spreken als ge nog eens parcoursvoorspellingen doet, jongens.

Desondanks 62 gedaan.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 22.10.2017 - Overijse - Bossen van de Druivenstreek

Bericht door spaghetti_2 »

Vanuit Leuven naar Overijse gefietst, al kletsnat bij de start. Gisteren werd er blijkbaar geen modder gezien, vandaag heb ik er veel gezien :wink:
Om het materiaal wat te sparen me beperkt tot de 35. Beetje pech met het weer want tegen de middag aan klaarde het overal op.
Voor wie niet van de streek is, is het nieuwe parcours ongetwijfeld leuker. Als streekrenner kende ik het meeste al en vond ik toch de aantrekkingskracht van het Zoniënwoud iets groter, omdat ik daar amper kom. Ook al heeft het huidige parcours qua bike-pret meer te bieden
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 22.10.2017 - Overijse - Bossen van de Druivenstreek

Bericht door koppigaard »

TaurineR schreef:
janbiker schreef:"geen opmerkingen over de modderstrook"..
=D> =D> Dit applaus is enkel omdat de modderstrook er niet bij is!
Dit was zeker als een grapje bedoeld? Aan modderstroken hebben ze in Overijse en omgeving zeker geen gebrek, bestellen en ze worden meteen voorgeschoteld waar en wanneer je maar wil. Maar laat ons positief blijven. Ik kom graag naar Kamp Kwadraat en dat zal na deze editie niet veranderen. Regen, modder, ... we hebben het gehad. We hadden ook kunnen thuis blijven. Mijn allergrootste respect en dank voor de mannen en vrouwen die uren lang de bevoorrading , de kruispunten en de fietsenstand hebben bemand. Die hebben serieus kou moeten hebben geleden, zo stilstaan. Dank je wel en tot volgend jaar. Ps. ik vond de afpijling meer dan behoorlijk, minstens een 9 waard.
slijkridder
Mountainbiker
Berichten: 227
Lid geworden op: do 19 jun 2014 15:37

Re: 22.10.2017 - Overijse - Bossen van de Druivenstreek

Bericht door slijkridder »

Baggertoestanden!!!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 22.10.2017 - Overijse - Bossen van de Druivenstreek

Bericht door Free_ltd »

Modder heb ik ook genoeg gezien vandaag :P
Gelukkig gekozen voor de 48km. Maaaaar ook hier weer op 52km binnen gekomen #-o
Normaal vind ik dit niet erg, maar vandaag waren die 4 extra km’s geen aangenaam geschenk. Vraag me ook af waarom dit bij de helft van de TT’s gebeurt. Zet dan 52km ipv 48km #-o

De bevoorradingen waren super. Enorm veel assortiment. :drunk:
Laatst gewijzigd door Free_ltd op zo 22 okt 2017 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
lupo60
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 mar 2013 18:52
Rijdt met: Specialized Comp Carbon (Hardtail)

Re: 22.10.2017 - Overijse - Bossen van de Druivenstreek

Bericht door lupo60 »

Mennekes. Wat was me dat! Ging voor 65km maar me onderweg "tevreden gesteld' met de 48km. Kweet niet meer hoeveel keren ik van de velo moest wegens een achterwiel dat me per se voorbij wilde. Ik was wel redelijk laat vertrokken wat de zaak niet begunstigde.
Jammer voor de moedigen van de organisatie maar dit was een beetje teveel van het goede. Er waren ook wat veel verharde verbindingsstukken, maar vandaag was dat zo erg nog niet.
Hopelijk volgend jaar terug iets minder vettig.
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: 22.10.2017 - Overijse - Bossen van de Druivenstreek

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

koppigaard schreef:
TaurineR schreef:
janbiker schreef:"geen opmerkingen over de modderstrook"..
=D> =D> Dit applaus is enkel omdat de modderstrook er niet bij is!
Dit was zeker als een grapje bedoeld? Aan modderstroken hebben ze in Overijse en omgeving zeker geen gebrek, bestellen en ze worden meteen voorgeschoteld waar en wanneer je maar wil. Maar laat ons positief blijven. Ik kom graag naar Kamp Kwadraat en dat zal na deze editie niet veranderen. Regen, modder, ... we hebben het gehad. We hadden ook kunnen thuis blijven. Mijn allergrootste respect en dank voor de mannen en vrouwen die uren lang de bevoorrading , de kruispunten en de fietsenstand hebben bemand. Die hebben serieus kou moeten hebben geleden, zo stilstaan. Dank je wel en tot volgend jaar. Ps. ik vond de afpijling meer dan behoorlijk, minstens een 9 waard.
+ 1
Roedie
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: za 09 okt 2010 20:50
Rijdt met: Scott Scale 60
Contacteer:

Re: 22.10.2017 - Overijse - Bossen van de Druivenstreek

Bericht door Roedie »

Aan de 950 deelnemers alvast dankjewel om in dit hondeweer naar Overijse afgezakt geweest te zijn. :(
Als organisatie hebben we gepoogd er het beste van te maken ... met de middelen die we hadden.
Het weer was ons helaas niet al te gunstig gezind deze morgen ... want het werd nog een redelijke namiddag ... maar ja voor de meesten onder jullie kwam dit te laat. (wel gunstig voor de opruimers en weghalers ...)

Tot volgend jaar alvast ! hopelijk bij beter weer -> 21 okt 2018 !
Plaats reactie