22.10.2017 - Overijse - Bossen van de Druivenstreek

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 22.10.2017 - Overijse - Bossen van de Druivenstreek

Bericht door TaurineR »

Vertrokken naar Overijse, maar halverwege reeds tegen mijn zin teruggekeerd omdat ik meer en meer twijfels kreeg over het weer.
Ik ben dan ook een echte droogweerfietser, en hoop op een volgende keer op beter weer!
Vandaag thuis joggingdag, beter dan niks..
Toto
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 14 mar 2005 00:36
Rijdt met: Specialized epic expert

Re: 22.10.2017 - Overijse - Bossen van de Druivenstreek

Bericht door Toto »

Waar vinden we de foto's die ze genomen hebben van ons?
Er hing wel een bord,maar ik had meer oog voor het glibberige paadje voor mij. :-"
slebbe
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 08:05
Rijdt met: optimo

Re: 22.10.2017 - Overijse - Bossen van de Druivenstreek

Bericht door slebbe »

Hi, voor mij was het een eerste kennismaking met de streek.
Laat vertrokken, zowat tegen sluitingsuur met de verwittiging dat de 65 niet meer bevoorraad werden.
Koppig vertrokken , maar na kennismaking met het parcours bij de eerste splitsing en verder consequent de 48 -die er idd 51 bleken te zijn- gekozen.
Jawel, prachtparcours met de nodige neidig hellende stroken, met een aangename afwisseling tussen veld en bos, met zeer veel mooi singletracks. Ik ben uit ervaring bekend met elke meter MTB uit Oost-Vlaanderen, aangenaam verrast door deze prachtige regio. Super genietbare omgeving, ongelooflijk rijke bevoorradingstafels met vriendelijke zondagmensen. Ook inschrijvingstafel en afspuitstand waren toffe meevallers.
Ik heb er met volle teugen van genoten en voldoende reserves behouden om nog lang na te genieten -bij het schilderen van een plafond-.
Bedankt gasten voor deze fijne zondag.
Ik kom terug.
:-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|=
Pansjken
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 23 okt 2017 09:06
Rijdt met: Trek 8000

Re: 22.10.2017 - Overijse - Bossen van de Druivenstreek

Bericht door Pansjken »

Hello, gisteren vertrokken voor de 65 km., maar onderweg viel het me op dat er steeds minder en minder sporen te zien waren op de gedeeltes van de 65 km., vooral na de laatste splitsing. :roll: Koppig als ik was toch de 65 km. verder afgewerkt, behalve het laatste technische stuk na de laatste splitsing (3-5 km. van de finish...?) was er teveel aan en ben ik te voet naar boven "gesukkeld".... Ik had door waarom velen dat stuk links lieten liggen (parcourskennis...?). Moe maar toch voldaan dat ik de 65 km. afgewerkt heb. De regen stoorde me niet, de blubber was een ander verhaal (maar dat hoorde er nu eenmaal bij hé). Bedankt aan alle medewerkers voor de puike organisatie! =D> =D> =D>
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 22.10.2017 - Overijse - Bossen van de Druivenstreek

Bericht door Free_ltd »

Oh ja, die flyers van andere TT's op een natte ruit, heb ik de laatste maanden zeker en vast niet gemist #-o #-o #-o

Er hangt weer een mooi plakkaat op mijn voorruit 8-[
Roedie
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: za 09 okt 2010 20:50
Rijdt met: Scott Scale 60
Contacteer:

Re: 22.10.2017 - Overijse - Bossen van de Druivenstreek

Bericht door Roedie »

De foto's onderweg na het beekje ..zullen de komende dagen tevoorschijn komen op de site van http://www.mtb-you.be" onclick="window.open(this.href);return false; . De geinteresseerden houden deze site dus komende dagen best in het oog :drunk:
Gebruikersavatar
Slick
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 19:10
Rijdt met: KTM team lc elite
Contacteer:

Re: 22.10.2017 - Overijse - Bossen van de Druivenstreek

Bericht door Slick »

slijkridder schreef:Baggertoestanden!!!
Reactie is ongepast. Niet neuten hé!

Wij zijn met 2 afgezakt vanuit het Gentse om in deze prachtige streek te fietsen. Het eerste wat we gedaan hebben, waren banden platter zetten. Ja, een beslissing zonder enige parcours-kennis en dat heeft ervoor gezorgd dat we nooit in grote problemen zijn gekomen.

Wij zijn voorbij half Oktober, je weet toch dat er vanaf nu modder kan liggen op parcours. Waarom begin je er dan nog aan bij dit weer? Maak dan een ritje op de baan, t'zal ook deugd doen hoor.

Ikzelf heb genoten. Het was technisch door de modder, dat vind ik een extra troef voor deze rit.

Diegenen die dan aanhalen dat de 48 km er toch 52 km waren, en er 4 teveel zijn. Sorry, maar dan heb je de verkeerde sport gekozen en zal je nog veel Uzelf tegen komen in de toekomst.

Nu de rit zelf;
Organisatie/ bepijling /parcours waren perfect (o) . Dat er maar velen nadoen. Ik onthou de verschillende snelle afdalingen, de korte en steile beklimmingen en de (machtige) 2 wortelafdalingen. Al de rest was "a part of the game"

Tot volgend jaar.
Pansjken
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 23 okt 2017 09:06
Rijdt met: Trek 8000

Re: 22.10.2017 - Overijse - Bossen van de Druivenstreek

Bericht door Pansjken »

Foto's zijn hier te vinden : http://www.mtb-you.be/default.asp?conte ... toke=11431" onclick="window.open(this.href);return false;
Pulse29
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 25 okt 2017 12:51

Re: 22.10.2017 - Overijse - Bossen van de Druivenstreek

Bericht door Pulse29 »

Wakker om 6.45u en goed aan het regenen, ja dan wil je liever terug gaan slapen maar kom, eens goed uit de comfortzone kan geen kwaad :-D
Aangezien het voor mij slechts 10 min rijden was, om 7.30u vertrokken om zeker bij de eersten weg te zijn voor de 65 (uiteindelijk 62 en op GPS 61).
Onderweg zag je inderdaad bijna geen volk op de specifieke 62km stukken tot je terug op de gezamelijke routes kwam, wel nergens moeten file-rijden.
Zoals al aangehaald enkele pittige beklimmingen (beklimming waver golf en bois de laurensart) die ik al kende maar nu extra techniek vroegen met die vettigheid.
Bepijling, bevoorrading, afspuitstand allemaal dik in orde, enkel jammer van het weer, waar niemand kan aan doen natuurlijk.
Volgend jaar rijd ik graag opnieuw maar dan wel als het wat droger ligt. Niets op tegen om eens goed
te ploeteren maar het steeds opnieuw gaan opzoeken is ook niet fijn voor de onderdelen.

Hoedje af aan de organisatie en hopelijk tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
De Ronny
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 03 feb 2013 21:57
Rijdt met: Rocky mountain element 50 RSL ,Wilier triestina XN 501 , scott RC 900 team

Re: 22.10.2017 - Overijse - Bossen van de Druivenstreek

Bericht door De Ronny »

Was toffe rit , enkel de douche die koud waren na het fietsen en dat er geen aftrekker was om het veile water weg te trekken ,na het douchen stond je terug in de modder met uw voeten wat alles behalve is als je gedoucht hebt , voor de rest alles dik in orde
Plaats reactie