29.10.2017 - Sint-Amands - 18e Het middelpunt van Vlaanderen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 29.10.2017 - Sint-Amands - 18e Het middelpunt van Vlaand

Bericht door dirty »

tja bij ons proberen wij altijd beter te doen dan de voorbije edities , het lukt niet altijd door parcourswijzigingen (toelatingen) maar dat vangen we op door de vele private stukken bos onderweg ,het is mede daardoor dat we geen gps tracks kunnen vrijgeven voor onze tocht om geen conflicten te veroorzaken met privé eigenaars .
Bij goed weer en droge ondergrond kan ik eventueel nog wat extra offroad toevoegen aan de grootste afstand .

Er zal ook zoals eerder gezegd voor de eerste keer een ruime bewaakte fietsenstalling voorzien worden , voor de bikers die wat verder geparkeerd staan is dit een goede oplossing ze kunnen hun sporttas halen naar de auto, hun fiets afgeven en rustig gaan douchen en een lekkere chouffe drinken aan 2,50 euro !

Parcoursverkenning in een technische bos zone :

Afbeelding


En wie weet mss heb ik nog wel een verrassing in petto ....
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 29.10.2017 - Sint-Amands - 18e Het middelpunt van Vlaand

Bericht door BerggeitCasualFietser »

dirty schreef:tja bij ons proberen wij altijd beter te doen dan de voorbije edities , het lukt niet altijd door parcourswijzigingen (toelatingen) maar dat vangen we op door de vele private stukken bos onderweg ,het is mede daardoor dat we geen gps tracks kunnen vrijgeven voor onze tocht om geen conflicten te veroorzaken met privé eigenaars .
Bij goed weer en droge ondergrond kan ik eventueel nog wat extra offroad toevoegen aan de grootste afstand .

Er zal ook zoals eerder gezegd voor de eerste keer een ruime bewaakte fietsenstalling voorzien worden , voor de bikers die wat verder geparkeerd staan is dit een goede oplossing ze kunnen hun sporttas halen naar de auto, hun fiets afgeven en rustig gaan douchen en een lekkere chouffe drinken aan 2,50 euro !

Parcoursverkenning in een technische bos zone :

Afbeelding


En wie weet mss heb ik nog wel een verrassing in petto ....

Dirty,
kan ik ook een rugzakje achterlaten bij de inschrijvingen? Ik zou met de fiets komen, maar dan kan ik een bidon achterlaten, anders moet ik die helemaal meenemen over de ganse tt.
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 29.10.2017 - Sint-Amands - 18e Het middelpunt van Vlaand

Bericht door dirty »

Geen probleem BerggeitCasualFietser , geef dat maar af aan René aan de inschrijving of Marc onze verantwoordelijke ter plaatse , achteraf bij binnenkomst haal je het dan maar terug op .
Ik ben er misschien s'morgens niet ,ik ben meestal op het parcours s'morgensvroeg om 06u voor de laatste technische stroken en pijlen in orde te brengen , vooral het nonnenbos daar doe ik de afpijling zondag morgen in de heel vroege uurtjes met een paar muddevills .
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 29.10.2017 - Sint-Amands - 18e Het middelpunt van Vlaand

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Ok bedankt al, tot in het Nonnenbos dan :D
Gebruikersavatar
mtbsdvd'83
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 23 mei 2014 12:57
Rijdt met: FLANDERS

Re: 29.10.2017 - Sint-Amands - 18e Het middelpunt van Vlaand

Bericht door mtbsdvd'83 »

Vorig jaar voor het eerst genoten van deze organisatie. Dus deze krierecrosser zal er terug bijzijn in het middelpunt van vlaanderen :bounce:

http://www.krierecrossers.be/
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 29.10.2017 - Sint-Amands - 18e Het middelpunt van Vlaand

Bericht door dirty »

Wel krierecrosser dan kan ik je vertellen dat we dit jaar in wijzerzin rijden en al weer een nieuwe offroad singletrack toevoegen waar nog nooit eerder gereden is met een organisatie in de buurt en deze is sinds gisteren in orde , dit vervangt een stuk asfalt van 1 km .

Voor 2018 heb ik zelfs nog meer nieuwe stukken in petto waar nog nooit gereden werd , daar was het dit jaar al te laat voor , ik ben het wel reeds aan het uittekenen om tijdig alles in orde te krijgen .
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 29.10.2017 - Sint-Amands - 18e Het middelpunt van Vlaand

Bericht door dirty »

Alle snoeiwerken en maaiwerken zijn achter de rug op de verschillende kms singletracks , parcours ligt er momenteel super bij !
Nonnenbos word weer onze topper onderweg met draaien en keren , al zijn er zo nog wel veel meer mooie stukken singletrack .
We hebben er allen weer heel wat werk ingestoken , wat een Team !
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 29.10.2017 - Sint-Amands - 18e Het middelpunt van Vlaand

Bericht door dirty »

Na een verkenning van onze tocht nog een Singletrack gaan maaien voor een betere doorgang zonder geneteld te worden .
Afspuitstand word ook nog verder uitgebreid indien nodig naar 20 slangen .

Nieuw biertje voor de lady's op onze tocht is Liefmans Fruitesse .
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Re: 29.10.2017 - Sint-Amands - 18e Het middelpunt van Vlaand

Bericht door »

Altijd mooie ritten gereden in Sint Amands , ik kom nog eens af voor de 53 =D>
den toerist
Mountainbiker
Berichten: 388
Lid geworden op: za 20 okt 2007 19:02
Rijdt met: specialized crux

Re: 29.10.2017 - Sint-Amands - 18e Het middelpunt van Vlaand

Bericht door den toerist »

Dat belooft weeral een leuke tocht te worden daar in en rond het mooie sint amands.
Vandaag nog eens op men crossfiets gezeten sinds lang en nog een paar kleine dingen die ik in
orde moet brengen zodat ik top aan jullie tocht kan beginnen.

Ben benieuwd wat je nu weer hebt bij gevonden dirty.

Den toerist
Plaats reactie