08.10.2017 - Hoogerheide - 6e MTB Tocht TC de Grensrijders

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 08.10.2017 - Hoogerheide - 6e MTB Tocht TC de Grensrijde

Bericht door spiermassa »

piewieken schreef:Hallo zijn er hier veel hoogtemeters in
alleen nu en dan een technische klim op een duin ........zeer plezant maar niet echt hoogtemeters
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 08.10.2017 - Hoogerheide - 6e MTB Tocht TC de Grensrijde

Bericht door spiermassa »

in beeld

2016

" onclick="window.open(this.href);return false;

2015

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: 08.10.2017 - Hoogerheide - 6e MTB Tocht TC de Grensrijde

Bericht door sam2300 »

Gezien de weersomstandigheden komende dagen zal het deze worden...
gamekeeper1001
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 21:44
Rijdt met: Nog één waar je ZELF moet trappen. :-)

Re: 08.10.2017 - Hoogerheide - 6e MTB Tocht TC de Grensrijde

Bericht door gamekeeper1001 »

Normaal staat deze op de planning voor morgen, eerste deelname.
Het ziet er een aantrekkelijke omgeving uit, te zien op youtube filmpje van 2015.

Is er veel regen gevallen vandaag en kan de ondergrond dit goed verdragen, of komt ploeteren ook aan bod, kwestie van bandenkeuze?
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: 08.10.2017 - Hoogerheide - 6e MTB Tocht TC de Grensrijde

Bericht door kovan »

Nu nog banden wisselen?


gamekeeper1001 schreef: Is er veel regen gevallen vandaag en kan de ondergrond dit goed verdragen, of komt ploeteren ook aan bod, kwestie van bandenkeuze?
Gebruikersavatar
Strijkijzer
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 03 jan 2016 14:24

Re: 08.10.2017 - Hoogerheide - 6e MTB Tocht TC de Grensrijde

Bericht door Strijkijzer »

Na lang twijfelen deze morgen vertrokken richting Hoogerheide, iets voorbij de Antwerpse ring begon het zelfs te gieten......
Maar eens aangekomen in Hoogerheide geen druppel regen gezien en zelfs na een uurtje alleen maar zonneschijn.
In het eerste gedeelte hier en daar een plas waar je rond kon rijden, na de bevoorrading geen plassen te zien.
Bos en singles a volente, meer moet dat niet zijn...top !!!!
Gebruikersavatar
Cokeman
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 10:06
Rijdt met: Giant Terrago 29er 1 GE 2018

Re: 08.10.2017 - Hoogerheide - 6e MTB Tocht TC de Grensrijde

Bericht door Cokeman »

Top ritje met een parcours dat toch in de benen kruipt. Tijdens de rit géén regen gehad... wel nadien.
Tot één van de volgende ritjes op de Brabantse Wal =D>
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 08.10.2017 - Hoogerheide - 6e MTB Tocht TC de Grensrijde

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Vanmorgen ook vertrokken met onderweg een goeie lading regen, en onderweg was er al de eerste singletrack: ongeval in Antwerpen Noord waar je tussen de geaccidenteerde auto's mocht laveren.
Aan de inschrijving ging het zoals gewoonlijk vlotjes en na klein stukje asfalt het bos in. Het eerste stukje voor de ravi lag iets vettiger, hier en daar een plas, en tijdens een van die grote plassen reed ik me wat vast. Ik kon me nog op tijd losklikken en voet zetten, de man in mijn wiel helaas voor hem niet meer.
In tussentijd dienden tal van singletracks zich aan, afgewisseld met de walletjes en met hier en daar natte zuigende stukjes voelde je langzaamaan de benen leeglopen. Het bleef steeds opletten met de natte wortels, en in de bochten. Ravi was weer goed uitgebreid, waarna het pas goed pompen werd met al de bergjes, en de bijhorende afdaling. Voor en na de ravi lag het ook super qua ondergrond, amper modder. De laatste stukjes waren terug iets vettiger, de afspuitspand zorgde ervoor dat de fiets netjes terug op het rek kon.
Fun dagje zoals gewoonlijk op de Brabantse wal, paar keer diep moeten gaan,maar al bij al ging het beter dan de voorbije jaren.
Z29
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 14 feb 2016 18:18
Rijdt met: Zannata Z29 EVO en Zannata Z29F

Re: 08.10.2017 - Hoogerheide - 6e MTB Tocht TC de Grensrijde

Bericht door Z29 »

Rond 8 gestart in de regen hier en idd best wel iets vettiger dan gewend hier. Voor de "pauze" :-D leuk maar weinig technisch, na de ravito begon de fun wel echtmet de leuke stukken rond Hujbergen. Rond kwart na tien terug binnen gereden, toch best wel zware rit door de zuigende ondergrond. Veel belovende start van vele ritten aan de Brabantse wal!
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 08.10.2017 - Hoogerheide - 6e MTB Tocht TC de Grensrijde

Bericht door spiermassa »

hier ook gestart met nen hoop westvlamingen ,de regen stopte toen we op onze bike zatten .inderdaad iets vettiger dan hier gewend maar geen ploeterwerk ,hier en daar zuiggrond maar daar heb je minder last van met ne 29+.Voor de pauze en na de pauze viel de tocht beetje stil (we zijn teveel gewend geworden zekers).Ik vreesde zelfs effen dat ze nootjesberg letterlijk links lieten liggen .....maar dat kwam goed op de terugweg.Kbegin ik die extra hindernissen in de vorm van wandelende en vallende nederlanders de wallekes omhoog ,leuk te vinden.Om 8u vertrokken en weinig file maar ik trager dan de meeste dus later in de rit iets drukker .op naar de volgende op de brabantse wal.
Plaats reactie