01.10.2017 - Esneux (Luik) "Les Crêtes d'Esneux"

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
faf
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 07 okt 2012 16:58
Rijdt met: Scott Spark 910
Contacteer:

01.10.2017 - Esneux (Luik) "Les Crêtes d'Esneux"

Bericht door faf »

https://sites.google.com/site/esneuxvttbike/afstanden

https://youtu.be/ezjCf1hiJiM

Zondag 1 october
11,22,33,44,55km
90% MTB paadjes
Bevoorrading voor alle afstanden (behalve de 11km)
Inschrijving en vertrek van 8 tot 12u aan school Saint-Michel ESNEUX (4130), Simonis 7
(4-5€)
Bewaakte fietsparking
Bike Wash
Bar en snacks (pain saucisse & Lupulus!) :bounce:


MTB Esneux heet u van harte welkom op vernieuwd parcours gedacht voor de mountainbikers en door mountainbikers ...
In feite hebben de VTT Esneux en VTTFAF in het vervolg van problemen op de bepijling en de vergunningen vorig jaar samengewerkt te corrigeren de negatieve punten ...
Dit jaar hebben we de paden op de Crêtes d'Esneux en de omgeving herbevestigd en teruggekomen naar wat deze toertocht zo succesvol maakt en dus kunt u deze prachtige regio ontdekken. We kunnen je al vertellen dat er zelden passages worden geleend door georganiseerde toertochten, naast de meer "klassieke" passages van de regio ...
Zoals elk jaar stellen wij 5 parcours voor die aan de niveaus van elke persoon zijn aangepast (en een 30km op route gewijd aan elektrische fiets). Er zal een 11-22-33-44-55km zijn.

De 11km heeft een geïsoleerde lus en zonder grote moeite, geschikt voor kinderen en hun ouders. Het vertrek is vrij tussen 8 uur en 12 uur.

Voor andere afstanden zullen de moeilijkheden - zowel technisch als fysiek - toenemen met de lengte van het parcours.

Nieuw dit jaar zullen de parcours een groot gemeenschappelijk deel hebben met kleine lussen van verschillende lengtes en verschillende moeilijkheden. Een 'didactisch' teken wordt aan het begin van elke lus geplaatst met informatie over de hoogtemeters, het aantal km en de moeilijkheid. Zo kunt u ervoor kiezen om een lus te maken en tegelijkertijd uw tocht te verlengen of verkorten en uw tocht 'à la carte' te maken volgens uw verlangen, uw vrije tijd of uw fysieke conditie. De laatste lus na de Ry d’Oneux is lang en technisch moeilijker. Het is gepland op de parcours van 44 en 55km en deels op de 33km (sportief).

Inderdaad, de andere nieuwigheid van dit jaar is dat er niet 1, maar 2 parcours op de 33km (een 'soft' parcours en een meer 'sportieve' parcours) zijn. De bifurcatie komt op de 2e bevoorrading. Je hebt tijd om jouw keuze te maken ...

Een andere specificiteit, soms kunt u kiezen tussen 'cool' track en meer 'technische' track. Bifurcaties worden opgericht om u te informeren. Als u het niet voelt, aarzel dan niet om de klassieke track te volgen ... Wij verzekeren u, er is niets onhaalbaar.... maar iedereen ‘moeten’ zijn technische niveau kennen ... ](*,)

Er zullen 2 bevoorradingen zijn, waarvan er één de 33 (sportieve), 44 en 55km twee keer over gaan.

Oh ja! De parcours eindigen met bijna 4km afdaling met 2km single ultra fun en een technisch afdaling!

U heeft dan een goede Lupulus en een broodworst verdiend. =D>

Wij hopen dat u genoegen neemt in een van de aangeboden parcours ...

mvg,

faf
scan
Mountainbiker
Berichten: 261
Lid geworden op: za 12 apr 2014 11:02

Re: 01.10.2017 - Esneux (Luik) "Les Crêtes d'Esneux"

Bericht door scan »

Aanwezig :-)
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: 01.10.2017 - Esneux (Luik) "Les Crêtes d'Esneux"

Bericht door Reindert »

Check;) ik voel nazomerke met lupulus en broodje saucisse hehe
Gebruikersavatar
JB
Mountainbiker
Berichten: 730
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 20:57
Rijdt met: ne Groene

Re: 01.10.2017 - Esneux (Luik) "Les Crêtes d'Esneux"

Bericht door JB »

Hoi,
mijn filmpje van vorig jaar.
Vooral mooi natuurgeweld op 6'.04" :-"
Grt. Jo
https://www.pinkbike.com/video/457024/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
faf
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 07 okt 2012 16:58
Rijdt met: Scott Spark 910
Contacteer:

Re: 01.10.2017 - Esneux (Luik) "Les Crêtes d'Esneux"

Bericht door faf »

De beste tracks van zondag ! :)

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: 01.10.2017 - Esneux (Luik) "Les Crêtes d'Esneux"

Bericht door scelter »

Klinkt super. Ik heb me al eens afgevraagd waarom er soms een apparte route voorzien wordt voor E-bikes? Zitten hier features in die niet haalbaar zijn op een gewone bike of wat is de reden?
psychoboarderke
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: di 04 dec 2012 11:07

Re: 01.10.2017 - Esneux (Luik) "Les Crêtes d'Esneux"

Bericht door psychoboarderke »

De 33 soft heeft 600 hm's, de 33 sportief 800 hm's.
De E-MTb route heeft er 500.

Het enige dat ik mij kan inbeelden is dat ze de e-mtb's de kans willen geven om te kunnen knallen?
Het is alleszins een andere route al ik de profielen vergelijk.

Ben zelf ook wel benieuwd naar de reden.

In ieder geval present! prachtige route
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: 01.10.2017 - Esneux (Luik) "Les Crêtes d'Esneux"

Bericht door julie »

het parcours e-mtb is vooral on-road en dus niet off-road. Dus geheel niet hetzelfde als het parcours mtb.
Gebruikersavatar
faf
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 07 okt 2012 16:58
Rijdt met: Scott Spark 910
Contacteer:

Re: 01.10.2017 - Esneux (Luik) "Les Crêtes d'Esneux"

Bericht door faf »

De challenge heeft dit jaar beslist om een e-mtb op
Road te doen maar natuurlijk alle e-mtb gaan naar het bos :)
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: 01.10.2017 - Esneux (Luik) "Les Crêtes d'Esneux"

Bericht door scelter »

Emtb op de weg? Daar is toch "geen hol" aan. Pardon my french (pun intended) of sir ik dat toch verkeerd?
Plaats reactie