23&24.09.2017 - Ingelmunster - Veldtoertocht Soenens

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
witje
Kerstman
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 15 jun 2005 21:56
Rijdt met: orbea OIZ
Contacteer:

Re: 23&24/09/2017 Veldtoertocht Soenens Ingelmunster

Bericht door witje »

waar is de tijd dat we deze met de forumbikers reden........ ik was erbij van het eerste uur :drunk:
dit jaar zal ik niet aanwezig zijn door onze eigen vtt in het vossenhol op 23/09.

hoe ist eigenlijk nog met de Carlos?????? jaren geleden nog dat ik hem tegen gekomen ben, beetje mijn eigen schuld misschien door wat afwezig te zijn op de vtt's de laatste jaren.
maar ja, als je een zoon hebt die koerst en dan eindelijk dit jaar een profcontract te pakken krijgt, schiet er niet veel tijd meer over he :-D :-D :-D
G-shock
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 25 jun 2007 19:02
Rijdt met: thompson sub 09

Re: 23&24/09/2017 Veldtoertocht Soenens Ingelmunster

Bericht door G-shock »

Persoonlijk zou ik de rit liever wat korter zien want soms is het een doolhof doordat ze rond iedere boom willen ronddraaien en elke cm gras willen benutten... voor de rest ca va
plummecrosser
Mountainbiker
Berichten: 231
Lid geworden op: zo 19 apr 2009 17:24
Rijdt met: giant

Re: 23&24/09/2017 Veldtoertocht Soenens Ingelmunster

Bericht door plummecrosser »

Super tocht, begin fase is het opletten met het dwarsen van enkele wegen, voor de rest prachtig, geen modder enkele hele mooie stukken , en dat draaien en keren rond die bomen super, lekker het tempo laten zakken en genieten van de natuur en zeker dat plaatje in de laatste kilometers, dat vlas mooi in hoopjes gestapeld en daar mogen doorrijden, dat maak een mens gelukkig, nog een bedankje aan de landbouwer die er aanwezig was,super dat we daar logen doorrijden, om gem super laag, fun gehalte 10op 10 bedankt aan deze organisatie
plummecrosser
Mountainbiker
Berichten: 231
Lid geworden op: zo 19 apr 2009 17:24
Rijdt met: giant

Re: 23&24/09/2017 Veldtoertocht Soenens Ingelmunster

Bericht door plummecrosser »

G-shock schreef:Persoonlijk zou ik de rit liever wat korter zien want soms is het een doolhof doordat ze rond iedere boom willen ronddraaien en elke cm gras willen benutten... voor de rest ca va
Sorry maar deze reactie snap ik niet, het is toch een vtt ?
G-shock
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 25 jun 2007 19:02
Rijdt met: thompson sub 09

Re: 23&24/09/2017 Veldtoertocht Soenens Ingelmunster

Bericht door G-shock »

plummecrosser schreef:
G-shock schreef:Persoonlijk zou ik de rit liever wat korter zien want soms is het een doolhof doordat ze rond iedere boom willen ronddraaien en elke cm gras willen benutten... voor de rest ca va
Sorry maar deze reactie snap ik niet, het is toch een vtt ?
Me niet verkeerd begrijpen.. alle lof aan de organisatie die alles uit de streek weet te halen... persoonlijke mening...
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: 23&24/09/2017 Veldtoertocht Soenens Ingelmunster

Bericht door Dace93 »

Deze morgen rond 10u vertrokken voor deze mooie rit.
Na 6 km: platte band en geen materiaal mee. #-o
Lang leve Google Maps: Op een goeie kilometer stond mijn camionette. Iets verder was er een fietsenmaker.
20 minuutjes gestapt, MTB in de camionette, naar de fietsenmaker, nieuw bandje gestoken en we konden opnieuw beginnen :-D.
Misschien een geluk bij een ongeluk want ik had toch al te warm. Wat overtollige kleren achter gelaten en in zomertenue terug naar de start 8)

Direct technisch bosje, wat rust, weer een klein technisch bosje.
Daarna wat grindpaadjes en door het gras naar het BMX parcourske in Emelgem.
Terug wat bos, naar het kasteel in Ingelmunster. Wat offroad langs de vaart.
Enfin, heel leuk allemaal =D>.

De vaart overgestoken en daar was het meer asfalt en grind.
Leuke stroken om wat te recupereren / gemiddelde wat op te krikken :-D.
Ooigem bos luidde even later een nieuwe reeks van enkele mooie technische zones in =D>.

Ondertussen rijden we verder langs de vaart (offroad) naar Sint Baafs Vijve en zijn we een kilometer of 40 ver.
Ik kreeg precies een klopke, maar dat verdween als sneeuw voor de zon toen ik het BMX parcours in Wielsbeke zag.
Prachtig is het daar =D> =D> =D> . Helaas wel de laatste keer aangezien het verkaveld wordt? :evil:

Iets verder de 2e bevoorrading. De nodige suikers opgedaan en terug vertrokken voor de laatste 20 km.
Terug richting Ooigem, door de gekende boomgaard om vervolgens naar Meulebeke te trekken.
Vanaf dan is het best veel asfalt tot de finish. Gelukkig wat bergop/bergaf rond de Paanders zodat het toch lastig bleef.
Daarna is het met wat ommewegen naar Ingelmunster om daar aan te komen met een 67-tal mooie kilometers =D>

Concreet:
Prachtige rit met leuke afwisseling van grindpaden, technische stroken en een heel tof BMX parcours in Wielsbeke. =D> =D> =D>
Zeker de moeite om tot hier te komen. Parcours verveelt eigenlijk nooit 8)
Het lag overal droog (misschien nét iets iets te droog) en dan ook geen gebruik gemaakt van de bikewash.
Bepijling overal in orde. Misschien iets rapper de kalk opnieuw doen om de duidelijkheid te behouden.
En misschien een ander kleurtje dan wit gebruiken om gevaarlijke boomstammen en zo aan te duiden. Ik stond in Ooigem bos gelijk ne zot op een streep te kijken die dwars over het pad getrokken was. Twas om een boomstam aan te duiden #-o. En ik maar denken dat ik naar links of rechts moest :-".
Maar das mierenneuken O:).

72.5 km gedaan in totaal aan 22.6 km/u.

Afbeelding

Next: Doomkerke (Ruiselede)
Gebruikersavatar
schwammie
Mountainbiker
Berichten: 267
Lid geworden op: do 25 mar 2004 17:52

Re: 23&24/09/2017 Veldtoertocht Soenens Ingelmunster

Bericht door schwammie »

Iemand die deze gereden heeft en me de GPX kan bezorgen?
Ik ga er door omstandigheden niet geraken, jammer...
negenentwintig
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 24 sep 2017 19:28

Re: 23&24/09/2017 Veldtoertocht Soenens Ingelmunster

Bericht door negenentwintig »

Mooie toertocht, een dikke merci voor de organisatie.

Er zat een stuk bos in ergens met hele mooie heuveltjes korte steile klimmetjes en afdalingen, waar we zodanig door werden gestuurd dat we er maximaal van konden genieten. Hoe heet het daar, en waar is dat? Is dat buiten de toertocht ook toegankelijk? Ik heb zelf geen GPS-data gelogd.
Jdw77
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: di 20 sep 2016 17:40
Rijdt met: Specialized camber

Re: 23&24/09/2017 Veldtoertocht Soenens Ingelmunster

Bericht door Jdw77 »

negenentwintig schreef:Mooie toertocht, een dikke merci voor de organisatie.

Er zat een stuk bos in ergens met hele mooie heuveltjes korte steile klimmetjes en afdalingen, waar we zodanig door werden gestuurd dat we er maximaal van konden genieten. Hoe heet het daar, en waar is dat? Is dat buiten de toertocht ook toegankelijk? Ik heb zelf geen GPS-data gelogd.
Was waarschijnlijk aan de vaart dat je bedoeld? Das aan het rond punt van wielsbeke aan de quick step (ooigemstraat) inrijden en een goeie 500m verder op uw linkerkant inslaan richting de vaart.
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 23&24/09/2017 Veldtoertocht Soenens Ingelmunster

Bericht door spiermassa »

negenentwintig schreef:Mooie toertocht, een dikke merci voor de organisatie.

Er zat een stuk bos in ergens met hele mooie heuveltjes korte steile klimmetjes en afdalingen, waar we zodanig door werden gestuurd dat we er maximaal van konden genieten. Hoe heet het daar, en waar is dat? Is dat buiten de toertocht ook toegankelijk? Ik heb zelf geen GPS-data gelogd.
waar de vaart in de leie komt.....oude slipstortplaats .eigendom van waterwegen .In princiepe verboden toegang.
Plaats reactie