30.09.2017 - Kasterlee - 13e Houtumse Mtb-Tocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
husky
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 16 nov 2007 11:10
Rijdt met: Scott

30.09.2017 - Kasterlee - 13e Houtumse Mtb-Tocht

Bericht door husky »

Ter gelegenheid van Houtum kermis organiseren de wielertoeristen Kasterlee op zaterdag 30 september hun 13de Houtumse Mountainbiketocht. Zoals in voorgaande jaren hebben wij getracht een zeer afwisselend parcours doorheen de bosrijke omgeving van Kasterlee, Retie, Geel en Mol uit te tekenen. We doorkruisen de Netevallei en de mooie Kempense heuvelrug via veld- en boswegen inclusief enkele technische stukjes. Zowel de recreant als de geoefende biker kan hier zijn hartje ophalen.

De sportievelingen kunnen kiezen uit vier afstanden: 28, 38, 44 of 68 kilometer. Er is vrij vertrek van 8.30u tot 14.00u (tot 13u voor 64km) aan de feesttent te Houtum. Voor een inschrijvingsprijs van 3€ voor VWB leden (5€ niet-leden) bieden wij iedereen een verzorgde bevoorrading. Deelnemers aan de 68km kunnen voor de prijs van 5€ voor VWB leden (7€ niet-leden) genieten van 2 bevoorradingen. Tevens kan u gebruik maken van de gelegenheid tot douchen, reinigen van de fietsen, een bewaakte fietsstalling, een ruime parking en vooral niet te vergeten een ruime en gezellige “after-bike”.
Meer info: http://wielertoeristenkasterlee.be/MTBtocht.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Topic vorig jaar http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 2&start=10" onclick="window.open(this.href);return false;
husky
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 16 nov 2007 11:10
Rijdt met: Scott

Re: 30.09.2017 - Kasterlee - 13e Houtumse Mtb-Tocht

Bericht door husky »

Gisteren parcoursverkenning gedaan en het lag er snel bij met toch enkele zanderige lastige stukjes 8-[
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 30.09.2017 - Kasterlee - 13e Houtumse Mtb-Tocht

Bericht door Den Bees »

Zit er een beetje pit in ? Of zijn het enkel jaagpaden en bosweggeltjes ? Ik kom van mechelen en wil geen onnodige km’s verspillen :p
husky
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 16 nov 2007 11:10
Rijdt met: Scott

Re: 30.09.2017 - Kasterlee - 13e Houtumse Mtb-Tocht

Bericht door husky »

Den Bees schreef:Zit er een beetje pit in ? Of zijn het enkel jaagpaden en bosweggeltjes ? Ik kom van mechelen en wil geen onnodige km’s verspillen :p
Er zitten best enkele pittige klimmetjes en mooie singletracks in waar je plezier aan zult beleven :-)
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 30.09.2017 - Kasterlee - 13e Houtumse Mtb-Tocht

Bericht door Donkey@base.be »

Voor mij is deze meestal pittig genoeg. De kempense heuvelrug noemen ze dat zeker. Normaal ben ik ook weer present.
aertsb
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: di 31 dec 2013 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 8 2016

Re: 30.09.2017 - Kasterlee - 13e Houtumse Mtb-Tocht

Bericht door aertsb »

Ik ben van Lichtaart, kan ik daar ergens aansluiten op een ronde? En op welke afstand zit ik dan?
husky
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 16 nov 2007 11:10
Rijdt met: Scott

Re: 30.09.2017 - Kasterlee - 13e Houtumse Mtb-Tocht

Bericht door husky »

aertsb schreef:Ik ben van Lichtaart, kan ik daar ergens aansluiten op een ronde? En op welke afstand zit ik dan?
De rit passeert aan komende over Lichtaartseweg links St Lutgardispad in, dan zit men nog op alle afstanden.
dg-trek
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 24 feb 2010 17:39
Rijdt met: trek 8500

Re: 30.09.2017 - Kasterlee - 13e Houtumse Mtb-Tocht

Bericht door dg-trek »

komende van wezel waar kan ik op het parcour ?
en zit ik dan op de 68 km ?
en hoever nog tot de inschrijving ,zodat ik kan betalen hé
husky
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 16 nov 2007 11:10
Rijdt met: Scott

Re: 30.09.2017 - Kasterlee - 13e Houtumse Mtb-Tocht

Bericht door husky »

dg-trek schreef:komende van wezel waar kan ik op het parcour ?
en zit ik dan op de 68 km ?
en hoever nog tot de inschrijving ,zodat ik kan betalen hé
Je kan het parcours opgaan aan de brug over het kanaal aan de Boeretang in Dessel, dit is het verste punt.
De brug krijgt momenteel een onderhoudsbeurt maar men kan met de fiets oversteken.
Je bent dan 15 km ver op de toer van 68 km.
husky
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 16 nov 2007 11:10
Rijdt met: Scott

Re: 30.09.2017 - Kasterlee - 13e Houtumse Mtb-Tocht

Bericht door husky »

Toer gaan uitpijlen en ligt er perfect bij, zelfs zanderig op sommige plaatsen.
Plaats reactie