03.09.2017 - Bléharies - La Despatures

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
meyke1
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 16 aug 2015 16:16
Rijdt met: nen oldtimer en ne ktm scarp master

Re: 03.09.2017 - Bléharies - La Despatures

Bericht door meyke1 »

Vandaag weeral fantastische rit gereden.Vroeg vertrokken voor de 60km die er 63 waren.
Na enkele kms ne keer door de lucht gezweefd om dan kennis te maken met de Waalse grond ](*,) Gelukkig zonder veel erg.
K'ga toch ne keer mijn stuur moeten inkorten zekers.Was nu de derde keer blijven haperen in nauwe doorgang.
Die eerste terril die we moesten verslaan was echt prachtig.Bevooradingen zeer goed.
Niet veel baan gezien.
Dank aan de organisatie.
pol38
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: za 25 feb 2017 19:11
Rijdt met: nen trek

Re: 03.09.2017 - Bléharies - La Despatures

Bericht door pol38 »

deze morgen gestart met een twaalftal leden over de verschillende afstanden
prachtige tocht door bosjes en over veldwegen met enkele mooie molshopen onderweg (of terrils)
uitstekende bevoorradingen
kortom alweer een prachtige tocht in het nabij gelegen Henegouwen
een aanrader staat genoteerd voor volgend jaar =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1983
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 03.09.2017 - Bléharies - La Despatures

Bericht door filiep72 »

twas meer dan in orde. Ik ben daar nog nooit gestart blijkbaar. Leuke rit. We hadden een gastrijder mee, Koen uit Moorslede. Tot 2x toe weigerde zijn voorwiel van de terril te rijden. Met alle moed van de wereld werd dan toch het xtra zetje gegeven. Sjapau. Filmke volgt. Afgeklokt op 50 km. Volgende week Wiers.
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3031
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 03.09.2017 - Bléharies - La Despatures

Bericht door Motorbiker »

3 september en het keerpunt van de zomer. Fris en mistig weer richting Bléharies. Maar zelfs in de vroegte maakt de zon duidelijk dat de rest van de dag van haar zal zijn.
Bléharies is een mooi en verzorgd dorp aan de landgrens met Frankrijk, en niet ver van het Parc Naturel Regional Scarpe-Escaut.
Landwegen en niet onaardig sous-bois leiden ons richting Parc. Daar was het - iedereen aanwezig en in koor - heerlijk biken. Alle tracks origineel en doordacht uitgestippeld met als hoogtepunt de waaiterril (Le Lavoir Rousseau). Jong grut krijgt er niet genoeg van, en we rijden hem 3 keer, met inbegrip van de off-parcours technische afdaling aan de achterkant. Als de mannen van de 45km ons verlaten komen we op de 60 uit op een technische rotsachtige flank die uitmond in de single-track die meestal als aanvoer naar de waaiterril fungeert. Heerlijk.
Aan de tweede ravito sluit Diederik aan. Het beloofd een rustige terugrit te worden, cfr voornoemde. De ene dokkerstrook volgt de andere paardegreppel op, en het valt me te binnen dat ik het woord "rustig" eens in Diederik zijn woordenboek moet opzoeken.
Een après in volle zon sluit deze prachtvoormiddag af. Aanrader.
S' avonds, kijkend in de spiegel vraag ik me af waar het jong grut naartoe is
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 03.09.2017 - Bléharies - La Despatures

Bericht door spiermassa »

ook eerste maal hier gestart.....en tzal nie de laatste keer zijn .mooie speelbossen aan de start om dan enkele onvermijdelijke verbindingsslagen die wel nooit verveelden richting grote bos rond wallers.Na 16km eerste bevvoorraading en konden we beginnen met het uikammen van het grote bos met onderweg 3 terrils die ze goed gebruikten.....er werd zelfs een mooi stuk beneden een 4 de terril gereden.Na 51 km raakten we eindelijk uit het bos en terug naar belgie ook weer met heel weinig asvalt ......ik had er 61.Alle fabeltjes over deze tocht waren dus waar.
Gebruikersavatar
Enfant terrible
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: za 05 feb 2005 22:09
Rijdt met: Lapierre XR 629 2017 / Giant ATX Team

Re: 03.09.2017 - Bléharies - La Despatures

Bericht door Enfant terrible »

Wij na de fantastische 80km rit van vorig jaar terug voor de 80 gegaan.
In de 16kms naar het bos toe waren er stuk voor stuk goede verbeteringen aangebracht.
Eens in het bos kan ik maar beamen : geen enkele andere onrganisatie scoort hier beter !!!
Schiet superlatieven te kort.
Op de 80 nu zelfs een terril aangedaan die geen enkele tocht ooit aandeed. Een korte maar
krachtige. Sublieme afdaling.

Proficiat aan de organisatie !! =D>
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3031
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 03.09.2017 - Bléharies - La Despatures

Bericht door Motorbiker »

foto's online
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... M3UTZwYkd3" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 03.09.2017 - Bléharies - La Despatures

Bericht door spiermassa »

nog filmke gemaakt

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Re: 03.09.2017 - Bléharies - La Despatures

Bericht door MC Jo »

spiermassa schreef:nog filmke gemaakt

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;
toppie!
Plaats reactie