27.08.2017 - Boussu-Lez-Walcourt

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
wattie
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: za 23 jun 2007 18:26
Rijdt met: rockrider 8.1 , Kona Process 134

27.08.2017 - Boussu-Lez-Walcourt

Bericht door wattie »

BOUSSU-LEZ-WALCOURT 27/08/2017
SOUSS' CLASSIC

Provincie: Henegouwen

Categorie: Toertocht

Afstand: 15-23-34-39-47-50-56 km

Aantal bevooradingen: 1-3

Aantal deelnemers in 2016: 660

Startuur: 8.00-11.00

Plaats: Bike park des Lacs de l'Eau d'Heure, hameau de Badon. GPS: N50'12.049 - E4'22.540

Postcode: 6440

Prijs: 5€

Extra: Douches, Bike-Wash, Bewaakte fietsparking

Phone: 0472/32.52.59

E-mail: ecolevttsuperbikers@gmail.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Website: http://www.superbikers.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 27.08.2017 - Boussu-Lez-Walcourt

Bericht door Fritsie »

Cerfontaine stond op het programma. Ik was dan ook hoogst verbaasd niets aan te treffen op de fora en vlug nog een nieuwe (overbodige) topic aangemaakt. Ook nog even getelefoneerd met een verraste organisator om te vragen of de rit wel doorging. Bien sûr monsieur! Ondertussen had Wattie me reeds verwittigd dat het Boussu-lez-Walcourt was. Deze rit was van het beste wat ik dit jaar gereden heb. Voor de kenners van de streek veel beter dan Erpion, Rance, Froidchapelle,... Een tocht ingericht door een echte mountainbikeclub (het bijhorende bikepark is waarschijnlijk één van de grootste en mooiste van België), die met de nodige afwisseling (lees recupstroken) het mooiste van de streek aanbood. Af en toe zaten er wat asfalt of steendreven in de tocht, maar steeds werden die afgewisseld met singletracks om duimen en vingers af te likken (van een ongeëvenaarde schoonheid met een prachtige flow). Ook technische stukjes ontbraken niet: enkele zeer gewortelde paden, steile afdalingen en dito klimmen. Overgiet dit alles met het unieke kader van Lac de l'eau d'heure en je komt aan een absolute toptocht.
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 27.08.2017 - Boussu-Lez-Walcourt

Bericht door spiermassa »

gewoonweg wauwwwwwwwwwww (o) (o) (o) (o) (o) (o) (o) (o)
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 27.08.2017 - Boussu-Lez-Walcourt

Bericht door filiep72 »

Bedankt voor de info. Deze vliegt op de kalender voor volgend jaar. En ik ga niet de enige zijn peis ik. @Fritsie : skoon verslagske ;-)
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 27.08.2017 - Boussu-Lez-Walcourt

Bericht door spiermassa »

filiep72 schreef:Bedankt voor de info. Deze vliegt op de kalender voor volgend jaar. En ik ga niet de enige zijn peis ik. @Fritsie : skoon verslagske ;-)
spijtig heb ik maar 5min film........geheugen vergeetn te wisn en kaart vol.......indien intresse toch beelden liggen van ginter van vroeger
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 27.08.2017 - Boussu-Lez-Walcourt

Bericht door filiep72 »

spiermassa schreef:
filiep72 schreef:Bedankt voor de info. Deze vliegt op de kalender voor volgend jaar. En ik ga niet de enige zijn peis ik. @Fritsie : skoon verslagske ;-)
spijtig heb ik maar 5min film........geheugen vergeetn te wisn en kaart vol.......indien intresse toch beelden liggen van ginter van vroeger

Na ulder verslag heb ik geen filmmateriaal meer nodig ;-)
berdunnor
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: do 25 nov 2010 20:00
Rijdt met: Cube Ltd Comp

Re: 27.08.2017 - Boussu-Lez-Walcourt

Bericht door berdunnor »

Is er iemand die mij de gpx kan leveren van deze tocht (een van de langere afstanden)? Ik heb deze zelf in 2018 gereden, maar dat was een mindere editie zo bleek...
Plaats reactie