27.08.2017 - Hamois - 4e Rando du Haut Bocq

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

27.08.2017 - Hamois - 4e Rando du Haut Bocq

Bericht door MaC'Red »

Wegens terug geen Houffamarathon en blijkbaar ook geen VTT Stany Smol te Harzé, is ons oog op deze vtt gevallen. Iemand meer info over de streek of wat we kunnen of mogen verwachten. Hoogtemeters, technische trails en etc.


4e Rando du Haut Bocq
Hamois

Datum: zondag, 27 augustus

Ecole
Rue d'Hubinne
5360 Hamois
België

Afstanden: 10 - 20 - 30 - 40 - 50 - 60 - 70 - 80 km
Tijden: 7.30
Deelnameprijs: 5,00 €
Website: http://www.hamoislesrandos.be" onclick="window.open(this.href);return false;
e-Mail: info@hamoislesrandos.be" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Bron / Meer informatie: http://www.mountainbike.be/toertochten/ ... -haut-bocq" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste aanpassing: vrijdag, 11 augustus
Gebruikersavatar
MC Johan
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 13:15
Rijdt met: Specialized Epic Comp 29" (2014)

Re: 27.08.2017 - Hamois - 4e Rando du Haut Bocq

Bericht door MC Johan »

Ik heb deze in 2014 gereden, was toen de eerste editie dacht ik.
Was dik in orde, zijn natuurlijk nog niet de Ardennen hé.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: 27.08.2017 - Hamois - 4e Rando du Haut Bocq

Bericht door MaC'Red »

MC Johan schreef:Ik heb deze in 2014 gereden, was toen de eerste editie dacht ik.
Was dik in orde, zijn natuurlijk nog niet de Ardennen hé.
Niet teveel hoogtemeters dus ? wij zitten tegen La Roche en Ardenne en feit dat Harzé ook niet doorgaat, naar iets anders op zoek hé.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: 27.08.2017 - Hamois - 4e Rando du Haut Bocq

Bericht door _anonymus_ »

Hoogtemeters toch niet onderschatten daar.
Deze heb ik nog niet gereden, maar ik ben deze morgen iets links daarvan een toerke gaan doen in Profondeville. Toch wel 1500 hoogtemeters gesprokkeld in 50 km.
Qua hoogte zit je niet vaak boven de 300 meter, maar de klimmetjes zijn vaak wel nijdig steil en constant op en af.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: 27.08.2017 - Hamois - 4e Rando du Haut Bocq

Bericht door MaC'Red »

_anonymus_ schreef:Hoogtemeters toch niet onderschatten daar.
Deze heb ik nog niet gereden, maar ik ben deze morgen iets links daarvan een toerke gaan doen in Profondeville. Toch wel 1500 hoogtemeters gesprokkeld in 50 km.
Qua hoogte zit je niet vaak boven de 300 meter, maar de klimmetjes zijn vaak wel nijdig steil en constant op en af.
Alvast bedankt voor de info, we gaan eerst es afwachten wat het weer is en dan beslissen we of we gaan of niet naar ginds. Ben er zelf nog niet geweest dus ben wel benieuwd voor een nieuwe regio
Gebruikersavatar
MC Johan
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 13:15
Rijdt met: Specialized Epic Comp 29" (2014)

Re: 27.08.2017 - Hamois - 4e Rando du Haut Bocq

Bericht door MC Johan »

MaC'Red schreef:
Niet teveel hoogtemeters dus ? .
Even googelen : hoogtemeters van elke afstand staat op hun website.
johnmeurs
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 13 mei 2015 23:04

Re: 27.08.2017 - Hamois - 4e Rando du Haut Bocq

Bericht door johnmeurs »

Heb deze 2 jaar terug gedaan David, ook wel bekend als de strava tocht. Elke mooie klim en technische downhill hebben ze aangegeven met strava bordjes... en ge komt stevig aan oe trekke. Zitten stukken in van de sanglier tour :)
Morgen aanwezig voor de volle 80 :bounce:
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: 27.08.2017 - Hamois - 4e Rando du Haut Bocq

Bericht door MaC'Red »

Awel John ik herkende idd stukken ja van die rit. We gaan die es op hernieuw moeten rijden dan.

De vtt zelf was dik in orde. Massa's sungletrails en pittige klimmekes. Zeker en vast een topper. Super uitgepijld dat verkeerd rijden gewoon onmogelijk was. Goede en rijk gevulde bevoorradingen.
jevabiker
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: di 14 okt 2014 20:36
Rijdt met: cube

Re: 27.08.2017 - Hamois - 4e Rando du Haut Bocq

Bericht door jevabiker »

Hamois was top!! Echt een aanrader. Veel bos, singletracks, klimmetjes, mooie afdalingen met overal de nodige flow. Bepijling was perfect! Meer dan genoeg bevoorradingen. Eentje om te onthouden!!
Gebruikersavatar
Joris
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: di 22 apr 2003 11:46
Rijdt met: Niner Ros 9; Orbea Occam

Re: 27.08.2017 - Hamois - 4e Rando du Haut Bocq

Bericht door Joris »

Hamois was een mooie TT met heel wat privéstukken. De organisatie, de bepijling en zeker de 4! bevoorradingen waren top. De laatste bevoorrading met een lekker biertje, chips en nootjes op 1 km van de finish was zeer aangenaam.
De tocht had 2 gezichten: een leuk, vlot bollend en droog parcours in het begin en op het einde en vrij zwaar middelgedeelte van de tocht. Tussen km 20 en 40 waren er stevige beklimmingen en afdalingen, wel nergens extreem technisch of gevaarlijk. Hoewel de helling op km 20 na een doortocht door een beek met gladde stenen en trapjes toch het uiterste van je fiets-skills vroegen om zonder afstappen boven te geraken. Je had in dit deel ook hier en daar wat modder en plassen (de restanten van een zeer lokaal onweer vermoed ik). Het parcours was vrij gevarieerd met singletracks, bospassages, veldwegen (met prachtige vergezichten) en af en toe een recup-moment op het schaarse asfalt. Ik had 61km en 1190hm op de teller.
Plaats reactie