13.08.2017 - Gomze-Andoumont

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
NewbieBiker
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 14 aug 2017 10:35

Re: 13/08/2017 Gomze-Andoumont

Bericht door NewbieBiker »

Enkele keren serieus om mijnen adem getrapt... :-? Is wat anders dan in de Vlaanders te rijden ](*,)
Gebruikersavatar
kenneth
Mountainbiker
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 23 mei 2007 19:30
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29 9.9SL

Re: 13/08/2017 Gomze-Andoumont

Bericht door kenneth »

davefsr schreef:toprit in topstreek!
Vond het dit jaar toch wat minder. Vorig jaar was veel mooier. Veel brede paden
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Re: 13/08/2017 Gomze-Andoumont

Bericht door Z. »

kenneth schreef:
davefsr schreef:toprit in topstreek!
Vond het dit jaar toch wat minder. Vorig jaar was veel mooier. Veel brede paden
???

Hebben we het over dezelfde rit? Welke afstand heb je gedaan?
Gebruikersavatar
kenneth
Mountainbiker
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 23 mei 2007 19:30
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29 9.9SL

Re: 13/08/2017 Gomze-Andoumont

Bericht door kenneth »

73km. Ik weet niet wat jij gewoon zijt qua parcours in de Ardennen. Maar als ik dit vergelijk met vorig jaar dan was het toch vrij saai :) geen enkel uitdagend stuk...
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: 13/08/2017 Gomze-Andoumont

Bericht door _anonymus_ »

Parcours wijzigt hier wel elk jaar wat, denk ik.
Enkele jaren geleden (2009 of 2010 denk ik) vond ik dit ook niet echt een topper.
Dan in 2015 eens terug geweest, en toen waren we zeer aangenaam verrast. Het parcours was toen volledig anders, en ging eigenlijk meer naar Luik op, waardoor je van omgeving geen echt Ardennengevoel had maar wel veel technischere paden en singletracks waar ik nog nooit op gereden had. Dat was echt een goeie editie.
Ik ben gisteren eens naar Glaireuse getrokken omdat ik schrik had voor te veel modder in Gomze-Andoumont.
NewbieBiker
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 14 aug 2017 10:35

Re: 13/08/2017 Gomze-Andoumont

Bericht door NewbieBiker »

_anonymus_ schreef:Parcours wijzigt hier wel elk jaar wat, denk ik.
Enkele jaren geleden (2009 of 2010 denk ik) vond ik dit ook niet echt een topper.
Dan in 2015 eens terug geweest, en toen waren we zeer aangenaam verrast. Het parcours was toen volledig anders, en ging eigenlijk meer naar Luik op, waardoor je van omgeving geen echt Ardennengevoel had maar wel veel technischere paden en singletracks waar ik nog nooit op gereden had. Dat was echt een goeie editie.
Ik ben gisteren eens naar Glaireuse getrokken omdat ik schrik had voor te veel modder in Gomze-Andoumont.
Verstandige keuze denk ik... :lol:
Gebruikersavatar
madness
Mountainbiker
Berichten: 145
Lid geworden op: di 29 jul 2003 22:26
Rijdt met: Trek Superfly 9.8 XT 2016

Re: 13/08/2017 Gomze-Andoumont

Bericht door madness »

Ik volg Kenneth wel. Al was het voor mij zeer lang geleden dat ik deze gereden heb. Maar als ik bekijk welke tochten ik de voorbije weken heb gereden in deze regio was dit op dit vlak wel wat minder.
Zelf was ik niet naar hier gekomen voor het uitzicht, maar eerder om mezelf eens testen of ik terug hm in combinatie met wat afstand kan verteren. Dus op fysiek vlak heb ik gekregen wat ik wenste en ben ik dus zeer tevreden dat ik naar gekomen ben. Al schoten de krampen tijdens de laatste 2 kilometer in beenspieren waarvan ik tot dan het bestaan niet eens wist :-D
Bijkomend was het Gomze of Grobbendonk (niet dat ik iets tegen Grobbendonk heb) en dus was de keuze snel gemaakt.
BlueYeti
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 29 dec 2013 23:14

Re: 13/08/2017 Gomze-Andoumont

Bericht door BlueYeti »

Ik kon er niet bij zijn gisteren wegens andere verplichtingen. De beste editie van de bataille die ik ooit gereden heb, was in 2013. Dat was ook mijn laatste keer. Ik hoor wel links en rechts, dat deze tocht wat van zijn glorie verloren heeft...
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Re: 13/08/2017 Gomze-Andoumont

Bericht door Z. »

Ik vind jullie heel kritisch hoor. Ik doe deze ook al jaren, als de buitenlandvakantie niet in de weg staat, en ik vind deze altijd heel pittig.

Een chrono als de ambleve-marathon in aywaille is technischer, maar echt zwaar moet deze niet onderdoen.
Gebruikersavatar
kenneth
Mountainbiker
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 23 mei 2007 19:30
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29 9.9SL

Re: 13/08/2017 Gomze-Andoumont

Bericht door kenneth »

Heb gezegd dat em saai was. Niet zwaar genoeg is er niet gezegd, dat zijn 2 verschillende dingen. kwas persoonlijk ver leeg bij aankomst :p
Plaats reactie