20.08.2017 - Dour

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
alexbiker
Mountainbiker
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 06 jul 2009 23:02
Rijdt met: Scott scale 910, Scott genius 710

Re: 20.08.2017 - Dour

Bericht door alexbiker »

Supertocht,

Terril-bos-bos-veldwegen-bos-terril maw Fun-Fun-Fun-recup-Fun-Fun

Was al een tijdje geleden dat ik me zo heb kunnen uitleven op een toertocht. Alle ingrediënten waren aanwezig om een supertocht. Mooie parcours die zeer afwisselend was tussen terrils, singletracks en veldwegen.

Volgende jaar kom ik hier zeker terug.

Groeten
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 20.08.2017 - Dour

Bericht door Fritsie »

Inderdaad, een absolute toprit. We opteerden om tweemaal de eerste 35 km te doen wegens "te mooi". Na ruim een maand in het Zwitserse hooggebergte heb ik toch ondervonden dat stap(klim)spieren en fietsspieren niet helemaal hetzelfde zijn. De rit met de glimlach uitgereden wegens de prachtige tracks, maar op eigen tempo. Bedankt aan de maten om regelmatig eens te wachten. Terril, bos, terril, bos maar geen recupstroken gezien...
Gebruikersavatar
MrSwiss
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 07 mar 2014 00:00
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2008 Specialized Fatboy 2014

Re: 20.08.2017 - Dour

Bericht door MrSwiss »

Verleden jaar maar 8km kunnen fietsen door breuk aan derailleur met d'en stumpjumper. Enfant terrible en brokkenrieder waren toen al in hun nopjes over deze tocht en hadden een paar opmerkingen nagelaten aan de organisatie. Nu aan de start met d'en fat :-D en inderdaad t'is toch ook ene van de betere, wat zeg ik top 3 rit :drunk: van de streek !!! Nu hebben ze eens deftig (technisch) de terrils onder handen genomen =D> en met het bos van colfontaine kun je niets mis doen :wink:. De beste lussen waren de 35 en de 45 : terril/bos. De 55 en de 70 : terril/veld/bos/. Wij zijn begonnen aan de 45 en daarna wilden we de 35 doen. Na de 45 hadden we niet veel 'cartouchen' meer over en bij deze de 25 gedaan. We hadden niet veel hm (ongeveer 1000) maar die kleine, steile klimmetjes hebben ons pijn gedaan, nie waar brokkenrieder ! Dus mannen volgend jaar de kleine lussen doen !! :bounce:
Gebruikersavatar
Feysie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 21:51
Rijdt met: rockhopper 98, stumpjumper 09, epic ht 17

Re: 20.08.2017 - Dour

Bericht door Feysie »

De 70 gedaan. Het begint meteen heftig. De eerste 25 km zijn stevige kost met veel nijdige klimmetjes. Tussen pakweg 30 en 45 heb je veel veldwegels met mooie vergezichten. Hier kun je wat recupereren. Daarna wordt het weer technischer.
Zeer mooi en gevarieerd parcours!
Wie het stuk met de veldwegels absoluut wil vermijden kan dus idd best bissen op de korte afstand.
Persoonlijk vond ik dat welgekomen. Zo start je fris aan de laatste 20 km en kun je je tempo nog wat de hoogte in jagen op het eind.
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1986
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 20.08.2017 - Dour

Bericht door filiep72 »

Toprit gereden deze zondag in Dour. Super dat iedereen zijn uiterste best deed om samen in groep te kunnen vertrekken. Zo geschiedde. Bij de eerste klim waren we nog niet goed wakker want we mochten te voet naar boven, eveneens in groep . Een paar km verder kwamen we aan bij het sous bois van de eerste terril. Super track. Rechts draaien en tarraaa, de terril op. Volgens mij duurde dat terril plezier wel een kilometer of 10. Mede omdat de aansluiting tussen de 2e terril slechts enkele ademhalingen duurde (bij mij waren het er wa meer ). Het klimmen ging goed, het afdalen nog beter (bij gebrek aan voorrem ). Terug een hoop sous bois onder de wielen om af te ronden. Toch redelijk tricky her en der met die enduro sporen. Na een kilometer of 30 xtreme fun in elkaar gestoken door de xtreme bikers Dour (merci a vous) kwam de befaamde splitsing. Het merendeel der Forumbikers koos voor opnieuw het 35 km parcours te bissen. De beste keuze, uiteraard. Toch gingen we met een 3 tal de 55 km verkennen. Daarin toch wel een 10 a 12 km saaie veldwegels. Zelfs een stuk asfalt kregen we onder de wielen. De laatste 10 km terug vol het bos in. Mijn batterijen raakten op. Ik had nog 1 streepje over. Bij Michel daarentegen was er nog maar 1 streepje weg. Een hele leuke voormiddag, zo wil ik er nog wel een paar.
Plaats reactie