23.07.2017 - Waasmunster - Zomertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

Re: 23.07.2017 - Waasmunster - Zomertocht

Bericht door sofeurken »

zoals altijd mooi tochtje in waasmunster,goed kunnen doorrijden,soms wel es verkeerd :evil: enne geen regen gezien :-D
Gebruikersavatar
bokske
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 20 feb 2013 20:08
Rijdt met: Cannondale scalpel 2017

Re: 23.07.2017 - Waasmunster - Zomertocht

Bericht door bokske »

Om 8u aan de start en kwas zeker niet alleen.
Mooie start door het park en goede aaneenschakeling van de gekende paadjes.
Aan kant homobos kon er iets meer uitgehaald worden, maar kweet dat het niet makkelijk is tegenwoordig.

1 klein minpuntje, na 4km lag ik tegen de grond (eigen fout)
Aan de bevoorrading wat ontsmetting gevraagd en water om te spoelen, maar geen ontsmetting of zelf een pleister beschikbaar.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 23.07.2017 - Waasmunster - Zomertocht

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Gistermorgen ook tijdig vertrokken met de vrees voor toch wat modder voor de wielen te krijgen na de buien van de nacht en middag ervoor.
Die vrees was ongegrond, eigenlijk geen spat zien rondvliegen, het enige natte dat ik voelde was mijn zweet en de druppels die af en toe uit de bomen vielen.
Weer eens slaagden de mannen van Just Ridin er bin om nog eens het parcours door elkaar te smijten voor wat afwisseling te hebben. Al leek het me dat er nu wat minder fun in zat door geen passage door homobos, of toch beperkt.
Soit, goed kunnen doorrijden, op tijd terug thuis voor nog een km of 4 direct na het fietsen te kunnen gaan lopen (voorbereiding crossduathlon mocht er iemand denken dat ik helemaal gek ben)
akrdjukes
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: di 17 mar 2015 16:36

Re: 23.07.2017 - Waasmunster - Zomertocht

Bericht door akrdjukes »

BerggeitCasualFietser schreef:Gistermorgen ook tijdig vertrokken met de vrees voor toch wat modder voor de wielen te krijgen na de buien van de nacht en middag ervoor.
Die vrees was ongegrond, eigenlijk geen spat zien rondvliegen, het enige natte dat ik voelde was mijn zweet en de druppels die af en toe uit de bomen vielen.
Weer eens slaagden de mannen van Just Ridin er bin om nog eens het parcours door elkaar te smijten voor wat afwisseling te hebben. Al leek het me dat er nu wat minder fun in zat door geen passage door homobos, of toch beperkt.
Soit, goed kunnen doorrijden, op tijd terug thuis voor nog een km of 4 direct na het fietsen te kunnen gaan lopen (voorbereiding crossduathlon mocht er iemand denken dat ik helemaal gek ben)
We krijgen geen toelating meer om door het homobos te rijden ze dreigen zelfs met gasboetes
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: 23.07.2017 - Waasmunster - Zomertocht

Bericht door Prospeer »

Video-impressie van deze tocht:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooi parcours, goed berijdbaar onder alle omstandigheden - vermoed dat het in de winter ook zeker de moeite loont om hier terug te komen. Voordeel van dit parcours is dat de lussen elkaar kruisen, dus altijd handig voor degenen die zichzelf of het parcours zouden over- of onderschatten.
We waren rond 10u vertrokken, en bij aankomst aan de bevoorrading waren er maar weinig keuzemogelijkheden meer over - maar goed, er was iets om te eten en drinken dus da's OK.
In t begin van de tocht was t even opletten om de pijltjes te spotten... om een of andere reden waren deze soms niet helemaal goed zichtbaar (ook al hingen er genoeg).
Maar in t algemeen: goed bezig mannen, we komen zeker nog eens terug
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 23.07.2017 - Waasmunster - Zomertocht

Bericht door BerggeitCasualFietser »

akrdjukes schreef:
BerggeitCasualFietser schreef:Gistermorgen ook tijdig vertrokken met de vrees voor toch wat modder voor de wielen te krijgen na de buien van de nacht en middag ervoor.
Die vrees was ongegrond, eigenlijk geen spat zien rondvliegen, het enige natte dat ik voelde was mijn zweet en de druppels die af en toe uit de bomen vielen.
Weer eens slaagden de mannen van Just Ridin er bin om nog eens het parcours door elkaar te smijten voor wat afwisseling te hebben. Al leek het me dat er nu wat minder fun in zat door geen passage door homobos, of toch beperkt.
Soit, goed kunnen doorrijden, op tijd terug thuis voor nog een km of 4 direct na het fietsen te kunnen gaan lopen (voorbereiding crossduathlon mocht er iemand denken dat ik helemaal gek ben)
We krijgen geen toelating meer om door het homobos te rijden ze dreigen zelfs met gasboetes
Zolang ze in dat bos maar niet met andere dingen dreigen :roll: :roll: :evil:
Waarom mogen we er niet meer door ? :^o :lol:

Ik weet dat als er een kans ligt om ergens een meerwaarde toe te voegen aan het parcours, dat jullie die niet laten liggen.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 23.07.2017 - Waasmunster - Zomertocht

Bericht door Dickie »

Toch één van de leukste tochten in het Waasland.
Vooral omdat er ook wat hoogtemeters te rapen vallen, voor de 2-traps-klim naar de Pelkemstraat moet er toch wat reserve in de tank zitten om niet stil te vallen.
Een stukje homobos heb ik er bijgedaan door het pijltje aan het hek mis te verstaan, ik ben ervoor in het single-trackje ingedoken ipv erachter de car-pool-parking op te rijden. De macht van de gewoonte.
Andere stukjes waren voor de volle 100% benut, o.m. een volledig rondje park, het bmx trackske.
Goed geamuseerd.
Plaats reactie