08-09.07.2017 - Avelgem - Ganzenhof-Krieretocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
5peedy
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 18:55
Rijdt met: scott scale

Re: 08-09.07.2017 - Avelgem - Ganzenhof-Krieretocht

Bericht door 5peedy »

Jammer dat ik morgen niet nog eens kan komen.
Witten79
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 14 jan 2013 10:07
Rijdt met: Merida Matts 40 / Cube reaction pro 29

Re: 08-09.07.2017 - Avelgem - Ganzenhof-Krieretocht

Bericht door Witten79 »

Ik heb de 49 gedaan, ik kwam uit op 56kms.
Deze morgen een uitgangsmaat van vroeger gezien en samen gereden tot op 45kms.
Ik had geluk dat ik hem had: achterband begon te lossen, dan in afdaling met grote stenen bb van achterband kapot. Hij had enkel 26 bij, voor de 1st maal in 5j mijn 5€ gebruikt om andere mtber te betalen voor een bb. Hij wou hem zo geven maar voor niet gaat de zon op.
De eerste 20kms waren goed en dan kwamen meerdere klimmen maar twas soms zwaar voor me.
2x moeten afstappen, toch 17.5 avg.
Ik ben dare content mee.
Tot de volgende, dan misschien voor de optielus erbij.
Gr witten
Ps merci aan Glenn en andere mtber voor de band.
gtr
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: do 22 sep 2016 18:53

Re: 08-09.07.2017 - Avelgem - Ganzenhof-Krieretocht

Bericht door gtr »

Vandaag de 44 gedaan,wel uitgekomen op 55 km,wat ik wel spijtig vind,je tracht een beetje je krachten te verdelen op de km,en dan komen er opeens een 11 tal bij.
Eerste bv was voor mij veel te vroeg,reeds na 11km,de tweede was op 45km,ik dacht dat ik einde rit was.34km zonder bv is best veel.
Bepijling was soms even zoeken,of soms waren er geen pijlen meer.
Bevoorradingen zelf waren dan wel zeer goed.
Mooie streek !
Volgend jaar ga ik proberen om een rit met wat meer hm te doen.
mattiasd
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 15 feb 2017 10:33
Rijdt met: Canyon grand canyon AL 9.9 SLX

Re: 08-09.07.2017 - Avelgem - Ganzenhof-Krieretocht

Bericht door mattiasd »

Mooie tocht. De BV kunnen inderdaad wat beter gespreid worden. Eerste BV was zeeer vroeg en dan was het meer dan 30 km tot de volgende.
Soms mochten de pijlen ook iets vroeger gehangen worden, zeker in afdalingen.
Was gestart voort de 87, uiteindelijk 92 km aan de aankomst, is inderdaad wat ambetant als het aantal km's niet overeenkomt.
Huffy
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jan 2006 15:19
Rijdt met: SCOTT bikes
Contacteer:

Re: 08-09.07.2017 - Avelgem - Ganzenhof-Krieretocht

Bericht door Huffy »

Parcours heel mooi , alsook het weer!
pijltjes was soms echt goed opletten , maar alles goed verlopen! 3de of 4de jaar op rij op de afspraak , dus ook wat parcourskennis :-)
bevoorradingen met vooral de eerste 2 lekkere bio koeken , alles op en aan , drank genoeg - top

alleen de timing daarvan kan mischien nog wat werk gebruiken , eerste na 10! km , 2de na 48! km , 3de na 56! km , 4de na 70 km
( gelukkig 2 drinkbussen en net nooit zonder drank gezeten )

met de optielus bij 107 km's genoten! 7 km extra vond ikzelf geen probleem , maar kan me inbeelden dat er sommige toch goed op geklaagd hebben :-)
1400 hm's trouwens
bverlindeizegem
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 27 jun 2017 05:19

Re: 08-09.07.2017 - Avelgem - Ganzenhof-Krieretocht

Bericht door bverlindeizegem »

https://www.strava.com/activities/1074758021" onclick="window.open(this.href);return false;

Lange afstand inclusief optielus. Om 5u16 deze morgen van start gegaan en rond 11u reeds aangekomen. Want om 12u ging ik met het vrouwke op stap naar zee.

Om 4u deze morgen opgestaan om heel vroeg van start te kunnen gaan voor deze klassieker. Ik was aangenaam verrast dat ik reeds om 5u15 deze morgen kon inschrijven en reeds een stuurplaatje mee kreeg.

Verstandig de eerste paar uur rustig gereden, wetende dat het venijn duidelijk in de staart zat.

Deze morgen in de koelte (was 13gr Celsius) kunnen starten , wat heerlijk was.

Pas na 3uur de eerste bikers tegengekomen. Zoals andere mensen reeds aangaven waren de ravito's niet echt logisch opgebouwd maar gelukkig heb ik altijd 4 gellekes en 3 repen mee en 2x 750ml water om dergelijke issues mooi te kunnen opvangen.

Ik wil de organisatie bedanken voor deze top editie. Volgend jaar teken ik terug present.
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Re: 08-09.07.2017 - Avelgem - Ganzenhof-Krieretocht

Bericht door R1ALAIN »

Prachtige rit, schitterend parcours, goede organisatie, eigenlijk weinig op aan te merken, behalve de prijs, 4 euro voor bijna 100 km fietsplezier is heden ten dagen een 'batje' :-D
De bevoorradingen lagen misschien niet logisch verdeeld, soit een mtb-er moet steeds de nodige Cal bij zich hebben tegen een hongerklop.
Volgend jaar zeker terug van de partij !
Haylon
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: di 21 mar 2006 09:29
Rijdt met: Cube Reaction GTC SL

Re: 08-09.07.2017 - Avelgem - Ganzenhof-Krieretocht

Bericht door Haylon »

Gisteren rond 8u30 vertrokken voor de 87km. Op de parking een mooi plaatsje toegewezen gekregen op een 500m van de start. Mooie hoeve btw, heel gezellig ingericht. Vlot van start gegaan maar verschoot mij een bult dat er na 10km al BV was. Ik had met moeite van mijn drinkbus gedronken :). Zeer vlakke aanloop tot de gekende stapsteentjes eraan kwamen rond Tiegemberg. Toen begon het lichtere klimwerk. Rond km 35 begon mijn drank wel op te raken en pas na 47km kunnen bijtanken in Kerkhove. Die bevoorrading kwam echt te laat. Wel schitterend wat er telkens lag! Dan plots weer een bevoorrading na 56km. Nadien daar nog eens gepasseerd aan km 70 en toen begon ik er stillekes door te zitten. Ziek geweest deze week en dat wreekt zich op zo'n afstand. De lus in het kluisbos was prachtig maar afzien. Het allerlaatste steile stuk serieus gevloekt. Nadien in het stuk richting Kluisberg zag ik dat ik al 83km had. Aangezien ik dacht dat het dan recht naar Avelgem zou gaan verschoot ik wel dat ze ons links de kluisberg op stuurden. Omdat ik redelijk sjoko zat gewoon rechtdoor gereden en kwam ik blijkbaar weer uit op het parcours in Ruien. Vandaar de laatste 6km tot aan de finish gereden. Zonder Kluisberg kwam ik op 91 km (4u03), dus de organisatie zat er ongeveer 10km naast.

Prachtig parcours en dito bevoorradingen, alleen de afstandsbepaling alsook die tussen de bevoorradingen mocht iets beter.

Ik kom alleszins terug!
Gebruikersavatar
Cokeman
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 10:06
Rijdt met: Giant Terrago 29er 1 GE 2018

Re: 08-09.07.2017 - Avelgem - Ganzenhof-Krieretocht

Bericht door Cokeman »

Deze ochtend ook afgezakt naar Avelgem. Gekozen voor de 50 km en dat was voor mij voldoende :oops: Mijn bikemaat had er gerust nog een extra lusje kunnen bijnemen =D> Maar samen uit samen thuis.
Prima tocht, prima organisatie, sfeervolle après. En dit alles onder een stralende zon.
Gebruikersavatar
levo_specialized fsr
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 29 apr 2016 06:40
Rijdt met: levo specialized

Re: 08-09.07.2017 - Avelgem - Ganzenhof-Krieretocht

Bericht door levo_specialized fsr »

hoi een vraagje er zijn foto's getrokken geweest aan de tweede bevoorading vlak voor de tweede lus.zou dat ergens te vinden zijn grt andy . de man die ze trok was altijd op toer met de moto .
Plaats reactie