28.05.2017 - Hinges (Fr)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 28.05.2017 - Hinges (Fr)

Bericht door filiep72 »

verry slowwww schreef:
filiep72 schreef:Ik ga morgen voor de extra terril. 65 km dus. Starten rond 7.30u.
gaan we samen op pad , laat me nie alleen e' zeg :-" :-" :-k , ikke bang anders :oops:

Ok dan. Ge moogt den 1e rijden. Tot morn.
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: 28.05.2017 - Hinges (Fr)

Bericht door KUBA »

Vandaag de 55 gedaan met de dochter , toch wel mooie rit en ook de dochter uitstekend genoten.

@Spiermassa , was inderdaad zeker te doen voor t'jong geweld , merci.
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 28.05.2017 - Hinges (Fr)

Bericht door filiep72 »

Skoon toerke in Hinges. Zeker geen frigorit, daarvoor waren de verbindingstukken te lang. Om 7.30u vertrokken met Very slowwwwwwww en bikerTino. Beetje opwarming om daarna bekend gebied te betreden. Mijne frank viel uiteindelijk. Ook wel geholpen door het naambord langs de weg : Gosnay. Ola pola, Gosnay was een skoontje zulle. Inderdaad, 500 m verder werden we het bois des dames ingestuurd voor een 10 km durende single track. Bevoorrading dan. Baan oversteken en hopla, een 4km lange roetsjbaan door een ander bois. Ondertussen liepen de hoogte meters gestaag op. We konden het wel slechter treffen op een zon overgoten zondagmorgen. Biker Tino nam de 55km afslag. Very slowwwwwwww en mijzelf gingen nog een terrilke gaan verkennen op de 65km afstand. Mooi stukje, die 10 km lus. Een 2 tal km single track en dan nog een groot mijnenveld. In de rit van beuvry werd die ook aangedaan. Nu veelal in tegenovergestelde richting. Die afdaling in 2 trappen moest nu beklommen worden. Pff. Ondertussen kwam Blackie erbij. Ons perfecte tempo ging de hoogte in, de temperatuur onder de helm evenredig mee. De portie grappen en grollen werd verdubbeld en zo werden we netjes afgezet aan de finish. Hinges, mooie rit, voldoende speelstukken, mag volgend jaar opnieuw. Volgende week hoogdag in Raismes. Cya.
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 28.05.2017 - Hinges (Fr)

Bericht door Single Tracker »

speedster930 schreef:
Single Tracker schreef:
MDF is er morgen helaas niet bij, we gaan naar de Maxi Verte in Nielles-Lès-Bléquin.

Neem alvast wat binnenbanden mee.......
Ik ben er donderdag met Seppe gaan rijden en 2x lek gereden ( we waren niet de enigen -veel ruwe stenen bij heel vlotte afdalingen-) maar het was dik inorde .

Grtz,
Lieven
:off: Wij zijn toch heel ontgoocheld terug gekeerd van de Maxi Verte. Het parcours was allesbehalve uitdagend of technisch. Er zat ook geen variatie in, constant brede grindslagen. De bossen liet men vakkundig links liggen. Verdomme toch!

En zeggen dat we daarvoor de tocht van onze Noord-Franse vrienden van Les Baudets laten vallen hebben. #-o
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 28.05.2017 - Hinges (Fr)

Bericht door spiermassa »

Na mijn vorige pasage hier 6j geleden toen ik in het dorp niks gevonden had wat met mtb te maken had ,toch nog keer deze geprobeerd.ja buiten dat veel te warm was heb ik hier niks te klagen.Kwist niet wat te verwachten .....Nen echten terriltocht was het niet maar bois des dames was super ....ok het bos na de eerste ravito was super .Nog genoten van het terrilke langs het kanaal op het laatste, mooie singletracks.
Plaats reactie