28.05.2017 - Nieuw-Namen - Ronde van het Waasland VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

28.05.2017 - Nieuw-Namen - Ronde van het Waasland VTT

Bericht door Dickie »

Vorig jaar ging deze op 05 mei door, onder de Hulsterloofeesten.
Die blijken dit jaar wat later door te gaan.
Ik heb deze tt toen laten passeren, maar ga er deze editie toch eens naartoe.
Ik las in de reviews dat er over de wallen van Hulst gereden werd, omdat er daar geen fietsen mogen komen tijdens 'normale' dagen is dat extra leuk voor de sfeer.
Vermoedelijk ook veel polderdijken-paden, de gekende Liniedijk en de bossen rond De Klinge?
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 28.05.2017 - Nieuw-Namen - Ronde van het Waasland VTT

Bericht door TaurineR »

Ik herinner me de vele tergend lange rechte paden langs de dijken, met tegenwind = karakterritje!
Wel mooie rustige landelijk streek. En alles vlak..
Bobdw
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: di 05 jan 2016 18:12
Rijdt met: scott spark 740

Re: 28.05.2017 - Nieuw-Namen - Ronde van het Waasland VTT

Bericht door Bobdw »

Ik heb deze vorig jaar gereden, in het begin toen heel lang recht stuk, vooral deel na de bevoorrading was goed.
Ik twijfel morgen zelf tussen deze en Temse, laatste heb ik nog nooit gereden.

https://www.strava.com/activities/56593 ... 97660350be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 28.05.2017 - Nieuw-Namen - Ronde van het Waasland VTT

Bericht door Dickie »

Eerste keer deze tt gedaan.
Er trok een stevige regenbui door Beveren net na mijn vertrek, in Vrasene een paar druppels gevoeld. Zodra ik de Provinciale Baan opdraaide richting Verrebroek kon ik de grijze wolken achterlaten.
In de tent aan de inschrijving waren ze nog de restanten van de feestelijkheden aan het bijeenvegen.
Als ik het zo even vergelijk is het parcours identiek aan datgene dat hierboven door Bobdw werd gepost.
De leukste stukken: bossen rond De klinge, Stropersbos en de passage over de Liniedijk die goed uitgepuurd was. Spijtig dat daar net saboteurs bezig geweest waren.

Naar het einde een paar 'kriebelstukken' door hoog gras bovenop de dijk langs de Kielweg.

Soms was de bepijling enthousiast aangebracht, dan weer wat karig. Vooral in de boszones. Het is er niet toegelaten om kalk te gebruiken, maar een streepje zagemeel zou misschien wel mogen?

Op de kurkdroge ondergrond ging het vlotjes vooruit, voor 10'en al weer terug. Er was precies niet veel volk , maar onder dat tentje werd het een gezellige aprés.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 28.05.2017 - Nieuw-Namen - Ronde van het Waasland VTT

Bericht door TaurineR »

Het plan was om deze morgen naar Temse te gaan, maar daar zag de lucht onweersdonkerblauw, en richting NN was er een helblauwe lucht...Dus naar NN gekomen.
Vooral de bossen rond Hulst waren leuk, en mochten nog beter uitgewerkt worden, en wat beter bepijld..
Plaats reactie