28.05.2017 - Lobbes - Randonnée VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JeremyV
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 10:24
Rijdt met: Canyon

28.05.2017 - Lobbes - Randonnée VTT

Bericht door JeremyV »

Over deze tocht is weinig informatie terug te vinden. Nochtans een prachtige streek (Thuin). Iemand ervaring met deze tocht?
Gebruikersavatar
JeremyV
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 10:24
Rijdt met: Canyon

Re: 28.05.2017 - Lobbes - Randonnée VTT

Bericht door JeremyV »

Eens gemaild naar de organisatie, dit is hun antwoord:

Bonjour,

Voici les distances sont :
10 kms (enfants) – 150 m D+
15 kms – 170 m D+
32 kms – 480 m D+
47 kms – 880 m D+
67 kms – 1.100 m D+

Mais à préciser à partir de vendredi soir.

Grand parking à la rue du Cimetière.
50 m du départ.

Ne pas se garer sur la rue Albert, Paschal et des écoles.

https://www.facebook.com/vttlobbes/" onclick="window.open(this.href);return false;
E-bikers
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 23 nov 2014 20:02
Rijdt met: Bulls E-Stream Evo 3 27.5+ en Cannondale RZ
Contacteer:

Re: 28.05.2017 - Lobbes - Randonnée VTT

Bericht door E-bikers »

Fijne tocht, droog parcour, nieuwe wegjes ontdekt, goede bepijling, één bevoorrading voor alle lussen, 75km gereden (de groene lus was de tofste met technische passages.
Aanradertje voor 2018.
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 28.05.2017 - Lobbes - Randonnée VTT

Bericht door Fritsie »

Inderdaad, zeker een aanrader. Het oorspronkelijke plan was om naar Anhée te gaan, maar hoe verder ik kwam, hoe dreigender de wolken. Dan maar gekozen voor Lobbes, want ik had absoluut geen zin in een natte, rotsige bodem. Ook al ken ik onderhand de streek toch een beetje, toch nog mooie nieuwe stukken tussen Lobbes en Anderlues ontdekt. De kant van Leernes (Coga) werd voor een groot deel onbenut gelaten, omdat daar volgende week een tocht doorgaat. Desondanks bleef deze tocht zeker de moeite waard. Het lussensysteem zorgde er voor dat je nooit het gevoel had dat er toch 600 deelnemers waren. Op bijna alle lussen was het zeer rustig fietsen. Door het lussensysteem zaten er natuurlijk wel soms enkele verbindingswegen tussen, maar dit stoorde niet. De lus van Thuin (groen) was zonder meer schitterend. Hier reden we ook door het stadje zelf. In de andere lussen zaten er eveneens iedere keer prachtige klimmen of afdalingen. De singletracks in de blauwe lus waren prachtig. In het totaal had ik ook 75 km. Achteraf nog een gesprekje met de organisator. Dit was een eerste organisatie. De tocht werd door een kernteam van 5 mensen georganiseerd, met op de dag zelf nog wat helpende handen. De opbrengst kwam ten goede aan het schooltje waar je kon inschrijven. Een dikke proficiat aan de organisatoren en een tocht die ik zeker aanstip voor volgend jaar. =D> =D> =D>
Plaats reactie