28.05.2017 - Beringen - 12de TT MTB Bike Brothers

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
BlijDatIkGlij
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: za 26 apr 2014 10:13

Re: 28.05.2017 - Beringen - 12de TT MTB Bike Brothers

Bericht door BlijDatIkGlij »

Dunne kledij, drinkbus met ijsblokjes, waterzak op de rug, zonnecreme en anti-teken. Ik was op alles voorzien, behalve die regen. Ik vond de rit heel knap met stukjes die ik nog niet gezien had en tja die regen heb je niet in de hand. Zeker tot volgend jaar
jari2057
Mountainbiker
Berichten: 225
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 08:31
Rijdt met: scott scale 730

Re: 28.05.2017 - Beringen - 12de TT MTB Bike Brothers

Bericht door jari2057 »

Om half tien vertrokken in het begin regen gehad tot de eerste bevoorrading daarna zon prachtige rit met stukken dat ik nog niet gereden was aan het twijfelen wat ik ging rijden maar zeker geen spijt van mijn keuze
merida13
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: do 28 apr 2016 20:00

Re: 28.05.2017 - Beringen - 12de TT MTB Bike Brothers

Bericht door merida13 »

Deze morgen toch maar met mijn maat voor de 57 km gekozen ! altijd de onweerswolken zien hangen tot plots de sluizen open gingen ! toch meer als een half uur door de regen gereden maar daar kunnen we tegen ;-) aan het beekje goe gelachen het blijft ons verassen en als laatste de terril er nog bij dat was tanden bijten ! Voor de rest alles dik in orde !
Tot volgend jaar .
witte555
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: 28.05.2017 - Beringen - 12de TT MTB Bike Brothers

Bericht door witte555 »

iemand de rit op strava geplaatst?
HPA
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 31 jul 2016 15:15

Re: 28.05.2017 - Beringen - 12de TT MTB Bike Brothers

Bericht door HPA »

Ik kon er helaas niet bij zijn en ik wil ook wel een gpx. Liefst van de langste rit :)
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: 28.05.2017 - Beringen - 12de TT MTB Bike Brothers

Bericht door Dieter ex Mx-er »

Om half 8 thuis vertrokken en de 72km gereden, totaal 88km.
Na 20km volle bak regen, onweer en fris genoeg om goed door te rijden :-D
uiteindelijk "tsop uit me kloten geregend" over een redelijk droge terril kunnen rijden.
Chapeau aan de organisatie =D>
pexexpres
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: za 10 nov 2012 17:45
Rijdt met: Focus Raven

Re: 28.05.2017 - Beringen - 12de TT MTB Bike Brothers

Bericht door pexexpres »

zeer leuk tochtje. Net de klitsberg gepasseerd toen de hemelsluizen open gingen. Speciaal zo rijden in een koude douche :-) . Maakte het parcours glibberig en nog leuker. Top.
Gebruikersavatar
sbh
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: do 08 mar 2012 21:59
Rijdt met: Kona WO (fat) & Kona Process 134 DL

Re: 28.05.2017 - Beringen - 12de TT MTB Bike Brothers

Bericht door sbh »

witte555 schreef:iemand de rit op strava geplaatst?
https://www.strava.com/activities/1009910703" onclick="window.open(this.href);return false; Heen en terugrit zal je er wel nog uit moeten knippen :-&

Het was me een pechdagje. In de heenrit geloofde ik mijn ogen niet toen er opeens druppels uit de lucht kwamen, wat na een paar minuten ferme pijpestelen werden. Op 7km van de start opeens platte band, redelijk snel geplakt met zo'n zelfklevende plakker. Heel veel moeite gehad om die fatbikeband weer op druk te krijgen met een minipompje, om dan te merken dat hij nog steeds lek was: plakkertje was gewoon weer los gekomen omdat ik de band niet volledig droog kreeg. Hup, opnieuw band eraf, beter afdrogen, nieuw klevertje, opnieuw 1000X pompen.
Goed, met veel vertraging aangekomen, snel ingeschreven maar ik bleek te laat om nog te mogen starten voor de 72km.
De bikebuddy die stond te wachten merkte dan op dat mijn band toch wel redelijk plat stond .... grrr, weer klevertje losgekomen ](*,)
Deze keer een echte klever met lijm gebruikt en gelukkig was er ook een fatsoenlijke pomp in de buurt. Ondertussen was er iemand komen zeggen dat we toch nog de 72km mochten doen, jeuj!

Na 20/30/40km (ik weet het niet meer) mijn kameraad ook nog lek gereden.
Verder wel nog goed genoten van de tocht, nadat ik me erover had kunnen zetten dat het er zo vettig bijlag, ik had zo'n zin in een superdroog parcours. Het droogde ook wel redelijk snel, tegen het einde toe maakten we zelfs weer wat stof soms en de terril was compleet droog toen wij passeerden.
Denk wel dat we de allerlaatsten waren, want bij aankomst was er geen kat meer te zien en was de opruim in volle gang. Gelukkig was er nog een zak rijstpap waar ik mij aan tegoed gedaan heb.

Er waren nogal wat saaie stukken tussen, maar de niet-saaie stukken waren uitdagender dan ik verwacht had van de streek. Ik wist ook niet dat er daar zoveel hoogtemeters te rapen vallen buiten de terril om :thumbsup:
Connie
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 06 mar 2011 15:32
Rijdt met: oud en rood
Contacteer:

Re: 28.05.2017 - Beringen - 12de TT MTB Bike Brothers

Bericht door Connie »

Klaar! Alle foto's van vanochtend staan online!

Heel blij dat ik vanochtend net voor vertrek toch nog mijn regenjas en regenbroek in de auto gegooid had. Dat was geen overbodige luxe toen de hemelsluizen open gingen. Toen het te gek werd naar de auto gevlucht, qua timing nog niet eens zo gek aangezien ik toch van plan was om negen uur richting de mijnterril te gaan. Er waren in dat eerste bosje toen toch al zo'n kleine 600 man gepasseerd.

Na de ergste donder en bliksem rustig mijn weg omhoog gewerkt op de mijnterril, veel vrolijke heerlijk vettige gezichten gezien daarboven. Op een gegeven moment lekker met de zon erbij. Prima dag gehad! En de rijstpap was ook erg lekker na zo'n lange ochtend buiten! =D>
witte555
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: 28.05.2017 - Beringen - 12de TT MTB Bike Brothers

Bericht door witte555 »

sbh schreef:
witte555 schreef:iemand de rit op strava geplaatst?
https://www.strava.com/activities/1009910703" onclick="window.open(this.href);return false; Heen en terugrit zal je er wel nog uit moeten knippen :-&

Het was me een pechdagje. In de heenrit geloofde ik mijn ogen niet toen er opeens druppels uit de lucht kwamen, wat na een paar minuten ferme pijpestelen werden. Op 7km van de start opeens platte band, redelijk snel geplakt met zo'n zelfklevende plakker. Heel veel moeite gehad om die fatbikeband weer op druk te krijgen met een minipompje, om dan te merken dat hij nog steeds lek was: plakkertje was gewoon weer los gekomen omdat ik de band niet volledig droog kreeg. Hup, opnieuw band eraf, beter afdrogen, nieuw klevertje, opnieuw 1000X pompen.
Goed, met veel vertraging aangekomen, snel ingeschreven maar ik bleek te laat om nog te mogen starten voor de 72km.
De bikebuddy die stond te wachten merkte dan op dat mijn band toch wel redelijk plat stond .... grrr, weer klevertje losgekomen ](*,)
Deze keer een echte klever met lijm gebruikt en gelukkig was er ook een fatsoenlijke pomp in de buurt. Ondertussen was er iemand komen zeggen dat we toch nog de 72km mochten doen, jeuj!

Na 20/30/40km (ik weet het niet meer) mijn kameraad ook nog lek gereden.
Verder wel nog goed genoten van de tocht, nadat ik me erover had kunnen zetten dat het er zo vettig bijlag, ik had zo'n zin in een superdroog parcours. Het droogde ook wel redelijk snel, tegen het einde toe maakten we zelfs weer wat stof soms en de terril was compleet droog toen wij passeerden.
Denk wel dat we de allerlaatsten waren, want bij aankomst was er geen kat meer te zien en was de opruim in volle gang. Gelukkig was er nog een zak rijstpap waar ik mij aan tegoed gedaan heb.

Er waren nogal wat saaie stukken tussen, maar de niet-saaie stukken waren uitdagender dan ik verwacht had van de streek. Ik wist ook niet dat er daar zoveel hoogtemeters te rapen vallen buiten de terril om :thumbsup:
Thanks!!!
Respect,ook nog op en af Aarschot =D>
Plaats reactie