28.05.2017 - Beringen - 12de TT MTB Bike Brothers

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
witte555
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: 28.05.2017 - Beringen - 12de TT MTB Bike Brothers

Bericht door witte555 »

sbh schreef:
witte555 schreef:iemand de rit op strava geplaatst?
https://www.strava.com/activities/1009910703" onclick="window.open(this.href);return false; Heen en terugrit zal je er wel nog uit moeten knippen :-&

Het was me een pechdagje. In de heenrit geloofde ik mijn ogen niet toen er opeens druppels uit de lucht kwamen, wat na een paar minuten ferme pijpestelen werden. Op 7km van de start opeens platte band, redelijk snel geplakt met zo'n zelfklevende plakker. Heel veel moeite gehad om die fatbikeband weer op druk te krijgen met een minipompje, om dan te merken dat hij nog steeds lek was: plakkertje was gewoon weer los gekomen omdat ik de band niet volledig droog kreeg. Hup, opnieuw band eraf, beter afdrogen, nieuw klevertje, opnieuw 1000X pompen.
Goed, met veel vertraging aangekomen, snel ingeschreven maar ik bleek te laat om nog te mogen starten voor de 72km.
De bikebuddy die stond te wachten merkte dan op dat mijn band toch wel redelijk plat stond .... grrr, weer klevertje losgekomen ](*,)
Deze keer een echte klever met lijm gebruikt en gelukkig was er ook een fatsoenlijke pomp in de buurt. Ondertussen was er iemand komen zeggen dat we toch nog de 72km mochten doen, jeuj!

Na 20/30/40km (ik weet het niet meer) mijn kameraad ook nog lek gereden.
Verder wel nog goed genoten van de tocht, nadat ik me erover had kunnen zetten dat het er zo vettig bijlag, ik had zo'n zin in een superdroog parcours. Het droogde ook wel redelijk snel, tegen het einde toe maakten we zelfs weer wat stof soms en de terril was compleet droog toen wij passeerden.
Denk wel dat we de allerlaatsten waren, want bij aankomst was er geen kat meer te zien en was de opruim in volle gang. Gelukkig was er nog een zak rijstpap waar ik mij aan tegoed gedaan heb.

Er waren nogal wat saaie stukken tussen, maar de niet-saaie stukken waren uitdagender dan ik verwacht had van de streek. Ik wist ook niet dat er daar zoveel hoogtemeters te rapen vallen buiten de terril om :thumbsup:
Thanks!!!
Respect,ook nog op en af Aarschot =D>
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Re: 28.05.2017 - Beringen - 12de TT MTB Bike Brothers

Bericht door WT6 »

Het beloofde spannend te worden of het ging onweren. Onderweg zaten vanaf Leuven de donkere wolken al klaar. Hopende dat het niet op ons zou vallen, vertrokken voor de 72. Na goed 5km gingen de hemelsluizen open en werd het speelbosje bij de watertoren een aqua park. Ook de eerste bevoorrading bleef het nog gieten, maar je kan niet onder de tent blijven staan. Van stilstaan krijg je koud dus maar weer verder, de regen bleef komen.
Ik heb het niet zo voor het eindeloos draaien en keren in het bos, maar in deze streek is er weinig alternatief. De mijn terril op het laatst was nog een uitdaging met de racing ralph op deze ondergrond, moeilijk om grip te vinden.
Al bij al een leuke tocht
junior72
Mountainbiker
Berichten: 1178
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 14:44
Rijdt met: Scott Spark 710 2016 - Scott Scale 730 2014

Re: 28.05.2017 - Beringen - 12de TT MTB Bike Brothers

Bericht door junior72 »

Bedankt aan alle 828 deelnemers die zijn komen rijden in deze speciale editie.
Wat een stortbuien tussen 9h en 10h en toch zijn jullie blijven komen of blijven rijden.
Hopelijk zijn we jullie volgend jaar opnieuw met opnieuw de geapprecieerde rijstpap op het einde van jullie helse tocht.
Plaats reactie