07.05.2017 - Peruwelz

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
liebherr 914
Mountainbiker
Berichten: 498
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 19:27
Rijdt met: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Re: 07.05.2017 - Peruwelz

Bericht door liebherr 914 »

Vorig jaar Leernes, morgen terug hier aanwezig kwestie om een beetje afwisseling,
koffietafel 07u45 start 08u00 :bounce: :bounce: :bounce:

grts.de liebhertjes.
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 07.05.2017 - Peruwelz

Bericht door filiep72 »

Ik kom ook eens af. Starten rond 7.30u.
homy 22
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 21 dec 2012 14:53

Re: 07.05.2017 - Peruwelz

Bericht door homy 22 »

TIP;
Mocht deze vtt organisatie een passage maken in het nabij gelegen mer de sables bos
is dit een topper :wink:
Haylon
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: di 21 mar 2006 09:29
Rijdt met: Cube Reaction GTC SL

Re: 07.05.2017 - Peruwelz

Bericht door Haylon »

Dit is sowieso een topper. Hoog percentage offroad. Prachtige omgeving, zalige klimmen op die terrils en veel technische stroken. Jammer dat er veel regen is gevallen want hier en daar lag het zwaar vettig en stond je al eens te voet.

Minpunt: bevoorrading want weinig keuze en enkel water.
meyke1
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 16 aug 2015 16:16
Rijdt met: nen oldtimer en ne ktm scarp master

Re: 07.05.2017 - Peruwelz

Bericht door meyke1 »

Haylon schreef:Dit is sowieso een topper. Hoog percentage offroad. Prachtige omgeving, zalige klimmen op die terrils en veel technische stroken. Jammer dat er veel regen is gevallen want hier en daar lag het zwaar vettig en stond je al eens te voet.

Minpunt: bevoorrading want weinig keuze en enkel water.
Sorry,als je die bevoorading weinig keuze vind ben je wel veel gewend.Appelsien,banaan en acht! soorten koeken.En lekkere.
OskarM
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 19 jan 2017 10:32
Rijdt met: Trek Superfly 7

Re: 07.05.2017 - Peruwelz

Bericht door OskarM »

meyke1 schreef:
Haylon schreef:Dit is sowieso een topper. Hoog percentage offroad. Prachtige omgeving, zalige klimmen op die terrils en veel technische stroken. Jammer dat er veel regen is gevallen want hier en daar lag het zwaar vettig en stond je al eens te voet.

Minpunt: bevoorrading want weinig keuze en enkel water.
Sorry,als je die bevoorading weinig keuze vind ben je wel veel gewend.Appelsien,banaan en acht! soorten koeken.En lekkere.
en kleurenblind ook. Er was ook rode en groene grenadine.
Wout_RS
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: za 26 nov 2016 00:13
Rijdt met: Cube LTD SL 2017, Superior X-Road Issue

Re: 07.05.2017 - Peruwelz

Bericht door Wout_RS »

Dan zat je wss op een andere rit :lol:

Zo'n dessertbuffet heb ik op geen enkele rit meegemaakt :-D
Al die soorten koeken!
drank: water, grenadine en munt

Rit zelf was een toppertje, door de regen vond ik het vrij vettig liggen op de terrils en moest er soms eens te voet gestegen worden.
In het begin de mist in gegaan door het parcour van de wandelaars te volgen.
Maar door naar de start terug te keren (en nog eens de heuvel van Peruwelz op te rijden) hebben we toch een mooie lus van 10 km erbij :-)
Haylon
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: di 21 mar 2006 09:29
Rijdt met: Cube Reaction GTC SL

Re: 07.05.2017 - Peruwelz

Bericht door Haylon »

Sportdrank is een must. Grenadine totaal niet gezien, maar dat heeft niets met sportdrank te maken. Ik was aan de eerste bevoorrading rond 10u50 en toen was er enkel water, kleine stukjes banaan en koeken.
Gebruikersavatar
liebherr 914
Mountainbiker
Berichten: 498
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 19:27
Rijdt met: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Re: 07.05.2017 - Peruwelz

Bericht door liebherr 914 »

Haylon schreef:Sportdrank is een must. Grenadine totaal niet gezien, maar dat heeft niets met sportdrank te maken. Ik was aan de eerste bevoorrading rond 10u50 en toen was er enkel water, kleine stukjes banaan en koeken.
Wij zijn om 08.00hr vertrokken,en de bevoorradingen waren buffetten,maar met 900 inschrijvingen had de organisatie waarschijnlijk geen rekening gehouden.dit is en blijft voor mij dan toch een toprit ook al lag het er dit jaar toch glibberig bij.
Bedankt aan de bikemakkers en tot de volgende

Grts. De liebhertjes
Eldi2
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 20 mar 2017 10:28
Rijdt met: Scott Scale 970 29"

Re: 07.05.2017 - Peruwelz

Bericht door Eldi2 »

Ook bij mij stond aanvankelijk Leernes op het programma, maar toch gekozen voor Peruwelz vanwege mooie rit en veel dichter bij Brugge. Leuk en afwisselend parcours, en inderdaad een beetje (te) vettig op de terrils door de buien van zaterdagnacht. Lastig genoeg door het hoge off-road percentage. Alleen in Bois de Bon-Secour heb ik in andere tochten leukere stukken bos gereden; hier waren het vooral lange dreven. Vanaf Bernissart best nog pittig en technisch, met enkele krampscheuten tot gevolg. Tweede bevoorrading was inderdaad grotendeels uitverkocht, maar ik was bij de late starters. Onderweg nog een leuke babbel gehad met twee Wackies uit mijn streek. Voor hen was de regio een ontdekking, benieuwd wat ze van de laatste 20 km vonden. Voor mij is deze tocht (64 km) alvast een aanrader!
Plaats reactie