21.05.2017 - Herzele - Poort tot de Vlaamse Ardennen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: 21.05.2017 - Herzele - Poort tot de Vlaamse Ardennen

Bericht door Prospeer »

chrisper schreef:is dit het exacte parcours dat er gepost is in de link met de hoogtemeters?
anders kan ik het op gps zetten, en inpikken (ik kom met de bike uit het gentse)
alvast bedankt
In grote lijnen is deze hetzelfde, dus zeker goed genoeg om op het parcours te raken en in te pikken.
xavier wulleman schreef:Ziet er dik in orde uit . Tot morgen
Leuk! Tot dan
Gebruikersavatar
Drossie
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: za 28 jun 2008 18:52
Rijdt met: Giant Anthem X 2013

Re: 21.05.2017 - Herzele - Poort tot de Vlaamse Ardennen

Bericht door Drossie »

Alvast schitterend weer hier! Tot straks!
Gebruikersavatar
faziel
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 09 jul 2015 18:19

Re: 21.05.2017 - Herzele - Poort tot de Vlaamse Ardennen

Bericht door faziel »

mooie toertocht ! Genoten van de 55 km . Goede bevoorradingen . Spijtig dat op het leukste stukje in de bossen er ook juist een wandeltocht plaatsvond . Al bij al heel tevreden ! tot volgende keer .
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 21.05.2017 - Herzele - Poort tot de Vlaamse Ardennen

Bericht door Dickie »

Deze keer eens minder zin in een mega-organisatie (wow) en gekozen voor deze.
De rigid bike in de koffer geladen en rond 7u45 gestart voor de 75.
Goed gekozen imo, een zeer rustige tt in een mooie streek, onderweg weinig bikers gezien.
Parcours leek op een klavertje drie en de eerste lus ging met de klok mee naar Grotenberge, Leeuwergem, Oombergen en Borsbeke waar de eerste bevoorrading was.
In het middenste deel over Ressegem en Heldergem: mooie singletracks en kerkwegels die altijd met de typische dallen geplaveid liggen. In het begin dacht ik nog hoe flowy er alles bijlag, maar gaandeweg leek het met mijn rigid soms op een boksmatch uit te draaien. Sommige wortels vang je op, maar af en toe glipt er een stevige door de verdediging en krijg je een punch in de polsen of in de rug :-D .
Op de laatste lus dorpsnamen waar ik nog nooit van gehoord had zoals Woubrechtegem en Sint-Antelinks.
Ik heb geen klimmersgenen en in dit glooiende landschap kan ik de hellingskes nog baas op de macht, zelden een stuk plat onder de wielen, gaandeweg kropen die nijdige klimmetjes toch in de benen.
Met 73,6km geëindigd.
Na de goeie warme douche nog een gratis boterham en een Ename op de aprés.
Heb me goed geamuseerd hier en hopelijk voor de volgende editie weer terug.
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: 21.05.2017 - Herzele - Poort tot de Vlaamse Ardennen

Bericht door Prospeer »

Top, bedankt voor de feedback op het forum, alsook aan alle 859 fietsers die we mochten verwelkomen op onze organisatie (MTB en wegrit) :-)
Plaats reactie