20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edition

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
moorken
Mountainbiker
Berichten: 191
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 13:42
Rijdt met: Red Bull Team-AL600
Contacteer:

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edit

Bericht door moorken »

Schitterende rit alweer, één van de hoogtepunten van het MTB seizoen! jammer dat het om de laatste editie ging. Een dikke ](*,) aan de bureaucratie die het met al zijn papierwerk het bijna onmogelijk maakt om dergelijke prachtige organisatie op poten te zetten. Fuck off aan de vergunningen!

Anyway, gigantisch genoten en afgezien, en hopelijk bedenkt de organisatie zich en kunnen we volgend jaar opnieuw genieten.

Voor wie het moest missen, of wel herbeleven, een korte video review in 5 minuten: Herdermarathon 2017 Maarkedal
Gebruikersavatar
KOTH
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: di 28 okt 2008 12:11
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2015, Trek Madone 4.7 baansloerie

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edit

Bericht door KOTH »

Eerst en vooral bedankt Herders om jullie tomeloze inzet en jullie uitermate prachtig parcours dit jaar.
Me dunkt was dit wel de zwaarste editie van alle 10 de HM's (blijkbaar hebben jullie nog bakken regen te slikken gekregen van vrijdag op zaterdag). Het bos bos in Frasnes lag er echt loodzwaar bij!
We kunnen de afschaffing van deze tocht niet alleen op het tonnen papierwerk steken maar ook op onszelf!!!
Prachtig dat de Herders bij iedere bevoorrading gellekes en energiebars voorziet MAAR absoluut schandalig dat de lege verpakkingen km's later te vinden zijn langs het parcours, ABSOLUUT SCHANDALIG!!
mvg Steven
Lichterfield
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 03 mei 2017 15:15

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edit

Bericht door Lichterfield »

Geachte mountainbikers
Een dag van nationale rouw de herdersmarathon bestaat niet meer .

Opnieuw een pracht editie , bedankt herders om jullie inzet en jaar na jaar opnieuw vlaanderens mooiste te leveren .
Verzuurde maar tevreden benen danken jullie
Biker123
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: za 30 apr 2016 16:51

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edit

Bericht door Biker123 »

Welk bos is dat exact in frasnes? En is dit altijd toegankelijk?
Jeroen D
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: di 24 aug 2010 21:30
Rijdt met: Pikante speervis / genesis vagabond monster cross

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edit

Bericht door Jeroen D »

Bedankt herders!

Het waren terug 110 mooie kms, jammer dat jullie er mee ophouden al is het wel begrijpelijk ivm met toegang te verkrijgen.
Heb 8 keer kunnen mee rijden en de laatste jaren merkte je toch dat er telkens een stukje verloren ging niet te min bleven de tochten fantastisch!
Deze editie was de op 1 na zwaarste denk ik, die van 4? jaar teug was denk ik nog vettiger.

Dat van die papiertjes van gellekes is inderdaad NOT DONE maar ik denk dat dat maar een zeer kleine minderheid is die dit doet?

Met nostalgie zullen we terug denken aan de herdermarathos, en zeker aan de edities dat jullie ons na 120km in de optie lus nog de fortuinberg offroad opstuurden.

Groeten!
Gebruikersavatar
polarbear
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 11:44
Rijdt met: Scott Scale 910 & 20 + Specialized Stumpjumper M4
Contacteer:

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edit

Bericht door polarbear »

Bedankt Herders! Bedankt voor 10 jaar Marathonbiken in eigen streek =D>

Nog een filmpje uit het pre-4K UltraHD tijdperk, met ook enkele passages van gisteren (wie herkent ze ?):
" onclick="window.open(this.href);return false;

#PLEASECOMEBACKSOMEWHEREINTIME #666
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edit

Bericht door EG6 »

Waar te beginnen, mijn eerste en laatste deelname, ik "moést" de 100km rijden. Ijskelder naar beneden op hopeloos te hoge druk (eens beneden banden afgelaten), met de billen toe, niet eens beseffende dat het de Ijskelder was op die moment.

Het bos rond km 50-60 lag er enorm vettig bij wat het tempo er volledig uithaalde bij mij (pompen, vast rijden, afstappen en duwen, opspringen en weer pompen). Vanaf km 80 vond ik het eigenlijk heel vergevingsgezind, waardoor ik de laatste 20km echt nog kunnen genieten heb van een monument die ik helaas slechts 1 keer heb mogen rijden.

Bedankt voor deze prachtige rit.
Gebruikersavatar
Black-Knight
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: di 06 mar 2012 20:29
Rijdt met: Cube ltd race

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edit

Bericht door Black-Knight »

Voor de laatste editie wou ik er kost wat kost nog eens bij zijn op de 100 + optielus. Na al die jaren heeft de organisatie nog niet aan kwaliteit ingeboet.
Prachtig parcours (grotendeels omgekeerd), uitgebreid ontbijtbuffet, degelijke bepijling m.a.w. de Herdermarathon is al vele jaren de norm voor wat een goede toertocht moet zijn.
Jammer genoeg was dit de laatste editie en ook de weergoden lieten 's ochtends een aantal tranen van verdriet. Daardoor werd het parcours onverwacht herschapen in een glibberpartij in de bossen over de taalgrens.
't Is nu gedaan... Bedankt organisatie en de vele vrijwilligers. En een speciale dank aan de auteur die vele jaren de voorbeschouwingen van de verschillende parcoursen beschreef. 't Was een genot om te lezen en een ideale opwarmer voor wat zou komen.
levensgenieter
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 16 dec 2002 19:54
Rijdt met: thompson trial

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edit

Bericht door levensgenieter »

Met mijn zoon(11jaar) afgekomen om de 30 + optielus te rijden en hem zo eens te laten kennismaken met het echte mtb werk. Zelf nog nooit de kortere afstand hier gereden in het verleden, wel altijd de langere versies. Aangenaam verrast van het off-road gehalte en het aantal hoogtemeters op deze afstand. Veel aanmoedigingen gekregen onderweg wat hem deed groeien. Na afloop vonden wij het heel jammer ,dat dit de laatste editie was. Groeties
MTBartL
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: za 15 apr 2017 15:01

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door MTBartL »

meester biek schreef:Vandaag samen met zoon Jens en Tom de 80 gereden, voor hen de eerste keer, dus was het de ultieme kans om deze toptocht toch es gereden te hebben. Uitermate genoten, al lag het af en toe 'diep in het bos' toch nog redelijk vettig.
Vond het leuk dat de tocht grotendeels omgekeerd werd gereden, bekende stukken, maar toch anders.
Uitpijling, bv, parcours top, misschien volgend jaar toch nog een 'mini herder' ? [-o< Met een goeie 50 km ben ik al tevreden, want de beentjes zijn redelijk 'choco'. :oops:
proficiat meester vanneste :-D groetjes van de andere biker uit kluisbergen :-)
Plaats reactie