20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edition

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edit

Bericht door _anonymus_ »

114 km (parcours 100km + extra lusje van de 60/80 met de alpenweide erin + optielus) genoten.
Die twee stortbuien tussen 7 en 8 's morgens maakten de bossen in Frasnes inderdaad een serieuze beproeving die het gemiddelde direct zwaar naar beneden haalden. Maar dan hadden we al eens meer de gelegenheid om eens rond ons te kijken hoe mooi het daar eigenlijk wel is.
Uiteindelijk gefinisht in traditioneel Herderweer, tradities zijn er uiteindelijk toch om gerespecteerd te worden.

Zeer jammer dat deze verdwijnt.

Voor de laatste editie vond ik de eerste 30 km wel eens verfrissend, volledig anders t.o.v. de vorige edities.
Op en top genoten van een zeer mooi parcours, het is eigenlijk pas achteraf dat ik besefte dat er veel stukken van vroeger inderdaad niet waren gepasseerd. Ook het feit dat er grotendeels op Waals grondgebied werd gereden doet mij vermoeden dat het niet meer simpel is om in Vlaanderen nog toelating te krijgen om mooie paadjes in een TT te steken.

Herders, bedankt!
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edit

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

Tja, wat zal ik zeggen, mag ik wel wat zeggen [-X , nml. nooit aan deze meegedaan :oops:
De enige kennismaking was dat ik ooit in Brakel aan de tour aldaar heb meegedaan en deze was de day after de HerderMarathon en er was een gezamenlijk stuk waar de Herders veel meer uithaalden dan de mannen uit Brakel, niets ten nadele van hun.
Dat maakte dat ik me de HerderMarathon kennis wilde maken en ik had dees jaar ook vrij genomen, deze tocht zou voor mij de kers op de taart zijn geweest 100+ km....

Echter net die dag ging mijn dochter verhuizen, die gaat op kot, dus ja wat doe je dan als vader....

Bovendien moet ik zeggen dat ik me afvraag of ik deze editie helemaal had uitgereden met de modderstukken, maar allez dat zal ik nooit weten.

Uit het zonnige Breda, Herders bedankt. =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edit

Bericht door uncle sam »

:-({|= final edition :-({|=

Bedankt voor de voorbije jaren aan de ganse Herders crew.
Het hoogtepunt uit de tocht blijft voor mij het bos van Hubermont (tussen km60 en km65) en was dit jaar niet anders.
De speelzone in het livierenbos is voor velen te technisch met alle gevolgen vandien.
Op de "aller aller allerlaatste beklimming" besefte ik pas echt dat dit tijdperk wordt afgesloten :(

Toeme e
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edit

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Helaas, dit jaar niet kunnen rijden, familieweekend in Ardennen.
Zelf een 4 of 5 tal edities mogen ervaren, niet zonder schade, maar altijd wel genoten. Een keer gebroken pink, een keer ganse knie open (litteken zal een blijvende herinnering zijn), enkele keren schade door prikkeldraad aan tenue, maar vooral mentale schade door al de mooie herinneringen. :drunk:
Hoop dat de Herders terugkomen net als Cimes de Waimes, maar indien niet zo, bedankt voor alles. Het was altijd een toporganisatie, in een mooi decor en alles wat er moest zijn.
zenlord
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: za 25 jun 2005 12:13
Rijdt met: Trek ProCalibre 9.7

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edit

Bericht door zenlord »

Ik heb verschillende keren mee gereden de voorbije jaren, maar de 100Km heb ik nooit durven aanvatten. Daarom had ik mij voorgenomen om de organisatie te eren met een poging om het toch eens geprobeerd te hebben.
Spijtig genoeg heb ik moeten plooien, toen ik op Km 62 twee mannen zag terugkeren op een steile helling die onhaalbaar was, ben ik gekraakt en heb ik mijn kar mee gekeerd met hen. Uiteindelijk 80 zeer mooie kilometers gereden en verchillende keren gevloekt op de regen in de dagen voorafgaand aan dit jaarlijks festijn.
Afin, beste organisatie, ik heb toch een poging ondernomen om jullie te eren en bedanken voor al het werk en de liefde die jullie in deze klassieker hebben gestopt. Ik hoop dat de vele bedankingen jullie toch kan aanzetten om een XIe editie te organiseren! Volgend jaar zal ik niet falen, beloofd ;)
Wout_RS
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: za 26 nov 2016 00:13
Rijdt met: Cube LTD SL 2017, Superior X-Road Issue

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edit

Bericht door Wout_RS »

Bedankt Herders voor de mooie rit!

Het was mijn eerste en dus wellicht de laatste deelname. Daarom wou ik ook zeker de 100 afleggen om alles eens gezien te hebben.
Nog maar sinds januari een fervente mtb'er en dus ook nog nooit zo'n afstand gereden.
Toch erin geslaagd om zonder enig probleem de optielus er op het einde bij te nemen.
Genoten van iedere km! Enkel een serieus mentale dip en fysieke dip gehad tussen km 55 - 65 en daar dus ook een uur zitten aanmodderen (vallen, wandelen, rondstaren,...)
Eenmaal uit het bos en aan bevoorrading 72 km aangekomen, was het precies alsof ik een hernieuwde kracht voldoe borrelen in mezelf.
De rest van de route was dus een plezier om dan nog af te malen! De alpenweide, wat een plezier om daar af te dalen.
Als ik wist dat je deze kon ergens kon bissen had ik het nogmaals gedaan!
Bevoorradingen waren goed voorzien, zeker voor de hoeveelheid deelnemers die er langs kwamen!
De apres was dan ook zeker nodig om de nodig proteinen en koolhydraten terug aan te vullen :-D


Bedankt voor de mooie rit, ik zal er leuke herinneringen aan overhouden!
Hopelijk tot ergens in de toekomst!
D'Haese
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 30 jun 2013 15:25
Rijdt met: Cube LTD Pro 2013 (29er)

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edit

Bericht door D'Haese »

Ik kon de laatste editie ook niet laten liggen. Zij het wel 'maar' de 60 km. Ik was even kapot zoals in 2015 toen ik de 120 km reed!!!!

Bijna 2 jaar niet gefietst wegens bouwwerken... In 2017 had ik tot vorige week maar 400 km gereden. Op de baan dan nog. Ik ben een klein beetje dood gegaan vorige zaterdag. Vooral die klim in het bos na die 'chicanepoortjes' was een echte dooddoender.

Ik was content als ik aan de Enames mocht beginnen.

Dank u wel Herders!
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edit

Bericht door Jemp »

Zijn er al foto's beschikbaar? :roll:
Gebruikersavatar
Herder Ben
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
Contacteer:

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edit

Bericht door Herder Ben »

Nog niet, enkel de bestof op de site van sportograf...
Gebruikersavatar
kris
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: za 08 feb 2003 14:37
Rijdt met: specialized

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edit

Bericht door kris »

Gisteren langs stukken van het parcours gepasseerd en geen enkele pijl meer te bespeuren. =D>
Dikke duim daarvoor, wetend dat sommige organisaties niet eens de moeite doen om hun pijlen weg te halen.

Het hangt hier vol met pijlen van een TT van Flobecq van jaren geleden
#-o :roll:
Plaats reactie