20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edition

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
manontheside
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: za 15 aug 2009 10:56
Rijdt met: Sobre Dad - Salsa Spearfish - Genesis Croix de Fer

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door manontheside »

Zo jammer om deze te zien verdwijnen. Na de Koppenberg TT alweer een pareltje in deze streek die er moet aan geloven. :-({|=
Ik heb daarom extra genoten van de 60 + optielus vandaag. Hopelijk kunnen we nog vaak in deze streek blijven biken.
Zazoo
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: di 24 aug 2010 18:21
Rijdt met: 2013 Specialized Stumpjumper HT alu comp 29

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door Zazoo »

Bedankt Herders! Twas weer dik in orde. Spijtig dat het de laatste is maar wel met alle begrip en respect voor jullie beslissing. Heb dan vandaag nog eens dubbel en dik genoten van de 80!
Daiseltrapper
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 27 sep 2016 21:03

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door Daiseltrapper »

Merci Herders. Schone tocht. Genoten van de 80km, alhoewel niet van iedere km evenveel, daarvoor iets teveel af gezien.

Mooie afsluiter. Maar vooral jammer dat een klassieker verdwijnt.

We kijken uit naar wat volgt.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door TaurineR »

Ter gelegenheid van de Xe editie, de volle 100k gereden + optielus.
Prachtige streek om te fietsen.
Wel problemen met het vollopen van mijn RaRa bandjes, en doorslippen bij diverse klimmen in de bossen.
Ik zou dit graag wel eens willen overdoen bij een volledig droog parcours.
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door sofeurken »

x editie en tevens laatste,,dus niet te missen!was voor mij door omstandigheden enkele jaren geleden maar nu dubbel en dik genoten(zust de wandelingen naar boven niet :lol: )ja TOP-organizatie op alle gebied!ze hebben natuurlijk de streek mee maar ge moet het toch maar doen!
ze kunnen misschien volgend jaar een sneukeltoer doen :lol: :lol: :lol: het leek er al beetje op :lol:
op de laatste bevoorr willem nog gezien,das nog nen echten hé :wink:
top tocht !
Krisken
Mountainbiker
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:44
Rijdt met: Spec Fatboy Sworks & Spec Fatboy Expert

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door Krisken »

Merci Herderkes! 1 van mijn topdagen van het jaar toch wel.
Bedankt ook voor de vele toffe reacties en aanmoedigingen die ik en Yves kregen op de afstand van de 100.
De afstand is niet evident, en met fatbikes wordt het nog net iets zwaarder. Maar we zijn eraan verknocht :-)

Naast het vele positieve, nog 2 anecdotes:
Biover verzag ons rijkelijk van sportdrank, gellekes en recovery bars. Recovery bars... :-) energy bars kon ook interessant geweest zijn :-))
Voor alle duidelijkheid ik apprecieer ten zeerste hun gulheid. VEEL beter dan de Waalse muntgrenadine ;-)

Is er hier iemand op het forum onderlegd in Belgische wetgeving?
Vanaf een bepaald aantal handtekeningen op een petitie kunnen we volgens mij de Herders VERPLICHTEN tot een 11de editie!!

Just kidding, bedankt voor alles.
Gebruikersavatar
Vieetn
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 07 okt 2015 11:50
Rijdt met: Radon Black Sin 8.0

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door Vieetn »

Was de eerste en laatste keer voor mij, zeer veel genoten van de 80 + optielus. Bepijling, parcours en bevoorrading waren top! Jammer dat deze stopt..
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door meester biek »

Vandaag samen met zoon Jens en Tom de 80 gereden, voor hen de eerste keer, dus was het de ultieme kans om deze toptocht toch es gereden te hebben. Uitermate genoten, al lag het af en toe 'diep in het bos' toch nog redelijk vettig.
Vond het leuk dat de tocht grotendeels omgekeerd werd gereden, bekende stukken, maar toch anders.
Uitpijling, bv, parcours top, misschien volgend jaar toch nog een 'mini herder' ? [-o< Met een goeie 50 km ben ik al tevreden, want de beentjes zijn redelijk 'choco'. :oops:
Gebruikersavatar
Cokeman
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 10:06
Rijdt met: Giant Terrago 29er 1 GE 2018

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edit

Bericht door Cokeman »

Zoals verwacht een tocht die kon tellen. Gekozen voor "slechts" de 60 km (uiteindelijk 65 km op de teller). Veel volk. Een paar buien de voorbij dagen gaven het parcours nog wat meer technische uitdaging. Een "natte" IJskelder toch maar heel voorzichtig naar beneden genomen. Onderweg één keer controle over bike verloren en met de bosgrond kennisgemaakt ](*,) , zonder erg. Vooral het stuk tussen BV 1 & BV 2 kroop toch wel in de kleren. Moe maar met een goed gevoel afscheid genomen van Schorisse =D> =D> Hopelijk niet definitief :wink:
Laatst gewijzigd door Cokeman op zo 21 mei 2017 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
dimitri1990
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 01 nov 2016 11:56

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edit

Bericht door dimitri1990 »

Hier de 80 km gereden, prachtige tocht.
Was voor mij de eerste maal hier en spijtig genoeg de laatste keer. Hopelijk een mini vervolg.

Bedankt herders :-)
Plaats reactie