23.04.2017 - Floreffe

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 23.04.2017 - Floreffe

Bericht door Fritsie »

Enfant terrible schreef:...5u45 bij Mr Swiss, 5u55 bij den Brokkerieder... : Floreffe here we come !! :bounce:
Amai, zo vroeg ... voor mij wordt het een uurtje later vertrekken. Toch niet gekozen voor Cuesmes?
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: 23.04.2017 - Floreffe

Bericht door KUBA »

Genoten van alle 70kmters, techniek met hoofdletters komt er wel niet in voor maar geen probleem was dik OK.
In een uitloopstrook na afdaling wel iemand gezien die zwaar gevallen was ,ambulance stond er al bij, hopelijk was het niet zo erg als het er uit zag.
Gebruikersavatar
Enfant terrible
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: za 05 feb 2005 22:09
Rijdt met: Lapierre XR 629 2017 / Giant ATX Team

Re: 23.04.2017 - Floreffe

Bericht door Enfant terrible »

...we móésten wel vroeg weg : één van ons moest ten laatst om 13u30 terug in Kortrijk zijn.
Vond dat wel een zware opgave, maar, hem netjes aan de deur afgezet om 13u29 =D>

Stuk makkelijker dan vorig jaar, lag er poeder-droog bij. Maar blijft toch een pittige tocht.
Hopelijk volgende week mijn XR terug (naaf stuk) want met de - 26", Small (als je 1m80 meet), hardtail - van
m'n vrouwke heb ik verdomd moeten knokken om die mannen bij te houden.

En ik kan nu antwoorden op de vraag : neen, er zitten geen onmogelijke afdalingen in.
Nadien niet meer kunnen genieten van de nostalgische douches, onmiddellijk terug naar huis.

Had uiteindelijk 67,51km met 1375hm voor een gem van 18,3.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 23.04.2017 - Floreffe

Bericht door madskatingcow »

Parcours van de 70km vond ik goed, weinig recuperatie - de verbindingsstukken waren hobbelige veldwegen of hier en daar een stuk asfalt. De hellingen waren ook telkens kleppers van om en bij de 20%. Na 10km al 350hm, stevig. Veel mensen verkeerd zien rijden net voor die betonnen trappen omhoog met die inox fietsgoot langs de zijkant. Vlak voor het oversteken van de straat stond er een pijl naar links en toevallig was daar voor de oprit van dat huis ook een wandelweg omhoog. Resultaat : die steile helling waar er al veel wandelden nog is opnieuw.
Ondergrond waren vooral stenen die het water niet doorlaten, bij regen kan je er niet veel gaan doen.

Wel 1 ding : de slechtste bevoorradingen ooit (gestart om 09:05) :
  • Bevoorrading 1 : enkel TUC koeken + water
  • Bevoorrading 2 : enkel pinda noten + water
  • Bevoorrading 3 : elk nog 2 halve stukjes appelsien + water
Voor zo een stevig parcours hebben we is er wel wat meer nodig dan snacks voor aan de toog.

De beklimming in de extra lus van de 50-70km was een verrassing : ging in 2 fases omhoog, dan stevig omlaag en bam, weer helemaal terug steil omhoog. Afdaling die er op volgde was wel prachtig met die kombochten.

Aan de afdaling vlak voor de finish aan de abdij stond een groene pijl linksop richting abdij (weg was in 2 gedeeld met nadarhekken voor auto's / joggers). Kom je boven en nergens aangeduid naarwaar je moet. Dan maar weer omlaag langs de weg en onderaan naar links, 300m tot aan de aankomst.

Slechts 1 helling voor de helft gewandeld, die overging naar +/- 30%, met de losse ondergrond was dat net iets teveel :wink:
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 23.04.2017 - Floreffe

Bericht door Fritsie »

Altijd gevaarlijk als je met huizenhoge verwachtingen naar een toertocht gaat, zeker als je met prachtige tochten uit de naburige regio in je hoofd zit (Thuin, Beignée, Leernes, Anderlues). Dit was zeker een prima tocht, maar in vergelijking met andere tochten uit de Sambervallei toch iets meer verbindingswegen (asfalt en grintwegen). Aan de andere kant moet ik toegeven dat het misschien best was, want mijn gemiddelde lag al niet zo hoog. Wie houdt van heel wat klimwerk komt hier zeker tot zijn recht. Technische afdalingen kun je beter gaan zoeken in Cuesmes, wat niet belet dat er wel schitterende afdalingen tussenzaten met een prachtige flow. Aangekomen met een 75 km, want misreden op de splitsing van de 17 en de andere afstanden bij die snelle afdaling. Toen ik de majestueuze abdij in de verte zag opdoemen vreesde ik het ergste. Nog verder gereden en dan beseft dat terugkeren de beste optie was. Zodoende wat extra km, maar de mooie track langs het riviertje maakte veel goed. De bevoorradingen waren onvoldoende, maar blijkbaar heeft de organisatie zich mispakt aan de grote opkomst. De droge ondergrond zal hier zeker de oorzaak zijn. Kortom een mooie tocht en zeker een aanrader voor wie van hoogtemeters houdt. Bedankt. =D> =D> =D>
Huffy
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jan 2006 15:19
Rijdt met: SCOTT bikes
Contacteer:

Re: 23.04.2017 - Floreffe

Bericht door Huffy »

eerlijk gezegd toch ook terleurgesteld ( twas niet slecht , maar had meer verwacht )
eerste lus van de 70 km begon heel goed , daarna toch verschillende tussenstukken op mijn honger blijven zitten (mede door de povere bevoorradingen , gelukkig had ik nog wat extra in mijn camelbak)

de stukken bos en beklimmingen/afdalingen waren super , maar daartussen soms lange saaie stukken
ik had geen tijdlimiet dus heb ik de eerste lus van de 70 nog eens opnieuw gedaan :-)
90 km , 1900 hm's

douches waren idd speciaal , primitief maar toch lekker warm! , wel efkes wandelen
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 23.04.2017 - Floreffe

Bericht door Fritsie »

Tijdens de tocht werden er foto's genomen. Weet iemand waar we die kunnen terugvinden?
Gebruikersavatar
mtbonly
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 09 okt 2005 13:07
Rijdt met: een stuk of drie

Re: 23.04.2017 - Floreffe

Bericht door mtbonly »

Plaats reactie