23.04.2017 - Cuesmes - La Transboraine

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 23.04.2017 - Cuesmes - La Transboraine

Bericht door spiermassa »

ja hoeveel keer ik deze al reed weet ik nie meer maar dit jaar was topversie .Niet alleen het poerdroog parcour maar dit jaar werdt er iets minder bos ingestoken en meer terrils in de plaats.Vele nieuwe stukken ontdekt .Al derde maal in één maand deze streek maar deze steekt er met kop en schouders uit.Gekozen voor de 47 en ier en daar lusje van de 57 bijgepakt maar toch maar met 47 geariveerd (waarschijnlijk moest ge het bmx parcour aan bevoorading nog eens doen ).Enkele afdalingen die vroeger nie durfde of mislukten nu wel gedaan .Top voormiddag gehad mede door de kameraden ( die zeveraars van enkele berichten ierboven :-" :-" :-" ).
Gebruikersavatar
liebherr 914
Mountainbiker
Berichten: 498
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 19:27
Rijdt met: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Re: 23.04.2017 - Cuesmes - La Transboraine

Bericht door liebherr 914 »

spiermassa schreef: Top voormiddag gehad mede door de kameraden ( die zeveraars van enkele berichten ierboven :-" :-" :-" ).
Gelukkige heb ik er nog niets opgezet :-D :-D :-D

Idd.een toprit
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 23.04.2017 - Cuesmes - La Transboraine

Bericht door filiep72 »

Ik kan ier anders wel een fotootje van u hier opzetten. Ik heb nog juist 1 portret van u, mister Liebherr :-D
Gebruikersavatar
blade
Mountainbiker
Berichten: 566
Lid geworden op: zo 04 nov 2007 18:58
Rijdt met: Dendermonde

Re: 23.04.2017 - Cuesmes - La Transboraine

Bericht door blade »

ja dit was een prachtige tocht :-D maar spijtig dat ik 2 klimmers moest afstappen :( al de afdalingen :drunk: voor mij was dat geen probleem, maar spijtig dat ik naar de tent niet meer kon gaan,tegen 13u moest ik thuis en het is 14u geworden :lol: jaja er waren stevige klimmers in en de 57 was deze keer genoeg voor mij :oops: maar bij de finish was het dan maar 52 ?? en mijn vrienden gingen voor de 64 en zij hadden 58 ?? :-k
cujo
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 27 dec 2006 11:50
Rijdt met: flash 29 , epic ht

Re: 23.04.2017 - Cuesmes - La Transboraine

Bericht door cujo »

blade schreef:ja dit was een prachtige tocht :-D maar spijtig dat ik 2 klimmers moest afstappen :( al de afdalingen :drunk: voor mij was dat geen probleem, maar spijtig dat ik naar de tent niet meer kon gaan,tegen 13u moest ik thuis en het is 14u geworden :lol: jaja er waren stevige klimmers in en de 57 was deze keer genoeg voor mij :oops: maar bij de finish was het dan maar 52 ?? en mijn vrienden gingen voor de 64 en zij hadden 58 ?? :-k
Ik had er ook maar 57 voor de 65. Ook vorig jaar was dit het geval terwijl het parcours gedeeltelijk verschillend was. Over de "maar" 57 kunnen we echter niet klagen gezien het moeilijke maar prachtige parcours met (voor mij dan) sommige niet te doen beklimmingen of te tricky afdalingen.
Eldi2
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 20 mar 2017 10:28
Rijdt met: Scott Scale 970 29"

Re: 23.04.2017 - Cuesmes - La Transboraine

Bericht door Eldi2 »

Als liefhebber van de streek en de terrils ben ik hier eindelijk eens gestart. Ik had wat twijfels over mijn technische capaciteiten én durf, maar eigenlijk viel dit nog mee; slechts voor 2 afdalingen (vrijwillig) afgestapt. Bergop was andere koek: toch enkele korte steile klimmen te voet moeten doen (ben ik dan toch te oud voor dit?)! Verder een heel mooie tocht en prima organisatie, maar toch een klein puntje van kritiek. Het geheel miste een beetje 'flow'. Ik begrijp dat je een afstand moet overbruggen tussen de terrils, maar het was vaak 'op-neer-verbindingsstuk'. Ik heb al tochten in de streek gereden die iets meer compact waren (bv Dour), maar daardoor heb je minder berg en meer bos. Sommige bevoorradingen waren ook wat mager, maar ik heb altijd iets bij. Gestart voor de 57km, had 53 bij aankomst (bmx-parcour geen 2de maal gereden). In elk geval een fantastisch avontuur en enkele grenzen verlegd. Volgend jaar terug!!
G-Stoel
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: do 08 dec 2005 20:51
Rijdt met: Merida

Re: 23.04.2017 - Cuesmes - La Transboraine

Bericht door G-Stoel »

Inderdaad een prachtige tocht.
We hadden 80 km.
Alleen spijtig dat de bevoorradingen onvoldoende waren...
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Re: 23.04.2017 - Cuesmes - La Transboraine

Bericht door cowboy peter »

Eldi2 schreef:Als liefhebber van de streek en de terrils ben ik hier eindelijk eens gestart. Ik had wat twijfels over mijn technische capaciteiten én durf, maar eigenlijk viel dit nog mee; slechts voor 2 afdalingen (vrijwillig) afgestapt. Bergop was andere koek: toch enkele korte steile klimmen te voet moeten doen (ben ik dan toch te oud voor dit?)! Verder een heel mooie tocht en prima organisatie, maar toch een klein puntje van kritiek. Het geheel miste een beetje 'flow'. Ik begrijp dat je een afstand moet overbruggen tussen de terrils, maar het was vaak 'op-neer-verbindingsstuk'. Ik heb al tochten in de streek gereden die iets meer compact waren (bv Dour), maar daardoor heb je minder berg en meer bos. Sommige bevoorradingen waren ook wat mager, maar ik heb altijd iets bij. Gestart voor de 57km, had 53 bij aankomst (bmx-parcour geen 2de maal gereden). In elk geval een fantastisch avontuur en enkele grenzen verlegd. Volgend jaar terug!!
Ik had eigenlijk ook een beetje dit gevoel. Terril op en af, verbindingstuk, terril op en af, verbindingsstuk. Ik miste ook een beetje de flow in de stukken.
Desalniettemin heb ik mij prima geamuseerd.
E-bikers
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 23 nov 2014 20:02
Rijdt met: Bulls E-Stream Evo 3 27.5+ en Cannondale RZ
Contacteer:

Re: 23.04.2017 - Cuesmes - La Transboraine

Bericht door E-bikers »

Ons GoPro'ken van de 47km: https://youtu.be/Xpc4C6OB2zo.

Doordat we de lus aan de 1e bevoorrading 4x gereden hebben en dan nog 'n andere 2x kwamen we aan 54km en 850 hoogtemeter. 't Moest maar niet zo droog en plezant zijn !
Met de e-bike was 't ook niet altijd mogelijk om de klimmetjes proper af te werken ...
Bergaf ging alles perfect :wink:
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 23.04.2017 - Cuesmes - La Transboraine

Bericht door spiermassa »

E-bikers schreef:Ons GoPro'ken van de 47km: https://youtu.be/Xpc4C6OB2zo.

Doordat we de lus aan de 1e bevoorrading 4x gereden hebben en dan nog 'n andere 2x kwamen we aan 54km en 850 hoogtemeter. 't Moest maar niet zo droog en plezant zijn !
Met de e-bike was 't ook niet altijd mogelijk om de klimmetjes proper af te werken ...
Bergaf ging alles perfect :wink:
wauw meer dan 1u film......ik heb hier ook nen uur of 3 filmmateriaal maar zit met nieuwe bewerkingsprogramma waar ik nog geen kl""tn van versta......dus het komt nog.......ik ben op weg met 4 gopro batterijen
Plaats reactie