16.04.2017 - Villers-La-Ville - 21e La Trace Dhez

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

16.04.2017 - Villers-La-Ville - 21e La Trace Dhez

Bericht door dirty »

21e La Trace Dhez Villers La Ville

Start: 8.00
Afstanden :15 - 25 - 34 - 50 - 73 km
Startlocatie : Abbaye de Villers-la-Ville
1495 Villers-la-Ville
Gsm 0477 28 39 13
Deelnameprijs 6,00 €

Accomodaties
Douches Kleedkamers Man / Vrouw apart
Afspuit stand , Fietsverhuur ,Bewaakte fiets stand ,Bevoorrading

Website : http://www.latracedhez.be/index.php/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: 16.04.2017 - Villers-La-Ville - 21e La Trace Dhez

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

Hée Dirty ga jij deze ook zelf rijden?

Zo ja dan kom ik jullie graag tegen..... :bounce:
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 16.04.2017 - Villers-La-Ville - 21e La Trace Dhez

Bericht door TaurineR »

Deze zie ik al helemaal zitten, wel pas starten vanaf 8h15!
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 16.04.2017 - Villers-La-Ville - 21e La Trace Dhez

Bericht door Dickie »

TaurineR schreef:Deze zie ik al helemaal zitten, wel pas starten vanaf 8h15!
De opstropping aan dat eerste afdalinkje en de file in de eerste bosklim zijn vaste koek en als ze er iets aan proberen doen loopt het ook in de soep :-D
Peis dus ook zo rond 8.15 a 8.30 te vertrekken.
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Re: 16.04.2017 - Villers-La-Ville - 21e La Trace Dhez

Bericht door Verzetje »

Stond al sinds begin dit jaar op programma.
Nooit geweest.
Wat mogen we verwachten?
Wat is het probleem met de eerste afdaling en de eerste klim?
Na de chrono's starten ofzo.....???
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 16.04.2017 - Villers-La-Ville - 21e La Trace Dhez

Bericht door Dickie »

mja, mss toch wat meer nuanceren en ik kan uiteraard alleen maar over mijn eigen deelnames spreken:
2011, 2013 chrono: vast na start die de meute het klimmetje van de Rue Cerisier opjaagt om na 500m links een klein single-trackske in te duiken, logisch dat het daar stokte, ook in het bos beneden. 30' over 2km gedaan :wink:
2014 Rando meegedaan: toen ging het goed, er werd ook eerst een lus gelegd van enkele kms om het veld wat te verdelen. En ik ben later vertrokken.
2015 Rando, nieuwe variatie maar de eerste lus gemist en zodoende toch in de melée beland :-D
2016 niet.
Ik startte de chrono wel steeds achteraan, ik geraak op dat parcours amper over 20 avg en zou anders toch maar in de weg rijden.

Ik kies dus liever de rando en ik vertrek ook wat later, wat rustiger, meer genieten van deze fantastische tt. Ik heb ook al gemerkt dat ik telkens wat verder moet parkeren :-D .
't Is een prachtige streek, veel bos, nog geen lang klimwerk zoals in de Ardennen. Het zijn meer machtsklimmen. Soms zeer steil. Ook een paar technische wortelafdalingen, maar je kan overal tempo maken.

Goeie taktiek voor de chrono: Al vroeg aan de startlijn staan of ellebogen gebruiken om zo dicht mogelijk bij de meet te kunnen starten :lol: , dan knallen op die eerste klim. Zodoende ga je zeker overal blijven rijden.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 16.04.2017 - Villers-La-Ville - 21e La Trace Dhez

Bericht door spaghetti_2 »

Amai, 30' over 2 km, dan zou mijn chrono-motivatie om diep te gaan ook snel weg zijn. Dat het wat stokt is begrijpelijk, maar je zou denken dat 100-150 chronorijders toch geen ellenlange files mogen geven? Gelukkig hou ik van à bloc starten op een klim :-)
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: 16.04.2017 - Villers-La-Ville - 21e La Trace Dhez

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

Dickie schreef:mja, mss toch wat meer nuanceren en ik kan uiteraard alleen maar over mijn eigen deelnames spreken:
2011, 2013 chrono: vast na start die de meute het klimmetje van de Rue Cerisier opjaagt om na 500m links een klein single-trackske in te duiken, logisch dat het daar stokte, ook in het bos beneden. 30' over 2km gedaan :wink:
2014 Rando meegedaan: toen ging het goed, er werd ook eerst een lus gelegd van enkele kms om het veld wat te verdelen. En ik ben later vertrokken.
2015 Rando, nieuwe variatie maar de eerste lus gemist en zodoende toch in de melée beland :-D
2016 niet.
Ik startte de chrono wel steeds achteraan, ik geraak op dat parcours amper over 20 avg en zou anders toch maar in de weg rijden.

Ik kies dus liever de rando en ik vertrek ook wat later, wat rustiger, meer genieten van deze fantastische tt. Ik heb ook al gemerkt dat ik telkens wat verder moet parkeren :-D .
't Is een prachtige streek, veel bos, nog geen lang klimwerk zoals in de Ardennen. Het zijn meer machtsklimmen. Soms zeer steil. Ook een paar technische wortelafdalingen, maar je kan overal tempo maken.

Goeie taktiek voor de chrono: Al vroeg aan de startlijn staan of ellebogen gebruiken om zo dicht mogelijk bij de meet te kunnen starten :lol: , dan knallen op die eerste klim. Zodoende ga je zeker overal blijven rijden.


Niet om het één of het ander en zeker niet om het beter te weten....

maar volgens mij is de start sinds vorig jaar bij de abdij van villers la ville en niet meer in het dorpje tangisart
dus....
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: 16.04.2017 - Villers-La-Ville - 21e La Trace Dhez

Bericht door geertg »

Klopt, sinds 2016 start aan de abdij.

73 km = ongeveer 1.200 hm.
Laatst gewijzigd door geertg op do 30 mar 2017 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 16.04.2017 - Villers-La-Ville - 21e La Trace Dhez

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Paar jaar geleden niet kunnen starten met rugproblemen, dit jaar misschien toch nog eens terug aan wagen :-D
Plaats reactie