23.04.2017 - Haacht - 19e MTB Ha8 toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Bebop
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 22:12
Rijdt met: SSSL

Re: 23.04.2017 - Haacht - 19e MTB Ha8 toertocht

Bericht door Bebop »

@Schoupabiker: je kan in Boortmeerbeek inpikken ofwel aan de Dreef of Rijmenamsebaan. Dan ben je op een extra lus van de 54km daarna ga je door richting Hooiberg. Opgelet, als je heel vroeg bent: een groot stuk van de Hooiberg wordt zondag voor 8u afgepijld omdat we daar steeds last hebben van bordjes / lint dat verdwijnt :(

Plan kan je hier vinden: http://mtbha8.cycloclub.be/artikel.php?id=9
piewieken
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 30 apr 2013 20:14

Re: 23.04.2017 - Haacht - 19e MTB Ha8 toertocht

Bericht door piewieken »

Wat zijn de hm ongeveer ??
Bebop
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 22:12
Rijdt met: SSSL

Re: 23.04.2017 - Haacht - 19e MTB Ha8 toertocht

Bericht door Bebop »

@piewieken: een hoop hoogtemeters ga je in Haacht niet vinden - laat u echter niet vangen: een paar stevige passages, optrekken na de vele bochten in de privé-tracks, en u laten gaan op de snelle stukken gaan zich zeker in de benen laten voelen :-D garmin geeft volgende hm: 20km > +/-50hm, 33km: +/-100hm, 42km: +/- 150hm en 54km: +/-180hm
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 23.04.2017 - Haacht - 19e MTB Ha8 toertocht

Bericht door koppigaard »

Een TT die aan mijn voordeur passeert laat ik niet zo maar links liggen. De mannen van Haacht weten jaarlijks hier en daar toch wel nieuwe passages uit de mouw te schudden in een streek die niet echt uitdagend klinkt voor de mtb'er. Ik hoop enkel dat de Hooiberg niet kapot wordt gereten door steeds maar extra lussen uit te tekenen. Een TT-organisatie dient op te letten zichzelf op de duur niet te kannibaliseren.
Gebruikersavatar
Schoupabiker
Mountainbiker
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 07 jan 2007 00:24
Rijdt met: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel SE - MSC Zion Tandem

Re: 23.04.2017 - Haacht - 19e MTB Ha8 toertocht

Bericht door Schoupabiker »

Bebop schreef:@Schoupabiker: je kan in Boortmeerbeek inpikken ofwel aan de Dreef of Rijmenamsebaan. Dan ben je op een extra lus van de 54km daarna ga je door richting Hooiberg. Opgelet, als je heel vroeg bent: een groot stuk van de Hooiberg wordt zondag voor 8u afgepijld omdat we daar steeds last hebben van bordjes / lint dat verdwijnt :(

Plan kan je hier vinden: http://mtbha8.cycloclub.be/artikel.php?id=9

Dank je wel ... het zal de Rijmenamsebaan worden ... en ik betaal netjes aan de start als daar passeer.
Voor 8 u zal ik er zeker niet zijn, dus komt goed! :-)
Bebop
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 22:12
Rijdt met: SSSL

Re: 23.04.2017 - Haacht - 19e MTB Ha8 toertocht

Bericht door Bebop »

[quote="koppigaard"]Een TT die aan mijn voordeur passeert laat ik niet zo maar links liggen. De mannen van Haacht weten jaarlijks hier en daar toch wel nieuwe passages uit de mouw te schudden in een streek die niet echt uitdagend klinkt voor de mtb'er. Ik hoop enkel dat de Hooiberg niet kapot wordt gereten door steeds maar extra lussen uit te tekenen. Een TT-organisatie dient op te letten zichzelf op de duur niet te kannibaliseren.[/quote]

@koppigaard: ik volg je hier volledig in.wat betreft de Hooiberg: een deel van die lussen die we daar aandoen, is in overeenstemming en goedkeuring met de eigenaar(s) voor een eenmalige doortocht op onze TT. zo zijn er wel wat privé-passages op onze TT waar we als organisatie heel dankbaar zijn dat we die mogelijkheid jaar na jaar krijgen. dat is natuurlijk een mes dat aan 2 kanten snijdt: het gaat over een eenmalige doorgang - geen verworven recht om er het ganse jaar gebruik van te maken. dat is één van de discussie-punten met eigenaars en zelfs Natuurpunt: eens we het toelaten, is het hek van de dam... dat is uiteraard niet de bedoeling.

oh ja, ook dit jaar hebben we wel wat nieuws dat voor de wielen geschoven wordt :-D
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 23.04.2017 - Haacht - 19e MTB Ha8 toertocht

Bericht door koppigaard »

Ik kom zeker af! En laat mij verbazen.
Gebruikersavatar
WTC VOSSENBERG
Mountainbiker
Berichten: 241
Lid geworden op: za 10 mar 2012 13:10
Rijdt met: Mountainbike
Contacteer:

Re: 23.04.2017 - Haacht - 19e MTB Ha8 toertocht

Bericht door WTC VOSSENBERG »

Bikers WTC VOSSENBERG Herentals ook weer aanwezig .
Tot zondag.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 23.04.2017 - Haacht - 19e MTB Ha8 toertocht

Bericht door Free_ltd »

Zit die beklimming waar borig jaar dat orkest stond er weer in?
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 23.04.2017 - Haacht - 19e MTB Ha8 toertocht

Bericht door koppigaard »

Free_ltd schreef:Zit die beklimming waar borig jaar dat orkest stond er weer in?
De vorige editie enkel de après kunnen meepikken, sleutelbeenbreuk in Bertem, van een orkest kan ik me wel een beeld vormen. Maar een klim in Haacht?
Plaats reactie