23.04.2017 - Haacht - 19e MTB Ha8 toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Bebop
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 22:12
Rijdt met: SSSL

Re: 23.04.2017 - Haacht - 19e MTB Ha8 toertocht

Bericht door Bebop »

Bedankt aan de 1188 deelnemers!!

Fijn om lezen/horen dat onze toertocht in de smaak is gevallen - waaronder toch weer een nieuwe lus voor de grootste afstand. We willen dan nog een warme oproep doen om de eenmalige doorgangen te respecteren zodat wij deze in de toekomst nog in onze TT kunnen aanbieden.

De foto's die genomen werden op de Hooiberg gaan jullie in het kort op de website van mtb-you terugvinden.

Namens heel MTBHa8, graag tot volgend jaar!
somerse
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 12 mei 2013 15:34

Re: 23.04.2017 - Haacht - 19e MTB Ha8 toertocht

Bericht door somerse »

Vandaag vanuit Duffel met de fiets afgezakt tot in Haacht om de tocht van 55 km te rijden.
Al bij al een goede, vrij lichte en goed georganiseerde toertocht.
Soms was het wel wat drummen op de singletracks, vooral op en rond de Hooiberg. Daar leek het eerder op de Brusselse of Antwerpse ring de ochtend na de paasvakantie :-k .
Enige tip die ik kan meegeven is dat een tweede bevoorrading voor de 55km wel welkom was geweest. In andere toertochten (vb Kortrijk-Dutsel) lukt dit zelfs op de afstand van 45 km, dus lijkt me wel haalbaar.
Bij thuiskomst had ik het mooie ronde getal van 100 km op de teller. Bedankt voor de leuke voormiddag :-).
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: 23.04.2017 - Haacht - 19e MTB Ha8 toertocht

Bericht door TimW »

somerse schreef:Vandaag vanuit Duffel met de fiets afgezakt tot in Haacht om de tocht van 55 km te rijden.
Bij thuiskomst had ik het mooie ronde getal van 100 km op de teller. Bedankt voor de leuke voormiddag :-).
Ah nog ene van Duffel. Ik ben ook naar daar gebold vanuit Duffel voor de langste afstand en had er ook 100 op de teller :-)

Mooie tocht! De zelfgebakken cake aan de bevoorrading ging er goed in.
De singletracks waren ook leuk, er zijn daar blijkbaar wel plezante bosjes te vinden! Ik veronderstel dat elke afstand op de singletracks passeerde? Want daar was het idd héél druk.
Dat stukje privébos waar je in en uit reed via een poortje, was het plezantste van de tocht. Dat zou ik ook wel in mijn achtertuin willen :-D
Bebop
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 22:12
Rijdt met: SSSL

Re: 23.04.2017 - Haacht - 19e MTB Ha8 toertocht

Bericht door Bebop »

[quote="TimW"]Dat stukje privébos waar je in en uit reed via een poortje, was het plezantste van de tocht. Dat zou ik ook wel in mijn achtertuin willen :-D[/quote]

Yep, juist dit stuk staat onder druk omdat het zo een leuke track is. de eigenaars willen niet dat het een komen en gaan wordt van bikers doorheen het jaar. Alvast bedankt om dit te respecteren, en de track nu links te laten liggen [-o< Dan kunnen wij die hopelijk in 2018 op onze 20ste TT terug op de kaart zetten!
Gebruikersavatar
slowman
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: za 10 jul 2010 00:01
Rijdt met: GT ZASKAR

Re: 23.04.2017 - Haacht - 19e MTB Ha8 toertocht

Bericht door slowman »

voor de eerste keer eens afgezakt naar Haacht, voor mij totaal onbekende streek. deel 1 snelle rit gelukkig op het eind nog wat single tracks. deel 2 wat veel beton naar mijn goesting maar gelukkig ook nog genoeg single tracks. ik denk dat ze alles uit de streek hebben gehaald wat erin zit. goe gedaan manne !
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 23.04.2017 - Haacht - 19e MTB Ha8 toertocht

Bericht door koppigaard »

Ik begrijp wel dat privé-mensen hun privé-stukken willen behouden en vrijwaren voor het nageslacht. Met het crossmachien er doorheen vlammen zal best wel leuk zijn. Als er daar zo'n honderd bikers meer per jaar doorheen jakkeren, is dat dan echt zo erg? De TT van Haacht is echt wel fijn om te rijden maar het maakt ook pijnlijk duidelijk hoe de natuur in mijn streek zo erg versnipperd is. Een handvol eigenaars bepaalt het fungehalte van deze TT en dit vind ik helemaal niet OK. Voor de rest, alle dank aan MTB Ha8 voor deze TT.
Sammy_ahs
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: di 25 mar 2014 15:09

Re: 23.04.2017 - Haacht - 19e MTB Ha8 toertocht

Bericht door Sammy_ahs »

Vanuit Mechelen afgezakt voor de 54km, 97km in totaal.
Heel goed geamuseerd!
Alles zeer goed afgepijld, goede organisatie en bevoorrading.
'k was wel verbaasd dat er niet al te veel deelnemers op de langste afstand zaten.

Als het kan, volgend jaar terug op de afspraak.
Gebruikersavatar
MAVDL
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: di 15 dec 2015 17:46

Re: 23.04.2017 - Haacht - 19e MTB Ha8 toertocht

Bericht door MAVDL »

Dikke proficiat aan de organisatie! Chapeau om er weer zoveel werk ingestoken te hebben!
Net zoals vorig jaar (mijn tweede deelname) was het dik in orde, dank ook aan alle mensen die hun privé stukken ter beschikking willen stellen.

Vraagje aan de organisatie: kunnen jullie in de streek ook eens een nachttocht organiseren?
Dikwijls op de tocht dacht ik dit moet wel eens de moeite zijn om hier 's nachts rond te toeren!

Vriendelijke groet
M.
Gebruikersavatar
Haibikepower
Mountainbiker
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 21 sep 2011 20:13
Rijdt met: Granville/ SID Worldcup

Re: 23.04.2017 - Haacht - 19e MTB Ha8 toertocht

Bericht door Haibikepower »

Supertocht gereden gisteren...en dat vóór 70% in mijnen hof....! Vele onbekende tracks voor mij...! Zowiezo tot volgend jaar.


Grtz
HBP
MTKBLO
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 10:46
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Comp HT 2014 met Shimano XT afwerking

Re: 23.04.2017 - Haacht - 19e MTB Ha8 toertocht

Bericht door MTKBLO »

Vanuit hometown Bierbeek vertrokken om de 55 te rijden. Het was draaien, keren en villa'kes spotten (kijken kijken niet kopen).

TT + Rock werchterroute was goed voor 102 km. Bekaf en voldaan thuisgekomen.

Bedankt aan de organisatie en tot de volgende keer!
Plaats reactie