26.03.2017 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek) - Vlaams Brabant

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 26.03.2017 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek) - Vlaams Brabant

Bericht door Free_ltd »

Wij zijn er zondag bij met 3 of 4. Vorig jaar ook gereden. Gaan wss de 43km pakken.
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 26.03.2017 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek) - Vlaams Brabant

Bericht door DDT-STAS »

Conrad schreef:
DDT-STAS schreef:Afgelopen zondag lag het er in Oud-Heverlee super bij, en dit ondanks de vele regen.
Onder het motto: "Optimist tot in de kist" :-D :lol: :lol:

OK...ik moet toegeven dat er voor ons zeer zelden teveel modder ligt...wij hebben dit gewoon graag :-"
ons moto is eigenlijk : hoe vettiger hoe prettiger :wink:
wel te verstaan => alleen op zondagvoormiddag :lol:
Gebruikersavatar
Conrad
Mountainbiker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 15 sep 2006 10:10
Rijdt met: Specialized S-Works Epic 2021
Contacteer:

Re: 26.03.2017 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek) - Vlaams Brabant

Bericht door Conrad »

DDT-STAS schreef:
Conrad schreef:
DDT-STAS schreef:Afgelopen zondag lag het er in Oud-Heverlee super bij, en dit ondanks de vele regen.
Onder het motto: "Optimist tot in de kist" :-D :lol: :lol:

OK...ik moet toegeven dat er voor ons zeer zelden teveel modder ligt...wij hebben dit gewoon graag :-"
ons moto is eigenlijk : hoe vettiger hoe prettiger :wink:
wel te verstaan => alleen op zondagvoormiddag :lol:
:-D Moddervreters, dan versta ik het al wat beter! :lol:
pliepla
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 26 jun 2006 22:20
Rijdt met: Klein Attitude/Kona Unit

Re: 26.03.2017 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek) - Vlaams Brabant

Bericht door pliepla »

Nog single speeders die naar Kortrijk-Dutsel komen?
Indien ja, is deze tocht te doen met hetzelfde verzet(je) als vorige week in Oud-Heverlee?
tandem
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 21:51
Rijdt met: canyon neuron
Contacteer:

Re: 26.03.2017 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek) - Vlaams Brabant

Bericht door tandem »

Nu zondag zal het een heel pak droger zijn dan in Oud-Heverlee dank zij het zonnetje en de wind.
Jammer voor de moddervreters.

Ik ben net terug van de zandgroeve. De downhills zijn al netjes geprepareerd: steen en braamvrij en de paadjes breed genoeg om niet met de pedalen te blijven hangen. Elk jaar worden ze iets uitdagender dank zij de erosie van de motocrossers. De drop in DH5 is al 0.5m diep, dus niet te overmoedig, rustig afrijden met remmen los en daarna enkel achteraan dicht en achter uw zadel hangen.
Alles is voor sommigen (ikke dus :-" ) "te doen" en tamelijk veilig: enkel zand!

De rest wordt morgenvroeg afgepijlt.

Have Fun
tandem
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 21:51
Rijdt met: canyon neuron
Contacteer:

Re: 26.03.2017 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek) - Vlaams Brabant

Bericht door tandem »

pliepla schreef:Nog single speeders die naar Kortrijk-Dutsel komen?
Indien ja, is deze tocht te doen met hetzelfde verzet(je) als vorige week in Oud-Heverlee?
Als je de steile helling in Meerdaal Woud voorbij De Kluis en de lange hellingen in naast het station van Florival met dat verzetje aankon dan zal het hier ook wel lukken. ](*,) Ik heb wel mijn kleinste nodig om de Zoenk op te geraken en dan probeer ik nog steeds om nog kleiner te schakelen. #-o

Buiten deze helling zijn er op de grote toer nog een 10-tal andere kuitenbijters. Ik ben er overal al opgefietst :bounce: , alles is dus mogelijk.

succes
pliepla
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 26 jun 2006 22:20
Rijdt met: Klein Attitude/Kona Unit

Re: 26.03.2017 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek) - Vlaams Brabant

Bericht door pliepla »

tandem schreef:
pliepla schreef:Nog single speeders die naar Kortrijk-Dutsel komen?
Indien ja, is deze tocht te doen met hetzelfde verzet(je) als vorige week in Oud-Heverlee?
Als je de steile helling in Meerdaal Woud voorbij De Kluis en de lange hellingen in naast het station van Florival met dat verzetje aankon dan zal het hier ook wel lukken. ](*,)
Ik heb vorige week de 54 km gereden. De klim van Florival zat daar niet in, die aan De Kluis dat weet ik niet, maar als die er in zat, dan stond ik waarschijnlijk wle te voet ;-) Da's nu eenmaal het gevolg van zonder versnellingen te vertrekken met mijn benen #-o
tandem schreef: Ik heb wel mijn kleinste nodig om de Zoenk op te geraken en dan probeer ik nog steeds om nog kleiner te schakelen. #-o

Buiten deze helling zijn er op de grote toer nog een 10-tal andere kuitenbijters. Ik ben er overal al opgefietst :bounce: , alles is dus mogelijk.

succes
Ik heb deze tocht nog nooit gereden, maar ik heb me de laatste weken zo geamuseerd zonder versnellingen dat ik er graag nog een weekje aan zou breien. Ik probeer gewoon in te schatten of het min of meer haalbaar is. :-k
tandem
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 21:51
Rijdt met: canyon neuron
Contacteer:

Re: 26.03.2017 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek) - Vlaams Brabant

Bericht door tandem »

ugo schreef:
Svenny007 schreef:komt het "het downhill parcours" ook voor in de kortere afstanden ?
De 'downhill' komt in het parcours van de 69km, 55km, 50km en de 43 km. Niet in het parcours van de kortere afstanden.

Als u de downhill wil doen en toch een kortere afstand wil fietsen kan u best in het eerste deel de allerkortste afstand volgen en na de bevoorrading de 43 km doen.
tot zondag 26 maart
namens de inrcihters
ugo
met de allerkortste afstand bedoeld Ugo de Kidstoer tot aan de eerste bevoorrading en dan de 43km
In totaal rij je dan 35km met 2 bevoorradingen.
veel plezier
tandem
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 21:51
Rijdt met: canyon neuron
Contacteer:

Re: 26.03.2017 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek) - Vlaams Brabant

Bericht door tandem »

pliepla schreef:
tandem schreef:
pliepla schreef:Nog single speeders die naar Kortrijk-Dutsel komen?
Indien ja, is deze tocht te doen met hetzelfde verzet(je) als vorige week in Oud-Heverlee?
Als je de steile helling in Meerdaal Woud voorbij De Kluis en de lange hellingen in naast het station van Florival met dat verzetje aankon dan zal het hier ook wel lukken. ](*,)
Ik heb vorige week de 54 km gereden. De klim van Florival zat daar niet in, die aan De Kluis dat weet ik niet, maar als die er in zat, dan stond ik waarschijnlijk wle te voet ;-) Da's nu eenmaal het gevolg van zonder versnellingen te vertrekken met mijn benen #-o
tandem schreef: Ik heb wel mijn kleinste nodig om de Zoenk op te geraken en dan probeer ik nog steeds om nog kleiner te schakelen. #-o

Buiten deze helling zijn er op de grote toer nog een 10-tal andere kuitenbijters. Ik ben er overal al opgefietst :bounce: , alles is dus mogelijk.

succes
Ik heb deze tocht nog nooit gereden, maar ik heb me de laatste weken zo geamuseerd zonder versnellingen dat ik er graag nog een weekje aan zou breien. Ik probeer gewoon in te schatten of het min of meer haalbaar is. :-k
idd Florival zat in de 65km.
met 1 versnelling zal je enkele keren te voet staan. Ik kan je wel verzekeren dat je gigantisch veel fun zal beleven in de vele holle wegen, singletracks en afdalingen.
De afdalingen in de zandgroeve kun je zelfs zonder tandwielen doen :lol:
Daarna misschien zonder tanden :lol: :lol: :lol:

oei dat was niet grappig [-X
tandem
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 21:51
Rijdt met: canyon neuron
Contacteer:

Re: 26.03.2017 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek) - Vlaams Brabant

Bericht door tandem »

oude filmpjes in de zandgroeve vind je op you tupe:

met mijn dochterje 2 jaar geleden:
" onclick="window.open(this.href);return false;

de rest 3 jaar geleden:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie