19.03.2017 - Oud-Heverlee - SVK Vriendentocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Davidoff
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 11 aug 2008 11:47
Rijdt met: Specialized 29er stumpjumper Comp

Re: 19.03.2017 - Oud-Heverlee - SVK Vriendentocht

Bericht door Davidoff »

Jeec426 schreef:Prachtige rit. 64km gedaan en echt genoten.

Ik vond er ni echt veel vettig aan. Heb al ergere dingen meegemaakt langs onze kanten :lol:

Enige minpuntje op de 64 was wel dat de 2e bevoorrading inderdaad wat lang duurt. Eerste op 19km en de volgende 30km verder en veel was er niet meer. Als ik gewten had dat er 30km te overbruggen was tussen 2 bevoorradingen had ik van thuis iets meer meegenomen.

Ben wel benieuwd om deze is te rijden in kurkdroge toestand :)

Ofwel moet ik de calibratie van mijn V650 is nakijken of de geschatte hoogtemeters waren iets te euforisch. Ik ben afgeklokt op 1080 hoogtemeters :-D
Ik had er ook 1090, super toerke gedaan!
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 19.03.2017 - Oud-Heverlee - SVK Vriendentocht

Bericht door koppigaard »

Ik noteerde 1200 hm's. Maar heb met mijn computer de afspraak gemaakt wat te overdrijven. Staat goed op een aprés na de wekelijkse donderdagavondrit. En met 'kapot' te zitten na een TT, daar is niks mee. Dit zegt alleen iets over de kwaliteit van de TT op zich. Maar goed, die opmerking over beter getraind te wezen, komt ook wel aan.
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: 19.03.2017 - Oud-Heverlee - SVK Vriendentocht

Bericht door el gordo »

koppigaard schreef:En met 'kapot' te zitten na een TT, daar is niks mee.
Daar is helemaal niets mis mee!
De club waarmee ik samen rij, blijft samen tot de laatste bevoorrading, daarna versnellen alle leden en rijdt iedereen in het rood. Nu ja, iedereen behalve ik :-).
Ik kom steevast een aantal minuten na de overige leden aan om (vaak) nog met de fiets naar huis te rijden.
Het is gewoon een kwestie van waar je eigen prioriteiten liggen, ik focus mezelf op uithouding/lange duur, terwijl de andere leden kracht en techniek veel beter beheersen en dit laten zegevieren op het einde van de rit.
Zo rijden we uiteindelijk allemaal samen een TT maar toch met een verschillende instelling.
Gebruikersavatar
Mr. Stitchen
Mountainbiker
Berichten: 495
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 18:05
Rijdt met: kzien 'm zoe geire

Re: 19.03.2017 - Oud-Heverlee - SVK Vriendentocht

Bericht door Mr. Stitchen »

el gordo schreef:
koppigaard schreef:En met 'kapot' te zitten na een TT, daar is niks mee.
De club waarmee ik samen rij, blijft samen tot de laatste bevoorrading, daarna versnellen alle leden en rijdt iedereen in het rood. Nu ja, iedereen behalve ik :-).
Ik kom steevast een aantal minuten na de overige leden aan
Bijna iedereen :-"
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 19.03.2017 - Oud-Heverlee - SVK Vriendentocht

Bericht door Free_ltd »

el gordo schreef:
koppigaard schreef:En met 'kapot' te zitten na een TT, daar is niks mee.
Daar is helemaal niets mis mee!
De club waarmee ik samen rij, blijft samen tot de laatste bevoorrading, daarna versnellen alle leden en rijdt iedereen in het rood. Nu ja, iedereen behalve ik :-).
Ik kom steevast een aantal minuten na de overige leden aan om (vaak) nog met de fiets naar huis te rijden.
Het is gewoon een kwestie van waar je eigen prioriteiten liggen, ik focus mezelf op uithouding/lange duur, terwijl de andere leden kracht en techniek veel beter beheersen en dit laten zegevieren op het einde van de rit.
Zo rijden we uiteindelijk allemaal samen een TT maar toch met een verschillende instelling.

Dat is hetgeen dat bij ons ook begint te dagen. Ik zelf ben er achter gekomen toen ze het mij hier op het forum duidelijk maakten dat ik meer zou opbouwen bij eigen tempo dan telkens in het rood te gaan om de andere bij te houden.

1 enkeling laat er zich nog aan vangen, maar begint stilaan bij te draaien. Eerst werd er altijd gewacht, maar dat is niet leuk voor de snellere mannen. Dus vanaf een paar weken rijdt gewoon iedereen zijn eigen tempo en zien we mekaar weer op de bevoorrading. Ik ben niet de snelste, maar ik maak dat ik altijd weer snel weg ben op de boevoorrading om toch ietske voorsprong te hebben. De zondag waren we met 3 en ik was 5 min na de eerste en de laatste was 5 min na mij. Die kon al rijdend zijn pint aanpakken :lol:
streettabak
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 12 mar 2017 15:14
Rijdt met: Felt

Re: 19.03.2017 - Oud-Heverlee - SVK Vriendentocht

Bericht door streettabak »

uiteindelijk ook de 64 gedaan. Prachtige tocht !

Veelvuldige hellingen met modder etc ... de benen hebben afgezien :-D
Moet bekennen dat ik toch 3 keer ben moeten afstappen...nog niet zo getrained dus ...

Als suggestie naar de organisatie: misschien voor de 64km een extra derde bevoorrading... met die hm heb je dat wel nodig...

Volgend jaar terug op appel !
Struff70
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: do 05 mar 2015 16:25

Re: 19.03.2017 - Oud-Heverlee - SVK Vriendentocht

Bericht door Struff70 »

Ik zou, in naam van het hele SVK-team, iedereen willen bedanken die zich (ondanks het mindere weer) de
moeite getroost heeft om toch naar Oud Heverlee af te zakken :-)
Het weer hebben we helaas (en misschien maar goed ook) niet in de hand maar als ik de reacties hier lees en hoor,
dan malen de meeste deelnemers daar niet om. =D>
Ik lees ook dat de bevoorradingen beter konden gespreid worden over de verschillende afstanden, een punt om zeker
in't oog te houden voor een volgende editie.
Betreffende het parcours in t algemeen zouden wij ook maar al te graag het fun gehalte willen opkrikken maar hier
zijn we als organisatie gebonden aan wetten en reglementeringen. =;
Het SVK team zal zijn best doen om ook van de 2018 editie een succes te maken, dus nogmaals een dikke merci en tot dan.
=D> =D>
Plaats reactie