19.02.2017 - Flinez les Raches - VTT des renards des sables

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
meyke1
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 16 aug 2015 16:16
Rijdt met: nen oldtimer en ne ktm scarp master

19.02.2017 - Flinez les Raches - VTT des renards des sables

Bericht door meyke1 »

Iemand ervaring met deze tocht of deze streek?
Flinez les raches.
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 19/02/17vtt des renards des sables in Flinez les raches

Bericht door filiep72 »

Terriltocht. Veel volk. Zware verbindingsstukken na een natte periode. Gelukkig is het weerbericht voor deze week in ons voordeel. Aja, ge krijgt nog 1 kg andjoens ALS je aan de meet geraakt :-). Ik was er in 2015 - - - > http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... s&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 19.02.2017 - Flinez les Raches - VTT des renards des sab

Bericht door filiep72 »

Morgen staat deze op het programma. Starten rond 7.45 .
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 19.02.2017 - Flinez les Raches - VTT des renards des sab

Bericht door spiermassa »

voor de liefhebbers

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 19.02.2017 - Flinez les Raches - VTT des renards des sab

Bericht door filiep72 »

Bedankt Spiermassa ;-)
Gebruikersavatar
Krisse²1
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: do 01 jan 2009 23:00
Rijdt met: Commençal Meta55 Carbon fully + FUJI Tahoe 1.1 ht

Re: 19.02.2017 - Flinez les Raches - VTT des renards des sab

Bericht door Krisse²1 »

Morgen aanwezig =D>
speedster930
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: di 04 okt 2016 18:29
Rijdt met: S works epic / Stevens pordoi / S works venge

Re: 19.02.2017 - Flinez les Raches - VTT des renards des sab

Bericht door speedster930 »

Hier vanmorgen ook gestart met een 6- tal forumbikers, alsook 1571 andere vtt'ers. was een super tochtje.....
Verbindingstukken waren goed bereidbaar,goede bevoorrading , echt het maximum gehaald uit de vier terrils die we voorgeschoteld kregen
Was goed uitgepijld voor ons , 1 forumbikerke had blijkbaar problemen met witte kalkstrepen.....
Dwz.. Dat je daar niet door mag....... :-D
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 19.02.2017 - Flinez les Raches - VTT des renards des sab

Bericht door filiep72 »

Flines lez Raches : ik heb daar nogal een aantal verschillende parcours gedaan. Begonnen met ons bendeke voor 55 km. Dan de 42 gevolgd. Overgestapt naar de 55. Aansluitend de 20 km rit genomen om naadloos te switchen naar nogmaals de 55 km.
Ik had het een beetje zelf gezocht é. Tijdens een terril passage verloor ik de gasten uit het oog, pijltjes nie gezien. "Bedankt om een kwartier in de koude op mij te staan wachten mannekes". Op die terril ben ik het één en ander verloren : mijn kameraden, de bevoorrading, het noorden ook :-/. Ik ging dus vol in de achtervolging op degenen die achter mij kwamen :O. Ik dus na 42 km terug aan de start. Zo vroeg kon ik echt niet naar huis gaan en terug vertrokken voor plan B, de 20 km. Zodoende kwam ik langs de terril van Lallaing. Mijn stuur snokte naar links en ik zat weer op de grote toer voor nog eens 7 km terril plezier. Uiteindelijk geland zonder bevoorrading na 66 km. De ondergrond lag er schitterend bij. De terrils zo mogelijk nog meer schitterenderdeger. 100% fun. Volgend weekend rust. Cya
Brede Boskanter
Mountainbiker
Berichten: 209
Lid geworden op: ma 17 mei 2010 11:09
Rijdt met: batavus

Re: 19.02.2017 - Flinez les Raches - VTT des renards des sab

Bericht door Brede Boskanter »

Hier deze morgen ook met een 6-tal Boskantrijders gestart en zoals hierboven al aangehaald echt de max .Fantastische passages op die terrils , leuke tussenstukken , weinig asfalt , mooi zonnetje , leuk gezelschap enz... Kortom zeker voor herhaling vatbaar .De afwezigen hadden ongelijk , anderzijds waren we al met genoegen .Volgende week in de duinen spelen aan onze kust .
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 19.02.2017 - Flinez les Raches - VTT des renards des sab

Bericht door Motorbiker »

Renards de Sable.
Eindelijk nog eens een ouderwetse terriltocht !!!.
5 euro pif. De rest was allemaal paf. Koffie met een croissant, de Franse gentillesse en hartelijkheid, veel volk en een direct vrij en proper toilet.
Eens de troepen verzameld gingen we met zes op pad. Eén modderstrookske in de eerste zes km die naam waardig, voor de rest veel zon en een adembenemend parcour. Enerzijds figuurlijk wat de terrilpassage's betreft. Meesterlijk uitgekalkt, gretig en inventief, even uitdagend als een pronte tepel in een bloes. Anderzijds letterlijk zijnde de verbindingsstukken. Hanzi, Seppe, en zijn van extra wattage voorziene pa, openden het schietkraam. We gingen links, rechts en op het laatst en naar mijn gevoel, ondersteboven voorbij. Filip waren we inmiddels kwijt, terwijl Steve door <quote> slaapgebrek ( Nadia zal' t gaan ja ) niet in zijn ritme kwam, en afdraaide op de korte afstand.
Lang geleden dat mijn benen zoveel pijn deden en ik het tegelijk formidabel vond. En dit op 50 minuten van thuis.
Plaats reactie