19.02.2017 - Lot

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Zumba
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 20 jan 2016 14:59

Re: 19.02.2017 - Lot

Bericht door Zumba »

Schitterende tocht! Ik heb moeten zoeken naar die 3 stroken modder :-D . Gelukkig maar, het parcours lag er super bij. In totaal 1024 hm op de 65, wat dus perfect overeenkomt met wat jullie vooropstelden. 1 maal geen pijl aanwezig ( of toch niet gezien en we waren daar met z'n 3-en) , maar ik denk eerder aan sabotage. Reuze geamuseerd en op het einde was het vat af! Voldaan en gelukkig naar huis gekeerd!
ROCKYROELANDT
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: do 13 mar 2008 17:39
Rijdt met: NINER JET9RDO + ROCKY MOUNTAIN VERTEX TEAM SC

Re: 19.02.2017 - Lot

Bericht door ROCKYROELANDT »

Proficiat aan de parkoerbouwers! Echt genoten vandaag. Enkel de bepijling kon beter. Tot volgend jaar. =D>
cyclotrappist
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 22 jun 2005 12:59
Rijdt met: trek 6500

Re: 19.02.2017 - Lot

Bericht door cyclotrappist »

Bedankt voor de grote opkomst en de mooie kritieken. Tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
d1981
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 14 feb 2011 14:28
Rijdt met: Niner Air9

Re: 19.02.2017 - Lot

Bericht door d1981 »

Zelf de 65 gereden, is mis gereden en uiteindlijk afgetikt op 68 en +1150hm.
MTB regelmatig in deze regio en toch weer wat nieuwe routes ontdekt, Top!!! :bounce:

Bepijling was ok maar kon hier en daar wat beter, soms is 1 pijl in een bocht echt wel te weinig op snelle stukken.
Ook aan de splitsing was de KM aanduiding wel erg klein, je kon niet anders dan even te stoppen.
Misschien een tip is aanduiding van gevaarlijke oversteekplaatsen... of gevaarlijke passages.

Bevoorrading was zonder meer ok, helaas bij mijn 2e passage rond 11u30 waren de bakken vrij leeg buiten wat kruimels van wafels...
Drank en appelsienen nog genoeg, misschien was ik daar net op een slecht moment...
Naar inschrijfprijs en bevoorrading gezien, kon er toch misschien toch wel een bonnetje voor consumptie achteraf vanaf niet?

Toch een voldaan gevoel na afloop!
Gebruikersavatar
mattias de clerck
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 08 okt 2012 21:36
Rijdt met: canyon grand canyon CF SL 8.9, canyon neuron 8.0

Re: 19.02.2017 - Lot

Bericht door mattias de clerck »

Ik vind 4€ voor 65km parcour en 2 bevoorradingen toch niet veel.
Gebruikersavatar
d1981
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 14 feb 2011 14:28
Rijdt met: Niner Air9

Re: 19.02.2017 - Lot

Bericht door d1981 »

mattias de clerck schreef:Ik vind 4€ voor 65km parcour en 2 bevoorradingen toch niet veel.
5€ voor niet vwb leden, grenadine drank aan bevoorrading...
Ach ja, ze moeten er ook iets aan over houden.
bart3071
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: di 25 apr 2006 17:49
Rijdt met: Grand Canyon 29 (Alu & Carbon) - Ridley X-Night Cyclocross

Re: 19.02.2017 - Lot

Bericht door bart3071 »

Hallo,

Ik mountainbike niet vaak in die streek.

Vorig jaar TT Huizingen (start in domein) gedaan en was super meegevallen.
Vandaar ook deze keer deelname aan die van Lot (en bij gebrek aan andere TT's).

Eerlijk gezegd - sorry aan organisators - tegenvaller

-Bepijling: kon beter
-Bevoorrading: 2 op 65km is niet veel, maar wel correct. Echter jammer dat ze na 1e bevoorrading (20km) zeggen dat het 20km is tot je er weer bent. Uiteindelijk pas na 48km aan 2e bevoorrading
-Medewerkers: alle respect voor organisatoren & vrijwilligers. Er zijn er te weinig in de wereld! Toch was de lange rij bij inschrijving en de snelheid van serveren van Bersalis Tripel te verbeteren. Daar laten jullie geld liggen... Ik heb de moeite gedaan file te doen, maar ik denk dat mensen zich niet hebben ingeschreven en elders iets gaan drinken zijn. Ook had er geld kunnen verdiend worden met hamburger of worst. Pistolets waren er wel.
-Parcours: vooral hier wringt het schoentje. In vgl met TT Huizingen toch beduidend minder leuk. Op het einde rij je voor domein van Huizingen. En de organisatoren beslissen om er naast te gaan en zoveelste saaie veldweg te nemen. De laatste 15km hebben we ons echt verveeld en was het aftellen tot aankomst.

Sorry voor kritiek. Neem het vooral positief mee naar de toekomst.

Douches wel dik ok! :-)
ROCKYROELANDT
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: do 13 mar 2008 17:39
Rijdt met: NINER JET9RDO + ROCKY MOUNTAIN VERTEX TEAM SC

Re: 19.02.2017 - Lot

Bericht door ROCKYROELANDT »

Kan iemand mij de gps file van de 65km bezorgen aub? Ik wou de 65km doen, maar de benen van mijn companie zagen dat bij de splitsing niet meer zitten. :-D
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
mattias de clerck
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 08 okt 2012 21:36
Rijdt met: canyon grand canyon CF SL 8.9, canyon neuron 8.0

Re: 19.02.2017 - Lot

Bericht door mattias de clerck »

Weet iemand waar de foto's op komen van de tocht?
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: 19.02.2017 - Lot

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

Gisteren de eerste hoogtemeters gedaan en om heel eerlijk te zijn het viel niet mee, maar om wederom eerlijk te zijn, dat lag natuurlijk aan mijzelf, of eigenlijk, ik ben geboren en getogen in de de lage landen, dus elk jaar zal je ongeveer 5000 hm in de benen moeten hebben om een beetje te kunnen klimmen.
Dit is geheel mijn mening en dat kan voor ieder ander anders zijn
Dat gezegd hebbende.
Dit is een heel leuke toertocht met een organisatie die heel erg hun best doen,
heb meegemaakt een aantal jaar geleden dat men zelfs bier en boterhammen aan tafel kwam serveren,
maar, idd, de toertocht viel samen met een andere toertocht die heel populair was,
dus de organisatie heeft deze op een ander moment gemeend te moeten organiseren en dat was dus gisteren, het is geen geheim dat het moeilijk inschatten is hoeveel deelnemers er komen, de bepijling was voor mij bovengemiddeld, en bij de splitsingen, ik draag al vanaf mij 2e jaar een bril en ik had geen enkel probleem met de leesbaarheid van aanduidingen, dus voor degene die het niet goed konden lezen : HANS ANDERS .

En wat het parcours betreft, het lag er chique bij, neem van mij aan dat iedere organisatie zijn best doet om er alles uit te halen en er niet met een jantje van leiden probeert vanaf te komen.
Dus als er mooie stukken niet in zaten zullen zij er geen toestemming voor hebben gekregen, soms moet de organiserende club uit de desbetreffende plaats komen en anders krijgen ze geen toestemming voor mooie stukken in die gemeente....

Al bij al een groot =D> =D> =D> =D> voor organisatie en alle medewerkers en vrijwilligers
Plaats reactie