21.05.2017 - Straimont - 3e Boetelingenraid

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
cateye
Mountainbiker
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 03 nov 2003 20:39
Rijdt met: orbea occam 29er, orbea alma 29er
Contacteer:

Re: 21.05.2017 - Straimont - 3e Boetelingenraid

Bericht door cateye »

één van de mooiste en ook technische marathons die ik de laatste jaren gereden heb, niet teveel reclame maken want als er teveel volk op afkomt zullen ze meer beperkingen krijgen van bos en groen, hier mogen ze nog heel veel ! de kalk was goed te vinden behalve op één plek in het bos waar veel losse bladeren lagen en er geen pad was, de 88km gedaan en meer dan 6h op de fiets, bevoorradingen moeten ze misschien grote drinkvaten voorzien om onze bidons en camelbags te vullen, voor de rest was de organisatie af, voor een kleinschalige organisatie al deze afstanden aanbieden, chapeau, en dan nog 3 wandeltochten ook !!

video van een vriend

https://youtu.be/88ZmSiOfnOI
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: 21.05.2017 - Straimont - 3e Boetelingenraid

Bericht door geertg »

Prachtige tocht en inderdaad niet teveel reclame maken : destijds deelgenomen aan de eerste editie en er was nog veel plaats op de parking, nu moest ik op straat parkeren aangezien parking 1 en 2 vol stonden.
Geen problemen gehad met de bepijling, prachtig parcours, ruime bevoorradingen en toffe sfeer. Lag gelukkig droog, toch op enkele technische stukken moeten afstappen (ligt eerder aan mij dan aan het parcours).
Chapeau voor wie hier de lange afstanden gereden heeft.
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: 21.05.2017 - Straimont - 3e Boetelingenraid

Bericht door Giobiker »

Mooie tocht maar de bepijling mocht mijn inziens toch ook wat beter, op den duur
ben je constant meer bezig met het zoeken naar pijlen op de grond dan iets anders,
waarschijnlijk daarmee dat ze u op voorhand een gpx file doormailen voor op uw gps...

Grtz.
wattie
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: za 23 jun 2007 18:26
Rijdt met: rockrider 8.1 , Kona Process 134

Re: 21.05.2017 - Straimont - 3e Boetelingenraid

Bericht door wattie »

De eerste foto's staan op facebook :-D .
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: 21.05.2017 - Straimont - 3e Boetelingenraid

Bericht door geertg »

Giobiker schreef:Mooie tocht maar de bepijling mocht mijn inziens toch ook wat beter, op den duur
ben je constant meer bezig met het zoeken naar pijlen op de grond dan iets anders,
waarschijnlijk daarmee dat ze u op voorhand een gpx file doormailen voor op uw gps...

Grtz.
Ik denk dat ze in de bossen geen pijlen meer mogen hangen, enkel nog pijlen (of strepen) met kalk op de grond wat inderdaad soms voor moeilijkheden zorgt op plaatsen waar het vol met bladeren ligt. Ik tracht deze kalkpijlen ook altijd met de fiets te vermijden want als er een paar overrijden is het ook niet meer duidelijk.
Gebruikersavatar
Enfant terrible
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: za 05 feb 2005 22:09
Rijdt met: Lapierre XR 629 2017 / Giant ATX Team

Re: 21.05.2017 - Straimont - 3e Boetelingenraid

Bericht door Enfant terrible »

Jeetje, wat een topper...!
Wij vertrokken (Mr Swiss, Brokkerieder en mezelf) voor de lange afstand om 7u15
in bij het ochtendgloren. Was nog bèèrekoud toen, het gras nog wat bevroren.
We maakten uiteindelijk onze rentrée in Straimont om 17u59...
Onderweg wel wat tijd verloren door een flat FAT bij Mr Swiss (en dat ding blaas je niet
in 123 op), en een gescheurde band bij Brokkerieder (heeft kunnen uitrijden met LAP-middel).
Rond km 100 een terrasje gedaan bij "Camping Canada" (waar wij trouwens de nacht ervoor doorge-
bracht hebben in een Tipi) met een cola. Die cola heeft me gered.
Helaas geen energiedrank bij de bevoorrading.
Uiteindelijk hadden we meer dan 130km (ook eens verkeerd door onoplettendheid) en 3287hm.

Ik maak verder geen reclame... ;-)
Gebruikersavatar
jol
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 24 okt 2007 17:45
Rijdt met: Canyon Lux, Trek superfly 9.8xt

Re: 21.05.2017 - Straimont - 3e Boetelingenraid

Bericht door jol »

Beste toertocht ever!
Met 3 man de 65km, 2 man de 45km en 2 man de 30km gedaan. (Alertbikers Lummen)
De 65 was perfect. Sjieke single tracks, organisatie die gene bang heeft om er technische trails in te steken :-D
Goede verhouding ook klimmen, stukken langs de semois enz...
Ook speciaal de overzet met de gondel van de semois.
Ik vond de bepijling ok, 1 keer maar gemist en dat was aan het kasteel van Herbeumont maar dat was omdat we naar dat kasteel aan het kijken waren.
De strava aanduiding is ook wel tof, paar keer doorgetrokken, wel raar dat die vooral bergaf waren.
De hamburgers waren ook lekker :P
Dikke proficiat aan organisatie en vooral de parcourbouwers.
Gebruikersavatar
Shorty
Mountainbiker
Berichten: 326
Lid geworden op: di 16 apr 2002 02:00

Re: 21.05.2017 - Straimont - 3e Boetelingenraid

Bericht door Shorty »

Ook geweest voor de 125 die er 132 bleken te zijn. Om 7.30u vertrokken voor een schitterende rit, fantastisch. Na 8u23 rijtijd zeer voldaan binnengebold, meer van dat.
Volgend jaar waarschijnlijk weer.
Plaats reactie