04.02.2017 - Balen - Keiheuvel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bietho
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 01 feb 2016 12:04

04.02.2017 - Balen - Keiheuvel

Bericht door bietho »

Voor de 24ste maal organiseren wij, WTC De Spoortrekkers uit Balen een mountainbike toertocht in en rond de omgeving van de keiheuvel.
Let op, gewijzigde inschrijvingslocatie
Sint Jansstraat 64 2490 Balen
Ruime parking via Endstraat

Inschrijving van 9:00 tot 14:30
Prijs 4€-5€ / kids -15 jaar Gratis

Faciliteiten- bewaakte fietsstalling & vestiaire - ruime bevoorrading - afspuitinstallatie - douche
Vorige editie 1300 deelnemers.
Tevens te verkrijgen, West-Malle van't vat, verse pompoensoep, belegde broodjes, spaghetti, kip met appelmoes en andere consumpties aan democratische prijzen.

Afstanden zijn 15km (kidstoer) - 27km - 37km - 49km, je kan uiteraard ook meerdere afstanden afleggen door delen te combineren, plan met splitsingen is beschikbaar thv de inschrijving.

De tocht is goed berijdbaar ook bij zware regenval, ongeveer 85% off road met veel single tracks, er zitten enkele nieuwe technische stukken in.
bietho
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 01 feb 2016 12:04

Re: 04.02.2017 - Balen - Keiheuvel

Bericht door bietho »

Het parcour ligt nu voor 100% vast, we rijden eerst naar de,zwarte dreef, vervolgens Berkenbos, 't Heike, langs kanaal naar Gompel, Wezel, keiheuvel, 't roth, einde. Na de bevoorrading in de keiheuvel komen we praktisch het bos niet meer uit. Hier en daar moeten we nog wel eens met de kettingzaag passeren voor enkele omgevallen bomen te elimineren.
smalle13
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: di 15 dec 2009 17:28
Rijdt met: Canyon 7.9

Re: 04.02.2017 - Balen - Keiheuvel

Bericht door smalle13 »

Hier zal ik volgende week aanwezig zijn, jaren geleden dat ik deze nog eens heb gereden maar zeer goeie herinneringen aan, altijd een leuk tochtje gevonden... =D>
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: 04.02.2017 - Balen - Keiheuvel

Bericht door frits motaar »

dit is een filmpje uit koude tijden...... O:) " onclick="window.open(this.href);return false; (o) (o)
smalle13
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: di 15 dec 2009 17:28
Rijdt met: Canyon 7.9

Re: 04.02.2017 - Balen - Keiheuvel

Bericht door smalle13 »

Hoe ligt de omloop erbij? Graag een update gehad!
bietho
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 01 feb 2016 12:04

Re: 04.02.2017 - Balen - Keiheuvel

Bericht door bietho »

Het parcour ligt er droog bij, vooral in de keiheuvel, het gedeelte na de bevoorrading, het eerste gedeelte kan na een regenbui op enkele plaatsen wat drassig zijn, maar als de weersverwachtingen juist zijn gaat het niet veel regenen, prima dus.
garlandgrace
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 09 mar 2016 21:07

Re: 04.02.2017 - Balen - Keiheuvel

Bericht door garlandgrace »

Ik kom morgen met de MTB vanuit Paal. Kan ik onderweg ergens op de route inpikken? Indien ja, op welke route qua kilometer zit ik dan?
bietho
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 01 feb 2016 12:04

Re: 04.02.2017 - Balen - Keiheuvel

Bericht door bietho »

als je van paal komt, is de beste keus te vertrekken aan de inschrijving omdat we alleen verder van Paal wegrijden. Je moet natuurlijk,rekening houden met de wegenwerken van Leopoldsburg naar Balen.
bietho
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 01 feb 2016 12:04

Re: 04.02.2017 - Balen - Keiheuvel

Bericht door bietho »

Vandaag is er avondtocht gereden, en er heeft bijna niemand zijn fiets moeten kuisen, dat zegt genoeg over het parcour, droog, enkel is het beginnen regenen deze nacht, eigenlijk zeveren, als de weersvoorspelling juist is zal je in de voormiddag een heel droog parcour hebben, enkel in het eerste gedeelte kom je misschien enkele plassen tegen. Nu slapen om morgenvroeg weer klaar te staan.
Gebruikersavatar
Strijkijzer
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 03 jan 2016 14:24

Re: 04.02.2017 - Balen - Keiheuvel

Bericht door Strijkijzer »

Het was een toptopje....goede organisatie en mooie tocht
Ik denk dat 99% van het parcours droog lag.....het gedeelte Keiheuvel zelfs kurkdroog.
Tot volgend jaar !!!
Plaats reactie