11/14.11.2016 - Mol - Mountainbikeweekend @Sunparks Mol

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: 11/14.11.2016 - Mol - Mountainbikeweekend @Sunparks Mol

Bericht door vani »

hoorde vandaag van mensen die er al zijn gen bagger maar redelijk wat water op parcours.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 11/14.11.2016 - Mol - Mountainbikeweekend @Sunparks Mol

Bericht door TaurineR »

Een dag zonder regen kan veel verschil geven.
Dus vingers kruisen voor vrijdag en zaterdag fietsen maar!
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: 11/14.11.2016 - Mol - Mountainbikeweekend @Sunparks Mol

Bericht door vani »

TaurineR schreef:Een dag zonder regen kan veel verschil geven.
Dus vingers kruisen voor vrijdag en zaterdag fietsen maar!

erdoor gaan we toch het is gewoon aangenamer zonder :P
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 11/14.11.2016 - Mol - Mountainbikeweekend @Sunparks Mol

Bericht door spaghetti_2 »

Even dubbel checken, de tochten zijn toch ook open voor mtbers die niet in Center Parks verblijven?
mtbcube
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 23 nov 2014 18:24
Rijdt met: MTB Cube 29 inch

Re: 11/14.11.2016 - Mol - Mountainbikeweekend @Sunparks Mol

Bericht door mtbcube »

vandaag voor de allereerste keer de toertocht gedaan van Sunparks mol ,waren genoeg pijlen voorzien ,leuke bevoorrading ,en er werdt eindelijk eens wat voorzichtiger gereden als er kinderen in de buurt mee aan het fietsen waren ,zo moest elke toertocht zijn ,begrip voor de kleinste die willen meerijden met hun ouders .

Volgende keer ook terug aanwezig

mvg
mtbcube
Gebruikersavatar
lange77
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 00:16
Rijdt met: Trek

Re: 11/14.11.2016 - Mol - Mountainbikeweekend @Sunparks Mol

Bericht door lange77 »

Ik ben normaal de laatste die kritiek heeft op een toertocht , maar vandaag vond ik het erover kwa afpijling.
Ik heb de tocht van 90 km gedaan en ben redelijk veel verkeerd gereden en was zeker niet alleen. Heel veel verwaring . probeer de kleur van de pijltjes eens in een andere kleur want met deze kleurrijke herfst zag je ze bijna nergens hangen , dan hang de pijltjes voor de bocht en niet in de bocht zoals op redelijk wat plaatsen . Dan hingen de pijlen volgens mij ook al voor morgen volgens mij wat ook heel wat verwarring veroorzaakte toch zeker in het begin en op het einde van de tocht . Ik rij elke week 2 keer een toertocht , maar dit heb ik nog nooit meegemaakt . Sorry , dit moest even van mijn lever af .

De toer op zich was een redelijk mooi parcours , maar naar mijn mening hebben ze veel mooie stukken laten liggen . En de vettigheid viel ook heel goed mee .Maar al bij al toch redelijk geamuseerd en daar gaat het toch om .
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: 11/14.11.2016 - Mol - Mountainbikeweekend @Sunparks Mol

Bericht door KUBA »

Wij zijn met 2 GRYSPERRES afgezakt van uit het verre West Vlaanderen en de 90 gereden.
Ons uitstekend geamuseerd op een proper parcours , alleen laatste gedeelte van de 90 lag iets natter maar zeker niets die voor een West Vlaming onder de noemer "modder" valt.

Met pijlen geen probleem gehad maar was idd soms wel opletten.
Stevestrong
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 11 aug 2010 14:47
Rijdt met: Merida Ninety-six, Cube Reaction GT Race

Re: 11/14.11.2016 - Mol - Mountainbikeweekend @Sunparks Mol

Bericht door Stevestrong »

Prachtige rit (90 km) en dito organisatie! Morgen meer van dat!
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 11/14.11.2016 - Mol - Mountainbikeweekend @Sunparks Mol

Bericht door TaurineR »

IK ga eerst met het beste beginnen: het parcours was mooi met redelijk veel singletracks in de bossen, en deze lagen er algemeen goed bij, wel plassen waar meestal omheen te rijden viel.

Dan de afpijling: De afpijling vond ik zo flauw en flets als de flauwgele pijltjes van sunpark zelf.
Ik ben gestart voor de 70km, netjes de pijltjes en splitsingen voor de 70k gevolgd. (Pas stuk na 1e bevoorrading eerste splitsing gezien)
Wel ben ik onderweg 2 keer foutgereden, en ben teruggekeerd tot het punt waar de laatste pijltjes hingen.
Tot en na 80km ben ik verder gereden op het 70km parcours (duidelijk aangegeven!), in de hoop toch stilaan bij sunparks terecht te komen.
Uiteraard gecontroleerd of ik niet aan het dubbelen was (gps)..
Na +100 km heb ik het opgegeven, en het parcours verlaten en op gps naar de start teruggereden.
Wat er fout gegaan is weet ik niet, ik kan enkel aan een onzorgvuldige bepijling denken, of op mezelf
omdat ik onvoldoende opgelet heb, alhoewel ik zeker ben dat ik het parcours niet verlaten heb.
Zijn er rijders die de 70km wel foutloos gereden hebben?
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Re: 11/14.11.2016 - Mol - Mountainbikeweekend @Sunparks Mol

Bericht door Dr.Gonzo »

Sluit me aan bij vorige reacties. Deze streek is top maar organisatie stippelde een cyclocross rit uit in plaats van mtb. Neem dan nog de klucht van pijlen zaterdag in een mix met pijlen van zondag. Teleurgesteld. Hoop dat er morgen meer energie is ingestoken. Bloso kan ik thuis ook rijden.
Plaats reactie