16.10.2016 - Zonnebeke Beselare - Nonnebossentocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
dvdm
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 21:35
Rijdt met: Merida HFS1000

16.10.2016 - Zonnebeke Beselare - Nonnebossentocht

Bericht door dvdm »

Op 16 oktober organiseert wtc-zonnebeke voor de 20e maal de VTT - Nonnebossentocht. Dit jaar hebben we opnieuw ons uiterste best gedaan om heel wat vernieuwing in ons parcours te krijgen en met succes! Dit jaar zijn er 4 afstanden, 63km, 45km, 35km en 25km wederom met de gekende troeven van de vorige jaren als een exclusief parcours doorheen het Polygoonbos, Nonnebos, Gasthuisbossen, Palingbeek en de Kortekeer. Er zijn 2 uitgebreide bevoorradingen op de 63km en de 45km en 1 op de andere afstanden. Bij aankomst is er nog een extraatje voor alle deelnemers. Er is MTB fietsverhuur doch dient vooraf gereserveerd te worden via het GSM nr 0496/69.1108
Zie ook alle reacties op onze vorige editie; http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... e#p1628492" onclick="window.open(this.href);return false;
(Ook dit jaar is er een GRATIS foto reportage dank zij de medewerking van sportfotograaf Brain Delzeyne)
verhulstj@telenet.be
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 30 okt 2014 21:43

Re: 16.10.2016 - Zonnebeke Beselare - Nonnebossentocht

Bericht door verhulstj@telenet.be »

Na de laatste verkenning komt het parcours in zijn definitieve plooi. Vele mooie stroken met enkele unieke doortochten.
Door het droge weer van de afgelopen weken perfect berijdbaar. Op naar een zonnige zondag!
Gebruikersavatar
polletje
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 08 feb 2006 20:07
Rijdt met: ne rocky & ne sportivo
Contacteer:

Re: 16.10.2016 - Zonnebeke Beselare - Nonnebossentocht

Bericht door polletje »

De Dunekeuns komen deze eens rijden na de mooi kritieken van vorig jaar. Laat de bosjes maar komen.
Kan er wat bos makkelijk gebist worden ?
Gebruikersavatar
dvdm
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 21:35
Rijdt met: Merida HFS1000

Re: 16.10.2016 - Zonnebeke Beselare - Nonnebossentocht

Bericht door dvdm »

@Dunekeuns, ja hoor ook dit jaar speciaal de ingang en uitgang Kortekeer bos aangepast dat men zeer eenvoudig kan BIS'sen .
Gebruikersavatar
Wybob
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 01 apr 2013 19:49
Rijdt met: Cube Reaction GTC SL 29 2015

Re: 16.10.2016 - Zonnebeke Beselare - Nonnebossentocht

Bericht door Wybob »

Zeer mooie tocht, een organisatie die veel uit de regio haalt, aanwezig!
Tambar
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: do 21 aug 2003 20:41
Rijdt met: Een zwarte

Re: 16.10.2016 - Zonnebeke Beselare - Nonnebossentocht

Bericht door Tambar »

Telkens een zeer mooie tocht met veel variatie in een streek waar het nooit klimt maar ook nooit plat is :wink: !
Een aanrader!
Triene1974
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:56

Re: 16.10.2016 - Zonnebeke Beselare - Nonnebossentocht

Bericht door Triene1974 »

Hallo,

misschien een beetje laat maar ik probeer het toch. Mijn man (Wiene) rijdt morgen jullie 45 km tocht. :-D Aangezien ik nog eens wil gaan aanmoedigen onderweg probeer ik me een klein beetje voor te bereiden. Komen de bos-passages in de volgorde van jullie eerste topic? (Polygoon eerst, Gasthuisbossen, Palingbeek en op het einde Kortekeer).
Passeert de tocht door Zonnebeke park? En, hangt er een parcoursbeschrijving uit aan de startlocatie?
Veel vraagjes in 1 keer, maar het zou tof zijn moesten jullie mij een beetje kunnen helpen!

Alvast bedankt en tot morgen! =D>
woeslie
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 22 nov 2006 23:26
Rijdt met: Trek x-caliber

Re: 16.10.2016 - Zonnebeke Beselare - Nonnebossentocht

Bericht door woeslie »

Aanwezig voor de 45 of de 63 afhankelijk van hoelaat ik uit mijn bed raak.
Eerste echte test met den "nieuwen" bike overgeschakeld van 26 naar 29er, eens zien wat dat gaat geven.
:-)
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 16.10.2016 - Zonnebeke Beselare - Nonnebossentocht

Bericht door filiep72 »

Triene1974 schreef:Hallo,

misschien een beetje laat maar ik probeer het toch. Mijn man (Wiene) rijdt morgen jullie 45 km tocht. :-D Aangezien ik nog eens wil gaan aanmoedigen onderweg probeer ik me een klein beetje voor te bereiden. Komen de bos-passages in de volgorde van jullie eerste topic? (Polygoon eerst, Gasthuisbossen, Palingbeek en op het einde Kortekeer).
Passeert de tocht door Zonnebeke park? En, hangt er een parcoursbeschrijving uit aan de startlocatie?
Veel vraagjes in 1 keer, maar het zou tof zijn moesten jullie mij een beetje kunnen helpen!

Alvast bedankt en tot morgen! =D>

Moest ik in uw plaats zijn, Triene (toffe naam é ;-) ), rij ik naar de startlocatie. Daar krijg je gegarandeerd de laatste update info. Good Luck. Cya
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: 16.10.2016 - Zonnebeke Beselare - Nonnebossentocht

Bericht door vani »

Was supertof. Alles in de streek benut en passages door bossen die anders nooit gedaan worden en dan aan de oprit autostrade de vele extra speellussen die bijgekomen waren en snoeiwerk. Goede bevoorradingen de afspuitstand ook dik in orde (al was die vandaag niet nodig)

Mss gewoon als er genoeg volk voorradig is natuurlijk een bewaakte fietsenstalling. We waren iets later terug en konden fiets binnen zetten tijdens de apres maar dat zal mss wel mensen afschrikken om nadien iets te drinken.
Plaats reactie