06/12/14 Hertsberge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
flori
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 28 mei 2010 12:44
Rijdt met: specialized

Re: 06/12/14 Hertsberge

Bericht door flori »

Superfan schreef:
flori schreef:op 1 van de bevoorradingen stond iemand foto's te nemen met zn i-pad. Zouden die ergens te verkrijgen zijn?


voor de rest: super mountainbikerit, super organisatie, super parkoer!!!
eerste of tweede bevoorrading, voor- of namiddag??? als het iemand van de organisatie was, wil ik wel ne keer navragen hoor, in het andere geval wordt het moeilijk.
2de bevoorrading, in de voormiddag, rond 10h30
hij nam foto van 2 bemodderde dames, zou super zijn om deze foto te bemachtigen!
moorken
Mountainbiker
Berichten: 191
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 13:42
Rijdt met: Red Bull Team-AL600
Contacteer:

Re: 06/12/14 Hertsberge

Bericht door moorken »

Mijn eerste keer op dit parcours, heb deze rit gereden op aanraden van wat er op dit forum gepost werd, en het was idd een must! prachtig parcours, en idd bijna enkel bossen. Ik vraag me zelf af of ze aan de "beloofde" 10% verharde weg geraakten....

voor wie het wil herbeleven, of toch moest missen, een korte compilatie in 3 minuutjes: https://www.youtube.com/watch?v=ny588Tq8tNg
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 06/12/14 Hertsberge

Bericht door filiep72 »

Ik was ook één van die 3300 gelukkigen . Uitzonderlijk ben ik in de namiddag gestart. Ik dacht van bijna alleen te zijn wegens het late startuur. [-X [-X jawadde [-X [-X . File zowaar aan de inschrijving. Camionetten reden op en af met wafels, sportdrank,... De politie moest nog net niet ingrijpen om het verkeer in goede banen te leiden. Vaneigens mijn slotje thuis laten liggen ](*,) .
Vlug ingeschreven, vlug nog de kennissen een goede dag toegezwaait en weer vlug naar mijne vélo. Ik dacht dat dit de eerste keer was dat we een geplastsieficionalizeerd dinges,... stuurbordje kregen. Nummer twaalfduizendzeshonderdenzoveel. Dit weerspiegelt precies mijn plaats in het peloton. Volk ! Volk dat er daar was. Precies of iedereen moest persé om 13.30 vertrekken :roll: . De eerste 20 min was het ofdat ik in 1 grote uitgerekte bende reed . Ik kon ze toch moeilijk allemaal voorbij steken é , ik had nog maar juist 'vlug vlug vlug ' gedaan. Niet te zot é op een zaterdag [-X .
Het parcours lag "redelijk vettig" volgens Spiermassa. Awel, ik heb moeten duwen anders raakte ik niet vooruit :-D .
Het lag écht zwaar. Ik heb wel leuke dingen gezien in de bossen: zigzag rijders, vallende fietsers bij de vleet, voetgangers ook,een NoordCanadese specht uit Frankrijk (moest wel rap kijken , kan ook iets anders geweest zijn). Ik heb er zodanig veel zien vallen (fietsers é) dat ik uit solidariteit mij daar ook eens stillekes nedergelegt heb. Op een plekske waar het niet te vuil was vaneigens [-( .
Enfin. Net voor valavond toch nog in de zaal geraakt. Een Leffe gekocht. En dan nog één voor zekers te zijn dat dien eerste wel nen goeien was :drunk: . Ik heb Superfan zien rondfladeren maar ik moest ook mijn fiets in het oog houden. Ze wilde mij nochtans duidelijk in de armen nemen want zelfs tegen wildvreemden riep ze al mijn naam. :lol:
Supertocht !! 3300 mensen moet je verdienen als organisatie . Al kwamen er ook hééééééééééél veel voor Superfan haar mooie oogjes. :wink:
Cya
S mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 19 mei 2013 21:30
Rijdt met: Cube LTD PRO 29

Re: 06/12/14 Hertsberge

Bericht door S mountainbiker »

Zoals verwacht was het een TOP Parcour heb er echt van genoten !!!
En ik moet hier nog iemand bedanken voor het terug vinden en het terug
bezorgen van mijn gsm

Bij deze een DIKKE MERCI AAN ILSE :wink: :wink: :wink:
meridagirl
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: di 19 dec 2006 20:15
Rijdt met: merida

Re: 06/12/14 Hertsberge

Bericht door meridagirl »

Awel deze tocht was af. Rond 10:45 uur gestart en op het parcours bijna geen volk tegengekomen.
Het parcours lag er vettig maar toch goed berijdbaar bij. Ik heb slechts één voetje aan de grond moeten zetten. Ook de weergoden waren ons gunstig gestemd.
De bevoorradingen waren dik in orde. Die warme thee heeft me best wel gesmaakt.
Het off road gehalte van deze toch lag enorm hoog. 't Is waarschijnlijk al de 5e keer dat ik hier start maar volgend jaar zien jullie me zeker terug.
Bedankt voor de mooie tocht.
Gebruikersavatar
Hans76
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: vr 20 sep 2013 14:19
Rijdt met: Canyon

Re: 06/12/14 Hertsberge

Bericht door Hans76 »

Het was de eerste keer voor zowel mijne zoon als voor mij en we hebben het ons zeker niet beklaagd! Mijne zoon vond het niet lastig, maar super-lastig :-) (Hij is dan ook nog niet gewend om in de winter te rijden)
Een super-parcours!! Het is niet de eerste keer dat ik in deze streek reed, maar ik kon me geen enkele bospassage herinneren dat ik ooit op een andere TT heb gereden. Hoe doen jullie dat toch??
3300 deelnemers moet je verdienen! Chapeau!!! Superorganisatie!! Dit is nu eens een toertocht die af is!!
Tot volgend jaar :bounce: =D>
Marcus3
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: za 05 jan 2013 22:00

en nu in de juiste topic

Bericht door Marcus3 »

Prachtige tocht en proficiat aan de parcoursbouwer. Gezien het al grote bosgehalte zou hij er zich kunnen van afgemaakt hebben met de geijkte dreven te nemen maar neen, hij is extra privé-stukken gaan opzoeken. Ik dacht uit de vorige edities dat men aan de limiet zat qua offroadpercentages, niet dus.

Parcours zelf was lastig, de nachtelijke regen en de bui tijdens de middag maakten het op veel plaatsen wel glibberig en zuigend.
Maar we mogen niet klagen, nog nooit zo een droge herfst gehad waarbij fiets en biker gespaard bleven.
Dat wordt volgend weekend wel anders, GFS voorspelt deze week nog 20 à 40 mm regen. Het echte ploeterseizoen kan beginnen.
Gebruikersavatar
Bouvelo Bikers
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 24 jun 2014 09:28
Contacteer:

Re: 06/12/14 Hertsberge

Bericht door Bouvelo Bikers »

Dag Superfan,

Het was goed om nog eens in Hertsberge te zijn.

Toch nog een opmerking voor deze organisatie:

als ik aan de laatste km kom en aan een van jullie helpers ( de mannen met de camionette) vraag:

"langs waar is de kortste weg naar de aankomst want mijn batterij is plat"
kreeg ik als antwoord: "een beetje meer trainen " :-)

Ze hebben nooit gezien dat ik met een elektrische mtb op weg was.

Allez tot een volgende keer ....
Superfan
Kerstman
Berichten: 734
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 19:05

Re: 06/12/14 Hertsberge

Bericht door Superfan »

Bouvelo Bikers schreef:kreeg ik als antwoord: "een beetje meer trainen " :-)
Awel, da zijn mijn beste moaten met 't camionetje, en deze zeggen altijd de waarheid, dus 't zal zo zijn daje wa meer moe trainen niewoar. #-o #-o Tijdens het biken wel te verstaan, nie derna.... :drunk: :drunk:

En da zijn dus echte hé, die hebben geen oog voor de combinatie "eletriek en veloots of bikes". =D> =D>
Stijn Van Onacker
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 30 jul 2014 11:17
Rijdt met: Cube LTD

Re: 06/12/14 Hertsberge

Bericht door Stijn Van Onacker »

duwerke schreef:op welke site zouden de foto's te vinden zijn?
foto's zijn hier te koop =P~
http://www.fotodejonckheere.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie