Zo 01/12/2013 Lommel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jvdbrck
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 24 nov 2013 18:09

Toertocht in Lommel (01/12/2013)

Bericht door jvdbrck »

Heeft er iemand wat informatie over de toertocht in Lommel volgende week (01/12/2013)? Ik heb deze nog nooit gereden. Wat soort parcours, enz ... .
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Zo 01/12/2013 Lommel

Bericht door scelter »

In Lommel kan het twee kanten uit: naar het noorden en naar het zuiden. Beiden met weinig hoogteverschil, maar zeer veel singletrack. Beide kanten zijn ook bij slecht weer goed berijdbaar, met het noorden mss net iets vettiger langs het kanaal (maar nog altijd goed te doen). Het vertrekt aan de Souverein, dus ik verwacht tracks richting Noorden, met dus veel singletrack langs het kanaal. Zeker de moeite voor naar af te zakken. Wss zal het er zo ongeveer uitzien: http://connect.garmin.com/activity/259557493
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Zo 01/12/2013 Lommel

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Wat is goed te doen, is dit een redelijk vuile bedoening of amper kuisen?
Gebruikersavatar
LaGamuza
Mountainbiker
Berichten: 204
Lid geworden op: za 09 dec 2006 00:33
Rijdt met: Reeds zonder trainingswieltjes

Re: Zo 01/12/2013 Lommel

Bericht door LaGamuza »

Aanwezig, lang geleden dat ik deze coté nog eens aangedaan heb. :bounce:
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Zo 01/12/2013 Lommel

Bericht door scelter »

BerggeitCasualFietser schreef:Wat is goed te doen, is dit een redelijk vuile bedoening of amper kuisen?
Goed te doen wil zeggen dat ge ni vast gaat komen te zitten, maar langs het kanaal kan er wel wat slijk liggen. De stukken die van het kanaal weg gaan zijn zelfs meestal gewoon droog. Ook bij erg nat weer. Dus ge gaat wel wat moeten kuisen bij dit weer, maar uwe fiets gaat er geen 5kg zwaarder van wegen :-)
Gebruikersavatar
NetWave
Mountainbiker
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 08 mei 2009 22:03
Rijdt met: 2014 Specialized Camber EVO - 2016 Bulls Copperhead 3

Re: Zo 01/12/2013 Lommel

Bericht door NetWave »

BerggeitCasualFietser schreef:Wat is goed te doen, is dit een redelijk vuile bedoening of amper kuisen?
Amper kuisen? Dat zal de komende maanden niet meer het geval zijn...

Lommel is inderdaad erg vergevingsgezing qua regen (met uitzondering van de stroken naast het kanaal aan de zuidkant; de noordkant het van kanaal is beter) maar vuil wordt de fiets sowieso.
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: Zo 01/12/2013 Lommel

Bericht door Donkey@base.be »

Ik heb deze tocht al dikwijls gereden: enkel bij overvloedige regen ga je, zoals overal trouwens, hier slijk hebben. Ik heb daarjuist nog de voorspelde hoeveelheden neerslag bekeken voor einde van de week. Het ziet er naar uit dat er voor volgende zondag geen al te zware omstandigheden gaan zijn. Normaal start ik zondagmorgen daar ook, enkel veel regen op zondag kan me nog thuishouden.
Killepitsch
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 21 okt 2009 19:15
Rijdt met: Cube

Re: Zo 01/12/2013 Lommel

Bericht door Killepitsch »

scelter schreef:In Lommel kan het twee kanten uit: naar het noorden en naar het zuiden. Beiden met weinig hoogteverschil, maar zeer veel singletrack. Beide kanten zijn ook bij slecht weer goed berijdbaar, met het noorden mss net iets vettiger langs het kanaal (maar nog altijd goed te doen). Het vertrekt aan de Souverein, dus ik verwacht tracks richting Noorden, met dus veel singletrack langs het kanaal. Zeker de moeite voor naar af te zakken. Wss zal het er zo ongeveer uitzien: http://connect.garmin.com/activity/259557493

Deze organisatie gaat meestal de grens over en doet daar ee groot stuk van de vaste route van Luycksgestel.

http://connect.garmin.com/activity/132614366" onclick="window.open(this.href);return false;

grtz en tot zondag.
psychoboarderke
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: di 04 dec 2012 11:07

Re: Zo 01/12/2013 Lommel

Bericht door psychoboarderke »

<3 Luyckgestel.

Als dit erin zit... Count me in!
Gebruikersavatar
MTBSDVD83
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 26 feb 2009 19:57
Rijdt met: Flanders - Crossbow Grijs/Wit/Groen 22/10/2009
Contacteer:

Re: Zo 01/12/2013 Lommel

Bericht door MTBSDVD83 »

Met ander woorden is deze gelijkaardig met de tocht van begin maart !!!

In maart 2011 eens gestart in Lommel en herinner me nog dat het goed was, dus zondag nog eens vanuit de Vlaanders de oversteek maken zeker :lol: :bounce:
Plaats reactie