Zo 16/12/2012 Averbode :: Santa MTB

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pédalleur de charme
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 28 feb 2011 22:46
Rijdt met: Scott Scale 930, Granville Pulse 29'er, Scott Foil 20

Re: Zo 16/12/2012 Averbode :: Santa MTB

Bericht door pédalleur de charme »

Redelijk laat vertrokken voor de 45km. Met alle gevolgen vandien. Door de vele deelnemers was het modderige parcours ondertussen helemaal onberijdbaar geworden.Op sommige stukken was er echt geen doorkomen aan.Niet dat ik terugdeins van een beetje modder, maar dit had ik tog niet verwacht.Na 25km met mijn mede bikers beslist om langs de weg terug te keren.Niet van mijn gewoonte, maar mens en machine hadden genoeg afgezien.Volgende week hopelijk wat droger [-o<
Gebruikersavatar
jupke
Mountainbiker
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 17:05
Rijdt met: Scott Scale 900 RC Pro
Contacteer:

Re: Zo 16/12/2012 Averbode :: Santa MTB

Bericht door jupke »

Sven79 schreef:Ik heb me goed geamuseerd =D> ! Heeft er iemand een idee hoeveel bikers er waren?
Staat op de site (staan ook al wat foto's) iets meer dat 2000. ;)
de ware
Mountainbiker
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo 25 mei 2005 22:18

Re: Zo 16/12/2012 Averbode :: Santa MTB

Bericht door de ware »

Sven79 schreef:Ik heb me goed geamuseerd =D> ! Heeft er iemand een idee hoeveel bikers er waren?
heb horen zeggen een dikke 1900
de ware
Mountainbiker
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo 25 mei 2005 22:18

Re: Zo 16/12/2012 Averbode :: Santa MTB

Bericht door de ware »

Voor het eerst in Averbode aan de start (wij kwamen van Humbeek) en ons da beklaagt....
Tamelijk vroeg gestart(rond 8u) en toen waren er al wat stroken die niet te doen waren [-X , stoempen of verzuipen,
't was meer verzuipen :evil:
Na de bevoorrading ging het vlotter..... en wel enkele leuke single-tracks, dit is het enige possitieve dat ik over deze tocht kan zeggen.......
douche-accomodatie was ook maar poverkes.....zeker bij deze opkomst
DoubleOne
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: di 15 mei 2012 12:07

Re: Zo 16/12/2012 Averbode :: Santa MTB

Bericht door DoubleOne »

Rond halfnegen vertrekken, vond in tegenstelling tot hierboven dat het int begin best goed te doen viel. Enkel het stuk aan de Dijle hadden ze mogen schrappen, dit was wat overbodig modderstompen en makkelijk te vermijden door even de grote baan te blijven volgen.

De bevoorrading was prima in orde, ondanks de grote drukte. Wel een paar keer opstopping gehad bij wat klimmetjes, maar daar kunnen de organisatoren dan ook weer weinig aan doen.
janbiker
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 14 dec 2012 11:38
Rijdt met: Scott Spark RC World Cup

Re: Zo 16/12/2012 Averbode :: Santa MTB

Bericht door janbiker »

Ik vrees dat ik gisteren op de parking mijn zwarte garmin verloren ben. Als iemand die gevonden heeft, graag een telefoontje naar 0475/24 42 24.
Waarvoor dank.
Gebruikersavatar
JuMa
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: za 07 aug 2010 21:27
Rijdt met: Scott Spark RC 900 Team / Sensa Fiori TNT Pro

Re: Zo 16/12/2012 Averbode :: Santa MTB

Bericht door JuMa »

DoubleOne schreef:Enkel het stuk aan de Dijle hadden ze mogen schrappen ...
Ik weet niet waar jij gereden hebt, maar ik ben den Dijle ni tegengekomen (die ligt in de buurt van Leuven)!
Ik vermoed dat je den Demer bedoeld! ;-)

Dat ze ons daar naar den Demer reden, tot daar aan toe nog, maar dat ze ons daar dan nog ne weg in sturen die parallel aan den Demer ligt, da vond ik er over want dat is daar een soort van moerasgebied waar het winter en zomer modder is!

Ik ben spijtig genoeg na 35km (toen volgens mij het schoonste stuk net ging beginnen), moeten stoppen.
Er stond nen teut op de zijkant van mijnen band, de grootte van een ei en da schuurde tegen mijne kader.
Eens dat ik gezien had wat er schuurde, heb ik het 10 seconden later ook gehoord!
Buiten- en binnenband zijn geëxplodeerd, gedaan met rijden dus! :(
Buitenband is gescheurd tegen de velg, ni normaal, nog nooit voor gehad. 'k denk dat ik eens ga horen bij Schwalbe of da genen garantie is want dienen buitenband is nog maar een maand of 2 oud en ik rij daar maar 1 keer per week mee.
forre
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: do 13 sep 2012 18:00
Rijdt met: Trek Superfly

Re: Zo 16/12/2012 Averbode :: Santa MTB

Bericht door forre »

jupke schreef:
Sven79 schreef:Ik heb me goed geamuseerd =D> ! Heeft er iemand een idee hoeveel bikers er waren?
Staat op de site (staan ook al wat foto's) iets meer dat 2000. ;)
Op de website staan maar 60 foto's , zouden er niet meer gepost worden ; zag dat er verleden jaar ook maar 59 gepost waren ...enfin ik vind er toch niet meer terug :-" :-"
roeland20
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 07 nov 2011 12:26
Rijdt met: Scott Spark 920

Re: Zo 16/12/2012 Averbode :: Santa MTB

Bericht door roeland20 »

Beste Bikers,

We stonden gisteren met een standje van http://www.shortbike.be op de tocht.

We hebben een heel aantal foto's genomen bij het vertrek, (daar op dat natte, modderige stuk naast de vijver) die mooie plaatjes opleverden.

Je kunt deze foto op onze facebook pagina http://www.facebook.com/pages/ShortBike/168192193205755 bekijken. (ook al heb je geen facebook account)

En vergeet ons natuurlijk ook niet te liken :wink:

Bike on!

Roeland,

ShortBike
forre
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: do 13 sep 2012 18:00
Rijdt met: Trek Superfly

Re: Zo 16/12/2012 Averbode :: Santa MTB

Bericht door forre »

roeland20 schreef:Beste Bikers,

We stonden gisteren met een standje van http://www.shortbike.be op de tocht.

We hebben een heel aantal foto's genomen bij het vertrek, (daar op dat natte, modderige stuk naast de vijver) die mooie plaatjes opleverden.

Je kunt deze foto op onze facebook pagina http://www.facebook.com/pages/ShortBike/168192193205755 bekijken. (ook al heb je geen facebook account)

En vergeet ons natuurlijk ook niet te liken :wink:

Bike on!

Roeland,

ShortBike
Ok bedankt ,
Eens kijken se ,
Er zijn foto's getrokken aan een afdaling als je bijna binnen was ( 2 fotograven ) , naar deze ben ik op zoek :-D
Plaats reactie