Gavers Bike Fest=avondtocht, Omer-Classic en XCE (19-21/10)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

Mensen die meer weten over de dikkebandenrace?
Gebruikersavatar
nandino
Mountainbiker
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 05 feb 2010 18:05
Rijdt met: Ene met dikke banden en éne met smalle bandenn
Contacteer:

Bericht door nandino »

spiermassa zijn fiets was de max verzeker kwartiertje werk gehad om alles te monteren
Gebruikersavatar
Leo 95
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 30 mei 2011 19:58
Rijdt met: KTM ultra race 29er 2014

Bericht door Leo 95 »

Op de avondtocht in Rekkem gebruiken ze dit om aan te tonen waar hun grote, duidelijk zichtbare pijlen hangen :

https://www.dropbox.com/s/au4uyvwya0kxr ... rt_400.jpg

Die dingen zie je van ver hangen, en voor tien euro heb je honderd stuks.


Add mud
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 23:23
Rijdt met: Cannondale Bad Boy , Cube reaction sl 29

Bericht door Add mud »

Een beetje lastig ritje. Dank u slijk, dank glooiend parcours. Ik zal deze namiddag zeker een rustige echtgenoot zijn.
Klein punt van kritiek zeg gewoon hoeveel kilometer het effectief is. 55 was er net iets meer.
Aan den andere kant meer km voor evenveel euro.
Divian
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 19 nov 2011 14:18
Rijdt met: CUBE ACID 29

Bericht door Divian »

Add mud schreef:Aan den andere kant meer km voor evenveel euro.
't was anders sowieso €5 voor niet aangeslotenen ongeacht de afstand hoor...
Gebruikersavatar
MTBSDVD83
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 26 feb 2009 19:57
Rijdt met: Flanders - Crossbow Grijs/Wit/Groen 22/10/2009
Contacteer:

Bericht door MTBSDVD83 »

Ja, een avondrit organiseren is natuurlijk niet simpel en er waren toch wat beginnersfouten. De pijlen: zeker niet opvallend en te weinig pijlen, zelfs voor een tocht op klaarlichte dag, 2 soorten pijlen zijn ook niet echt handig. Dus als streekkenner volledig op gevoel gereden en maar één keer misreden, en nu en dan eens moeten goed remmen. Bikewas met voetjes in het sop [-X een paar paletten kan al wonderen doen :wink: Bev. was voldoende maar viel ook niet op (gelukkig een roepende dame) Parcour vond ik goed met een goede afwisseling, maar het bosje voor de jeneverstop was ook een ramp, het ander was stukken beter wel met 2 zeer gevaarlijke putten op het einde die niet aangeduid waren. Inschrijving, fietsstalling, en de rest van de organisatie was wel in orde.

Wat ik ook nog miste was de sfeer van het avondrijden (kaarsen,fakkels,theelichtjes, en mss een zwaailicht aan de bev. :lol: )

Binnengebold met 48 km en goe vuil #-o


Volgend jaar kom ik terug, want het zal beter zijn, daar ben ik van overtuigd.
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Bericht door spiermassa »

ja commentaar geven is gemakkelijker dan ne tocht organiseren.......en ja er zaten veel foutjes in ;ook ik heb gevloekt.mo kben zeker da ze hier veel uit zullen leren en ik juich iedere nieuwe organisatie toe want er verdwijnen er veel en deze is zeer groot opgezet.
kwa lichtsfeer heb ik zelf voor gezorgd en peize dak wel gezien ben.
zaterdag nog ne keer de tt-gereden en kvond de passage in de gavers wel iets te gewoon.....mo da ga wel te maken hebben met toestemming.
volgend jaar zekers terug en de mannen zullen wel leren uit foutjes zie maar vorig jaar de inschrijving.......dit jaar prachtige inschrijving.....achter de tafels :wink: :wink:
plummecrosser
Mountainbiker
Berichten: 231
Lid geworden op: zo 19 apr 2009 17:24
Rijdt met: giant

Bericht door plummecrosser »

vandaag met 5 plummestampers aan de start verschenen voor de 55km het begin was al meteen de toon gezet een mooie maar zware tocht maar voor mij was het al na 20km afgelopen een kapotte velg de pechdienst gebeld en twee vriendelijke jongens kwamen me halen en ntoen ze me afzetten aan de start kreeg ik het bericht dat er nog een pech had derailleur afgebroken en ook voor hem einde verhaal de andere drie tocht uitgereden en een mooie dag beleefd,alles was oke,inschrijving, bepijling, bevoorrading, pechdienst maar toch een puntje van kritiek en dat de 55km er 10 meer waren en oke je kunt zeggen meer km voor de juiste prijs maar als je met een bende jongeren op baan ben, de jongste 13 jaar is die 10km in deze omstandigheden er te veel aan, ook een oudere gesproken van 73 jaar gezien die al bijna 25 jaar mtb vond dit er over ik denk met de middelen van nu dat dit juister moet kunnen, toch bedankt voor al jullie werk en volgend jaar komen we terug
Gebruikersavatar
veeteepepeetje
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 18 mar 2012 13:08
Rijdt met: Ene zonder steunwielkes

Bericht door veeteepepeetje »

:-D parcour vond ik zeer goed organisatie ook in orde :-D :evil: parkingdame iets minder [-X tot volgend jaar :P
DIDO
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 19 apr 2009 17:37
Rijdt met: Sportivo

Bericht door DIDO »

Zaterdag gestart voor de 80km maar wegens gebrek aan goede uitpijling en na 2 keer de organisatie te hebben moeten bellen om te weten of het links of rechts was ( op een moment stonden we met een bende van 15 man die niet meer wisten waar heen ) dan maar afgedraaid naar Harelbeke met 65km op de teller. Dat het zwaar was kon je op voorhand al weten, hebben wel weinig uit de Gavers zelf gehaald. Met de vele publiciteit vooraf had ik toch op beter verwacht.
Plaats reactie