Agressie

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Paljas in de plas
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 06 jun 2007 14:57
Rijdt met: Thompson pro-team

Bericht door Paljas in de plas »

zijn de filmpjes van fons geen oplossing?

is hij niet van dezelfde streek??

eventueel....
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

daelman schreef:
stelvio schreef:schandalig, dat zo dingen gebeuren,en zeker tijdens het uitvoeren van een hobby!
die klootzak die mick dit gelapt heeft zou beter wetstrijden gaan rijden,maar ja ,daar zal hij niet meekunnen hè.
mijn boodschap is ,heb respect voor iedereen ,zoniet ben je niet waard de naam wt..er of mtb..er te dragen!!!!
deze ben ik ook al moe gehoord ja.
die persoon heeft misschien geen zin in wedstrijden of was aan het trainen. sommigen rijden ook gewoon sneller dan anderen hé. jongesjonges. waar gaat het naar toe.
kan zijn...maar uw mentaliteit sucks :evil: gij laat uit schijnen dat hem nog gelijk had ook [-X

snel of traag, maakt allemaal niks uit, als ze anderen maar niet in gevaar brengen. (dat geldt zowel voor de rappere als de tragere)

ik kan u stoten vertellen over tt's waar ik met mijn kids ga rijden....de pas af snijden, opzij duwen, roepen dat ze maar voor den tv moeten blijven zitten. NOOIT wordt daar opgereageerd...als ik dan een reactie zoals die van u lees, dan keert mijn maag om :evil: :evil:
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Willy D schreef:
daelman schreef:
stelvio schreef:schandalig, dat zo dingen gebeuren,en zeker tijdens het uitvoeren van een hobby!
die klootzak die mick dit gelapt heeft zou beter wetstrijden gaan rijden,maar ja ,daar zal hij niet meekunnen hè.
mijn boodschap is ,heb respect voor iedereen ,zoniet ben je niet waard de naam wt..er of mtb..er te dragen!!!!
deze ben ik ook al moe gehoord ja.
die persoon heeft misschien geen zin in wedstrijden of was aan het trainen. sommigen rijden ook gewoon sneller dan anderen hé. jongesjonges. waar gaat het naar toe.
kan zijn...maar uw mentaliteit sucks :evil: gij laat uit schijnen dat hem nog gelijk had ook [-X

snel of traag, maakt allemaal niks uit, als ze anderen maar niet in gevaar brengen. (dat geldt zowel voor de rappere als de tragere)

ik kan u stoten vertellen over tt's waar ik met mijn kids ga rijden....de pas af snijden, opzij duwen, roepen dat ze maar voor den tv moeten blijven zitten. NOOIT wordt daar opgereageerd...als ik dan een reactie zoals die van u lees, dan keert mijn maag om :evil: :evil:
Ik heb vroeger ook altijd wedstrijden gereden, en ik heb nooit zulke toeren uitgehaald.
Gisteren ben ik in Mol gaan rijden. Ik reed achter een papa met 2 kindjes op een singletrack en plots is er weer een hele meute die op alle mogelijke manieren probeerde voorbij te steken. Die kinderen waren helemaal in paniek!
Er zat trouwens ook iemand met een mountainbike.be tenue bij...
Gebruikersavatar
josken
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 28 apr 2006 19:25
Rijdt met: Epic Comp

Bericht door josken »

Ik vind dat iedereen op zijn eigen tempo een parcours moet kunnen afleggen.
Ik ben zelf ook niet van de snelste (lees de traagste) en als ik een singletrack oprij en zie dat er iemand achter mij zit laat ik hem voor.
Zit er niemand achter mij en komt er dan plots een groepje achter mij, dan moeten ze maar geduldig wachten tot ik ook aan het einde ben.
Ik begrijp ook wel dat er sommige zijn die daar komen voor echt te trainen en dat door mij hun "tempo gebroken is" maar jongens, trek daarna dan dubbel zo neig op en laat de tragere mensen ook hun plezier hebben.

sportieve groeten
Gebruikersavatar
Miejster
Mountainbiker
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 15:10
Rijdt met: Merida FLX Team Full Carbon

Bericht door Miejster »

Ik ben ook ooit eens van een singletrack gereden door een MTB-club (!) die de laatste x aantal km koers maakt op een TT. Ik heb dan contact opgenomen met de secretaris van die club en die heeft me zeer vriendelijk geantwoord dat ze de persoon in kwestie gingen aanspreken en in geval van herhaling zouden sanctioneren.

Als verantwoordelijke voor onze club heb ik me ook nog niet ingehouden om onze leden aan te spreken als ze iets "fout" doen. Tot nu toe ging dat gelukkig alleen om een weggegooid papiertje. Als elke verantwoordelijke van een club zijn leden grondig bijbrengt hoe we het best biken voor de natuur en de medemens zijn we al een hele stap verder. Gelukkig heb ik al verschillende goede voorbeelden gezien. Jammer genoeg vind ik de verdraagzaamheid onder de wielertoeristen lager dan bij de bikers. Als deze dan in de winter samen het veld in gaan...

PS ik ben een biker die graag ook eens op de weg gaat rijden (2500km op de weg RVV, AGR, PR, TBT,... en 3500km op de MTB dit jaar)
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

devil biker schreef:ben het wel met jocca eens dat ge niet alle wielertoeristen over dezelfde kam moet scheren.
maar op de winter toertochten gaat het er toch wel anders aan toe dan de
-Rij je op het asfalt dan zijn wielertoeristen meestal vlugger (hun dadda).
-Offroad is het in het modderseizoen al redelijk moeilijk voor een mtb-er die technisch onderlegd is tov WT-s die het heel wat moeilijker hebben bij het verlaten van de asfaltwegen. Ook beginnende bikers hebben het soms heel moeilijk om de moddercircuits te beheersen.

Zo komt het dat je tijdens het winterseizoen heel wat meer inhaalmanoevres moet doen dan tijdens de zomerperiode en dit voor de nodige overlast/frustratie zorgt.

Ik besluit daarbij dat het eerder aan de aard van het terrein en de weersomstandigheden ligt dan aan het type fietser.

Verder vind ik ook dat geweld op TT's moet gerelativeerd worden. Zelf rij ik op een jaar +/- 50 TT'kes en het gebeurd maar heel zelden dat ik geconfronteerd wordt met agressie. Eerder de omgekeerde ervaring. Er zijn veel meer mensen op de baan die heel vriendelijk en behulpzaam zijn en daar hou ik me toch aan vast. :wink:
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

Als je geen respect kan opbrengen voor tragere medebikers, blijf dan gewoon weg op tt's en ga wedstrijd rijden. Maar ja, dat type komt gewoonlijk in een wedstrijd nergens aan de bak en wordt van het kaske naar de muur gereden.

Het is idd heel erg (vond ik vorige winter trouwens al) en zeker soms naar mensen die met hun kinderen eens een toerke biken (en dus ook automatisch traag rijden) om ze ook van onze sport te laten proeven. :roll:
Gebruikersavatar
Dummy
Mountainbiker
Berichten: 501
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 21:55
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2011
Contacteer:

Bericht door Dummy »

Gisteren heb ik zelf even voor "racekonijn" gespeeld tijdens de tocht in waasmunster en heb hierbij jammer genoeg een dame geraakt waardoor ze viel.
Ik ben uiteraard direct gestopt om te zien of het niet erg was, maar eerlijk gezegd: de scheldtirade dat ze afstak en de vieze blikken van enkele andere bikers gaven me veel zin om gewoon verder te rijden. Ik ben zelf namelijk nogal van het opvliegende type en had zeker geen zin om op een TT (of gelijk waar eigenlijk) ruzie te staan maken.
Uiteindelijk viel het allemaal goed mee, niemand had zich bezeerd. en op de opmerking dat ik dan maar wedstrijden moet gaan rijden: binnen 2 weken begin ik eraan
:evil:

Ik wou dit maar even vertellen omdat ik ervan uitga dat iemand omver rijden niet express gebeurd...
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

Lol, dat kunt ge natuurlijk ook weer tegenkomen.

En zo is het nooit goed hé. Enfin, ge zult op de wedstrijden ook met de nodige zever in contact komen op tijd en stond, hehe, da's onvermijdelijk. (spreek uit ervaring).


Gisteren op de terugweg van St. Lenaerts nog een dame geholpen die helemaal alleen haar zoontje uit het kempisch kanaal aan het sleuren was die er los ingereden bleek met zijn veloke en een haar na verdronken was. Nu enkel fietske kwijt en helm die wegdobberde. Dat zijn zaken die belangrijk zijn, en dat vergeet je al de rest van die zever wel even. Ok, het was aan de overkant van het fietspad en veel struiken, maar je maakt mij niet wijs dat je ze niet kon horen roepen, want dat was meer dan luid genoeg.


Het komt er gewoon op neer dat iedereen wat WEDERZIJDS respect moet hebben, da's alles, maar ja we zijn toch allemaal zo met onszelf bezig en we weten en kunnen het toch allemaal beter hé :roll:
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1621
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Bericht door Christ D. »

Dummy schreef: Ik wou dit maar even vertellen omdat ik ervan uitga dat iemand omver rijden niet express gebeurd...
Natuurlijk gebeurt dit meestal(bijna altijd) onopzettelijk,maar ik vind ook dat als er iemand komt trainen op een tt dat ze er dan ook rekening mee houden dat ze zich op een tt bevinden!
Veel succes in je wedstrijden :wink:
Gesloten