Zo 27/03/2011 Kortryk-Dutsel / Holsbeek

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
dirk999bis
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 10 nov 2008 21:56
Rijdt met: Cannondale

Bericht door dirk999bis »

net terug van de 61 km
dikke pluim voor de organisatie, prachtig parcours ,wel enkele hellingen die nog iets straffer waren dan "de zounk", na ongeveer een 5tal km een hellingske welke heel vettig lag onder de bladeren, en ergens inhet bos na een 17tal km welke net iets te weinig grip gaf voor de laatste 10meter.
Een zeer steil hellingske met enkel kiezeltjes heeft me nog een pijnlijk kuske op mijne linkerbil opgeleverd.
Zoals reeds aangehaald vorig jaar zaten de mooiste hellingen in het eerste gedeelte van de 60km.
Een dikke aanrader,.. leve de chiro =D>
Gebruikersavatar
Bulls Eye
Mountainbiker
Berichten: 216
Lid geworden op: do 04 sep 2008 22:15
Rijdt met: Cube Reaktion sid blue

Bericht door Bulls Eye »

Voila, gewassen en gestreken, klaar om de doopviering van mijn zoontje. Maar eerst natuurlijk gaan biken. Deze tt laat je niet liggen. Vroeg vertrokken en de 62km gedaan. Prachtig parkoer, gedreven mensen gezien, perfekte bv,.... Alles was af (minpuntje voor de kantine). Tot volgend jaar en doe zo verder hé! (dacht nog een blonde te nemen aan de toog maar dan toch maar een donkere leffe gepakt :lol: :lol: :lol: )
dirksan
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: di 26 aug 2003 08:49
Rijdt met: Lapierre Pro Race 400 - Rider Axis

Bericht door dirksan »

gekozen voor de 45 km- deze tocht is af - toch mooi om te zien hoe een klein dorpje wordt overspoeld door mtb'ers op zondagmorgen - nen pannekoek met nen donkere leffe - meer moet da nie zijn :P :P
Gator
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 21:14
Rijdt met: Specialized Stumpjumper HT Comp 2009

mooi zo

Bericht door Gator »

vanmorgen de 60 gedaan, het was dik in orde!
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Bericht door Z. »

60 km gedaan.

Prachtige tocht, die voor mijn part een klein Ardennen-etiket krijgt.

Heel veel off-road en massa's leuke hellingen. Zoals eerder gezegd waren er op de Kesselse Bergen nog 2 klimmetjes die minstens zo straf waren als de Zounk. Nice.

En dan in Houwaart nog eens ne lastige. Een pak lastiger dan de klim die 200 meter verder ligt. Plezant.
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Bericht door BramDR »

Goei training gehad deze voormiddag 13km heen + 62km + 15km terug.
Elke helling opgereden, maar welke was de zounk? Heb hier veel man over horen stoefen maar al bij al toch geen heel moeilijke beklimmingen in de tocht. ( zeker niet als je gewent bent om in de tienbunder te klimmen ).
dogfood
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 15 nov 2010 15:09
Rijdt met: Salsa Beargrease *FAT*

dank u wel!!

Bericht door dogfood »

Vandaag met enkele vrienden de 30 km gedaan. Schitterend tochtje en net als de vorige keren weer een goeie organisatie. Dit is en blijft één van m'n favoriete tochten elk jaar weer. Tot de volgende!
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Bericht door Z. »

Trouwens, voor zij die twijfelden over het aantal hoogtemeters: mijne Garmin geeft er 964 aan.
Gebruikersavatar
Astamoës
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 28 nov 2010 21:58
Rijdt met: Zwart wit rood

Bericht door Astamoës »

2 poten aan de grond. 2 teveel... Miljardedju. Eentje een meter of twee voor de top van de Zounk en dan nog een op een steile helling met een dikke steen teveel. Soit met de heen en terug een dikke 110 km plezier. Ik denk dat ik na de Zounk een kleine vergissing heb gemaakt. Aan de eerste bv maar 21 km ipv 26. Het plezante van vertrekken om 07:15 is nu het gevleugelde concert. Werkt ook stevig op de libido... De vrouw van de bakker weet er nu alles van!
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1004
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Bericht door koppigaard »

Hmm! Toch bikers te vinden die het erg vinden niet boven geraakt te zijn op de Zoenk. Dit vond ik trouwens niet de zwaarste, geslaagde, klim in deze schitterende TT. Die van de Kesselberg heb ik moeten passen, de opmerking van Roger indachtig, zonder zelfdestructie. De Lemingberg, of hoe heet die 100 meter steile kiezelstrraat, lukt me evenmin. Ik heb enkele nieuwe stukken gezien in een streek die ik toch al dikwijls heb aangedaan. Een hele toffe TT die telkens terug in mijn TT-agenda wordt genoteerd ook al lag het volgens Phile er wel erg drassig bij. Ik heb tijdens het poetsen inderdaad een spatje modder gevonden in mijn ketting tussen schakel 27 en 28. Jongens en meisjes, je hebt dat goed gedaan vandaag.
Plaats reactie