CORONA - MAATREGELEN

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Jemp »

Ik vrees ook dat we voor het einde van de week opgesloten zitten. Vlug nog vandaag een solo ritje maken...
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Free_ltd »

IPPE schreef:Moesten de symptomen duidelijk zichtbaar zijn zoals bij pokken of builenpest dan zouden we pas de adviezen opvolgen. Nu is het niet nodig want het overkomt enkel een Italiaan of Spanjaard. Vandaag vele grootouders zien wandelen en fietsen met de kleinkinderen , dus het is ons probleem niet. Tegen eind deze week gaat België ook op slot omdat we niet luisteren.
Mijn stiefma heeft gisteren met mijn vrouw gebeld en mijn broerke van 13 heeft het vlaggen ... ofwel zeer zware griep. Want testen doen ze op die leeftijd niet omdat de labo's al te veel werk hebben. Mijn zus van 24 zit aan de andere kant van het land bij hare vriend en ze waren samen naar een Lockdown party geweest. Mijn stiefma in alle staten natuurlijk en haar antwoord: 'Voor gezonde mensen kan dat gene kwaad. Dat die ouwtjes maar gewoon binnen blijven en dan is er geen probleem'.

Dat kunt ge toch niet vatten dat er nog mensen zijn die zo denken. Ik neem nu elke dag mijn voeding van de laptop mee naar huis en alle dossiers waar ik nog aan kan werken ... want ik verwacht elk moment een complete lockdown. Er zijn al enkele fabrieken waar onze mensen niet meer binnen mogen omwille van (gedeeltelijke) lockdown. Zelfs deze morgen is een ploeg mogen omkeren omdat er in dat fabriek pas om 7u deze morgen beslist werd om geen contractors meer binnen te laten.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Free_ltd »

Jemp schreef:Ik vrees ook dat we voor het einde van de week opgesloten zitten. Vlug nog vandaag een solo ritje maken...

Ik doe buiten fietsen nog core stability in groep en aikido. Alles afgelast. Enige dat ik nu nog heb is het fietsen, en gelukkig heb ik nog nen tacx thuis.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Dickie »

Dat gesnuit in een peloton heb ik nooit goed begrepen.
De neus uitblazen doe je middenin een peloton in gezonde tijden imho beter ook niet.
Er zijn nog talloze andere infecties mogelijk. vb.: Het Epstein-Barr virus (klierkoorts) blijft levenslang in het lichaam hangen en kan na recovery nog doorgegeven worden via het speeksel.
Ik kijk steeds eerst om, of er niemand achter me rijdt en vind diegenen die daar geen rekening mee houden kortzichtig.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Dickie »

Btw, tipje uit de oude tijd als je een hoge keelpijn voelt opkomen:
5 druppels jodiumtinctuur in een half glas water en daarmee gorgelen en/of mond ontsmetten. Ik ben er steeds mee geholpen na 2 a 3 keer. Werkt voor mij beter dan alle hoestsiroopjes, -sprays of -pastilles.
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 803
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door DDT-STAS »

Dickie schreef:Btw, tipje uit de oude tijd als je een hoge keelpijn voelt opkomen:
5 druppels jodiumtinctuur in een half glas water en daarmee gorgelen en/of mond ontsmetten. Ik ben er steeds mee geholpen na 2 a 3 keer. Werkt voor mij beter dan alle hoestsiroopjes, -sprays of -pastilles.

Goede tip.. Ik ga nu naar de apotheek..zal wel in een lange rij terecht komen, want blijkbaar is nu iedereen Dafalgan a h hamsteren :-k
Ik heb al jaren last van 'regelmatige keelpijn'. Hopelijk ben ik er ook op 2-3 keer vanaf [-o<
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3461
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door kenny »

DDT-STAS schreef:
Dickie schreef:Btw, tipje uit de oude tijd als je een hoge keelpijn voelt opkomen:
5 druppels jodiumtinctuur in een half glas water en daarmee gorgelen en/of mond ontsmetten. Ik ben er steeds mee geholpen na 2 a 3 keer. Werkt voor mij beter dan alle hoestsiroopjes, -sprays of -pastilles.

Goede tip.. Ik ga nu naar de apotheek..zal wel in een lange rij terecht komen, want blijkbaar is nu iedereen Dafalgan a h hamsteren :-k
Ik heb al jaren last van 'regelmatige keelpijn'. Hopelijk ben ik er ook op 2-3 keer vanaf [-o<
bij de lokale imker achter een goei pot honing. Das mijn truk daarvoor.
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door kevx »

Lap eh Kenny, morgen al de honing uit de rekken
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 803
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door DDT-STAS »

zal het idd. met honing moeten proberen...bij de apotheek keken ze raar op toen ik vroeg achter Jodiumtinctuur #-o
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3461
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door kenny »

kevx schreef:Lap eh Kenny, morgen al de honing uit de rekken
Ik zei wel degelijk bij de lokale imker, geen van die synthetic van de meli.
Plaats reactie