06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door Dace93 »

mrdepo schreef:
Haylon schreef:Ik zal 1 van de weinige zijn maar de organisatie kon in mijn ogen een pak beter:

Mijn grootste ergernis: het parcours #-o
Ik mountainbike enorm graag, maar dit was meer een tocht 'ploeteren door modder' dan mountainbiken. Die Hazegraspolderdijk had er nooit mogen inzitten en dat stuk van de Platteweg naar de Oudelandseweg ook. Meteen na die strook heb ik mijn gps richting start aangezet, want ik was het kotsbeu. Ik vertrouwde de resterende 20km niet meer, want daar zouden wellicht wel nog enkele van die stroken tussen zitten... Het was constant modder van tussen de derailleur en mijn voorvork halen, en ik was echt niet alleen. Het is al een heel natte winter geweest dus dat stuk moet sowieso al erg slecht gelegen hebben. In de winter mag er gerust iets meer weg inzitten om die stroken te omzeilen want daar heeft niemand wat aan. Goed voor de fietsmechaniek is het alleszins niet.

Tweede grote ergernis: de afspuitstand
Meteen naar de sporthal gereden en daar mocht je dan minstens 20 minuten wachten om je fiets af te spuiten. Logisch, iedereen had 10 minuten werk met zijn fiets. Daar heb ik na 5 minuten wachten mij ook gekeerd. Ik kreeg koud (van fietsen ga je zweten) dus recht naar mijn auto.

Derde grote ergenis: geen bewaakte fietsparking
Na zo'n smerige tocht wou ik mij nog gaan douchen, maar aangezien ik op 1,5km geparkeerd stond moest ik dus eerst naar mijn auto fietsen om daar mijn fiets dan achter te laten en terug te wandelen omdat er GEEN BEWAAKTE FIETSPARKING was. Daar had ik geen zin meer in dus mij dan maar wat droge kleren aangetrokken en in mijn auto gestapt om een uur naar huis te rijden.

Mijn verwachtingen waren echt hoog, vandaar wellicht mijn teleurstelling.
Ik hoop dat jullie iets hebben aan mijn commentaar...
Hallo,

Bewaakte fietsparking was er, (binnen zelfs!) met ruim voldoende mensen, heb er mijn fiets afgegeven.

Mvg Jürgen
Dan volgende editie mss wel aangeven, want ik moet eerlijk bekennen dat ik ook geen fietsenstalling gezien heb...
mor or less
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 26 jan 2014 17:54

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door mor or less »

De bewaakte fietsstalling , zoiets heb ik nog nergens gezien ,fantastisch zelfs
binnen in een sporthal met maar één ingang en dezelfde uitgang en de bediening door de organisatie en goed bemand !!!
Die bevond zich uiterst links van het gebouw als je voor de ingang staat van sporthal

grtjs
Gebruikersavatar
vannoli
Mountainbiker
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 21 dec 2007 13:31
Rijdt met: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door vannoli »

Die modderstroken waren bereidbaar, heb ze allemaal gefietst maar je moet wat techniek hebben ,ik heb Knokke nog veel slechter gereden toen de 1ste edities vol sneeuw en modder lag
Dus kom ik graag terug maar op tijd starten en niet wachten tot er 500 man gepasseerd is
Giovannigalloo
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 23 nov 2017 13:55

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door Giovannigalloo »

Inderdaad zware omstandigheden maar mij geamuseerd.Alle zware stroken kunnen rijden met af en toe een voetje aan de grond .Goede training voor de techniek .
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door i-Mac »

Dace93 schreef:
Dan volgende editie mss wel aangeven, want ik moet eerlijk bekennen dat ik ook geen fietsenstalling gezien heb...
In de sporthal (inschrijving) was die zelfs goed zichtbaar. Misschien heb je die door de grote drukte over het hoofd gezien. Er zijn maar weinig toertochten die dergelijke bewaakte fietsenstalling hebben.

Wat dat lange aanschuiven betreft aan de afspuitstand. Neem extra kledij mee. Ga eerst droge kleren aandoen, en schuif dan aan. Scheelt veel. Ik had zaterdag een extra onderhemd mee in een rugzak, omdat ik na de TT (en een drankje in de sporthal) nog met de fiets naar huis reed. Doe ik dat niet, heb ik het ijskoud op de fiets.

Wat de modder betreft. Het is dat, of op de weg. Veel alternatieven zijn er niet in de buurt. En zoals men al aangaf, men verloor opnieuw wat stukken om allerhande redenen. Bovendien is er de voorbije periode veel regen/sneeuw gevallen. De grond is letterlijk verzopen. Dan moet je ofwel ploeteren in de modder, of op de weg rijden.
PRESIDENT
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 14 sep 2011 11:45
Rijdt met: SCALPEL

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door PRESIDENT »

Reactie kan ik niet laten.
Laat gestart : 14.00u
Gevolg : bevoorrading enkel water en een wafelke, dit kan men niet op de opkomst steken.
Dijkgedeelte : schandalig dit erin te laten : mountainbike onwaardig, enkel goed voor de fietsmakers.
Afspuitstand : veel te lang wachten.
En last but not least : den après enkel water of bier uit plastiekbekers.
Resultaat : onze groep zien ze hier niet meer.
mrdepo
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 18:43

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door mrdepo »

PRESIDENT schreef:Reactie kan ik niet laten.
Laat gestart : 14.00u
Gevolg : bevoorrading enkel water en een wafelke, dit kan men niet op de opkomst steken.
Dijkgedeelte : schandalig dit erin te laten : mountainbike onwaardig, enkel goed voor de fietsmakers.
Afspuitstand : veel te lang wachten.
En last but not least : den après enkel water of bier uit plastiekbekers.
Resultaat : onze groep zien ze hier niet meer.
Hallo,

Van de bevoorrading en de après heb ik geen probleem gehad dus daar kan ik niet over oordelen.
Dijk mountainbike onwaardig, mijn gedacht niet.
Was het duwen, ja. Technisch, ja. Ook ik heb een drietal keer voet aan de grond moeten zetten.
Banden met groef profiel (modderbanden) zijn nog steeds verkrijgbaar maar tegenwoordig wil iedereen een autostrade. Winter zomer met hetzelfde bandenprofiel en veel te veel druk. Dus mijn gedacht, ook dit is mountainbike en dien je het juiste materiaal te kiezen. Voor de tweede of derde rit dit jaar dat er zware stroken inzitten, jammer om een organisatie daarop af te rekenen.

Mvg Jürgen
Frodo1974
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 10 jan 2018 11:30

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door Frodo1974 »

Beste bikers,

Heb alle commentaren gelezen en daarbij ieder zijn mening en dat respecteren we ook. Wil jullie vooreerst bedanken daarvoor. Sommige kritieken zijn meer dan terecht andere dan weer minder.

Kritiek dat het stuk na de splitsing er te slecht bij lag kan ik met leven. Wij doen regelmatig dat stuk gans het jaar door en dat is dan wel degelijk mtb-waardig. We bekeken de mogelijkheid om dit eruit te laten maar dan zouden we op een te smalle fietsstrook de bikers doen mekaar tegenrijden. Door de uitzonderlijke regenval van de laatste weken konden we dit ook niet eerder voorzien maar zullen we volgend jaar wel degelijk mee rekening houden.

Dat sommige geen rijkelijk gevulde bevoorrading zagen is ook terechte kritiek. Het is onze negende editie en ieder jaar voorzien we rijsttaartjes, bananen, koeken, franchipanes van de bakker. Het grootst aantal deelnemers was 1000 deelnemers en dit jaar kregen we er 1900 over de vloer. We hebben wat te laat geanticipeerd op het tekort en slaan hierbij mea culpa voor de bikers die later zijn gestart.

De bewaakte parking is echter wel ons stokpaardje want we zijn bij de enigen die dat in de verwarmde zaal plaatsen. We steken daar heel veel werk in met daar 5 mensen die de bikes bewaken en dat doet dit extra pijn om te lezen dat sommigen beweren dat er geen was. Je kon er bijna niet naast kijken maar we zullen volgend jaar wat grotere borden voorzien om dit aan te duiden.

De lange rijen aan de afspuitstand is bij zo een aantal bikers echter onvermijdbaar. Er stonden tien spuiten en ik denk dat dit genoeg moet zijn maar ik begrijp dat het afspuiten wat langer duurde dan normaal. Dat er bij de après enkel bier en water was dat begrijp ik niet. We voorzien voor ieder te eerste gratis soep en nadien is er frisdrank, koffie, zware bieren, pils…. We hebben de zaal beginnen opkuisen om 19u en dan nog was er nog alles voorradig.


Kijk, we hebben met meer dan 50 Wacky’s er het beste proberen van te maken en we nemen de kritieken ter harte naar volgend jaar toe en hopelijk konden jullie genieten van ons mtb-habitat.


Wens ieder een prachtig bikejaar toe en wees kritisch maar toch een beetje mild voor de toekomstige organisaties want gelukkig voor ons, bikers, zijn er mensen die dit op poten willen zetten.


Barry Sey
Wacky Racers
moorken
Mountainbiker
Berichten: 191
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 13:42
Rijdt met: Red Bull Team-AL600
Contacteer:

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door moorken »

Frodo1974 schreef:Beste bikers,

Dat sommige geen rijkelijk gevulde bevoorrading zagen is ook terechte kritiek. Het is onze negende editie en ieder jaar voorzien we rijsttaartjes, bananen, koeken, franchipanes van de bakker. Het grootst aantal deelnemers was 1000 deelnemers en dit jaar kregen we er 1900 over de vloer. We hebben wat te laat geanticipeerd op het tekort en slaan hierbij mea culpa voor de bikers die later zijn gestart.

Barry Sey
Wacky Racers
ik was gegarandeerd bij de laatste bikers (laatste bevoorrading maar rond 15:30 gepasseerd denk ik) en toch was er nog steeds voldoende beschikbaar, de sportdrank was wel uitgeput maar er was nog genoeg koolhydraatrijk voedsel. Blijkbaar waren er ook pistolets in laatste instantie aangevoerd, en ik wil eigenlijk wel zeggen dat die er voortaan standaard mogen inzitten, ik, en mijn mederijders vonden dit geweldig om eens iets tussen de kiezen te kunnen slaan weg van die super zoete zaken. Voordeel van een zaterdagrit is dat de winkels allemaal open zijn, zondag durf je bij zo een rit wel eens op de kin te kloppen op een bevoorrading.... maar puike organisatie ivm bevoorrading rekening houdend dat er 900 man onvoorzien was!
Gebruikersavatar
Fitzy
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 13 dec 2009 19:27
Rijdt met: Cannondale Scalpel SE, Cannondale scalpel si, Giant Anthem Pro

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door Fitzy »

Kritiek ' hurts because we care ' !!!!!!!!!!.

WIJ DE TEAM WACKY'S GA ALLES AANDOEN OM ALLES BETER TE LATEN LOPEN VOLGENDE JAAR, PROMISE.

Als somme punten niet lukken dan, ga wij proberen de jaar er achter, en azo verder

All we want is that you have a great time.

Our apologies to the people who did not enjoy the day.



Ride on !!!!!!

Fitz
Plaats reactie